Σάββατο, 27 Μαΐου 2017

Ο Συναυλιακός "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ" του Δημήτρη Μαραμή στη Μονή Λαζαριστών (Δευτέρα 3 Ιουλίου)

Ο Συναυλιακός "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ" του Δημήτρη Μαραμή με τον συγκλονιστικό Θοδωρή Βουτσικάκη στον ομώνυμο ρόλο έρχεται για μια παράσταση στη Μονή Λαζαριστών Δευτέρα 3 Ιουλίου
Εμφανίζονται ακόμη: Ελένη Δημοπούλου, Μέλα Γεροφώτη
Special Guests: Θάλεια Μαυρίδου, Νίκος Κύρτσος
Εισιτήρια από 5 ευρώ-προπώληση viva.gr
Διοργάνωση: Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
----------------------------------------------------------------------------------------
Με τη δύναμη της πρώτης του παρουσίασης σε μορφή μιούζικαλ, ο «Ερωτόκριτος» του Δημήτρη Μαραμή έρχεται τώρα σε συναυλιακή μορφή, για μια μοναδική παράσταση που διοργανώνει το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών, τη Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017, στις 21.30
Τον Μάιο ο «Ερωτόκριτος» ήταν η πρώτη μεγάλη παραγωγή και ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στη νέα της στέγη στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και η υποδοχή από τον κόσμο (που εξάντλησε όλα τα εισιτήρια και των δέκα παραστάσεων) και την κριτική ήταν ενθουσιώδης!
Τώρα, στη Μονή Λαζαριστών, θα παρουσιαστεί ο συναυλιακός «Ερωτόκριτος» του Δημήτρη Μαραμή, ένας κύκλος τραγουδιών με ενδιάμεσα αφηγηματικά μέρη, προερχόμενα από το μιούζικαλ, το οποίο, με τη σειρά του, είναι βασισμένο στο πρωτότυπο έπος του Βιτσέντζου Κορνάρου.
Μελοποιώντας αυτό το αναγεννησιακό αριστούργημα, ο Δημήτρης Μαραμής προσπάθησε, με σύγχρονο τρόπο, να «παντρέψει» την κρητική μουσική παράδοση με αναφορές από το blues, την jazz, αλλά και την rock. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή και ίσως αιρετική μουσική προσέγγιση του κλασικού αυτού έργου της κρητικής λογοτεχνίας, το οποίο γράφτηκε τέσσερις αιώνες πριν. Φυσικά το κέντρο βάρους βρίσκεται στα διαχρονικά στοιχεία της θρυλικής ερωτικής ιστορίας του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας, στη φιλία, τον πόθο και την αρρώστια του και τις περιπέτειες των δύο νέων…
Βασικός ερμηνευτής του έργου είναι ο γνωστός τραγουδιστής Θοδωρής Βουτσικάκης, εδώ σ’ ένα πιο σύνθετο και απαιτητικό ρόλο. Συμμετέχουν η Ελένη Δημοπούλου, η Μέλα Γεροφώτη και άλλοι ερμηνευτές και μουσικοί, ενώ ο συνθέτης θα συνοδεύει στο πιάνο.
Έγραψαν για τον «Ερωτόκριτο» του Δημήτρη Μαραμή
«Ο Δημήτρης Μαραμής στάθηκε μπροστά στο κρητικό έπος όχι με δέος που βραχυκυκλώνει τη δημιουργικότητα, αλλά με ενθουσιασμό που την αναζωογονεί. Δημιούργησε κάτι καινούριο από υλικά παλιά αλλά πολύτιμα. Και δεν φοβήθηκε τις αναλογίες μεταξύ διαφορετικών εποχών που επιτρέπουν - γιατί όχι; - την ποιητικότητα. Δεν είναι καν ο "Ερωτόκριτος" μεταφερμένος από το 1600 στο 2017. Είναι ο "Ερωτόκριτος" του 2017 που επιστρέφει στην πηγή... Ο συνθέτης απέφυγε τις προκατασκευασμένες ιδέες... Εμπνέεται από την προσταγή του ελυτικού σύμπαντος: "Αν δεν στηρίξεις το ένα σου πόδι έξω από τη Γη ποτέ σου δεν θα μπορέσεις να σταθείς επάνω της"».
Δημήτρης Δουλγερίδης, Τα Νέα
«Έναν αριστουργηματικό "Ερωτόκριτο" μας έδωσε ο Δημήτρης Μαραμής. Είναι ένα από τα πιο όμορφα ακροάματα / μουσικά θεάματα που έχω βιώσει τελευταία – μια πραγματική απόλαυση σύγχρονης μουσικής πράξης και δράσης. Τολμώ να πω ότι ο Δημήτρης Μαραμής έχει “δει” τον “Ερωτόκριτο” με μια ιδιοφυή εντελώς δική του αντίληψη και έχει “γεννήσει” μέσα από αυτόν ένα καινούριο έργο. Συνολικά, πρόκειται όχι απλώς για ένα masterpiece αλλά για ένα masterwork! Μουσική γεμάτη φρεσκάδα που βγαίνει μέσα από δημιουργική σύμπλευση ποικίλων παραδόσεων έτσι ώστε να δίνει κάτι καινούριο, να φτιάχνει μια νέα παράδοση».
Γιώργος Χαρωνίτης, Αθηνόραμα
«Ένα από τα πιο όμορφα μουσικά έργα που έχω ακούσει ποτέ! Μια πρωτότυπη μουσική σύνθεση που ξεχείλιζε από πάθος, ορμή, συγκίνηση, ευαισθησία και, πάνω απ’ όλα, εφηβική φρεσκάδα! Τη μεγαλύτερη όμως έκπληξη αισθάνθηκα όταν συνειδητοποίησα πόσο απλά και αβίαστα “έδεσε” ο ποιητικός λόγος του Β. Κορνάρου, ο ρυθμός του, το μοναδικό γλωσσικό του ιδίωμα με τη μουσική φόρμα του μιούζικαλ. Σαν να είχε γραφτεί για να παίζονται μαζί».
Λένα Ιωαννίδου, Athens Voice
«Ερωτόκριτος ένας θρίαμβος...Ένας ωκεανός ήχων που παρόμοιους δεν έχουμε ξανακούσει σε σύγχρονο ελληνικό έργο».
Σάκης Δημητρακόπουλος, Ελευθερία του Τύπου
«Η μελοποίηση φλέρταρε με τον μεσαιωνικό ήχο, πάτησε εύστοχα στον μινιμαλιστικό καμβά του πρωτότυπου δεκαπεντασύλλαβου, αναπαρήγαγε με επιτυχία στερεότυπα της τζαζ ενεργοποιώντας τα νοηματικά της συμφραζόμενα, κινήθηκε περαστικά στη σκιά της χατζιδακικής μελωδίας, θυμήθηκε καίρια τα μελωδικά κύτταρα της κρητικής μουσικής. Ο Μαραμής έκανε άριστη χρήση των φωνών και αξιοποίησε έξοχα – θεατρικά και μουσικά - τον οκταμελή χορό/σχολιαστή της δράσης, αναθέτοντάς του ψαγμένη, ενδιαφέρουσα μουσική».
Γιάννης Σβώλος, Η Εφημερίδα των Συντακτών
«Ένας συνθέτης βουτηγμένος ολόκληρος σε αυτό το φιλόδοξο εγχείρημα, μια καλλιτεχνική πρόταση που πάει πέρα από αυτό που εκ πρώτης όψεως είναι... Παράλληλα με όλον τον εξουθενωτικό φόρτο εργασίας δουλεύει αδιάκοπα: κύκλοι τραγουδιών και θεατρική μουσική και τώρα η μεγάλη εκβολή στον ωκεανό του ρεπερτορίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής».
Νίκος Βατόπουλος, Η Καθημερινή
«Το κατόρθωμα του Μαραμή είναι ότι συμπυκνώνοντας τον ιστορικό χρόνο παραδίδει ένα έργο σύγχρονο που μπορεί να σταθεί με αυτονομία στα δικά του πόδια πέρα από τα σύνορα και τις γλώσσες. Ο Μαραμής φτιάχνει τη δική του επικράτεια της αγάπης χρησιμοποιώντας μια οικουμενική γλώσσα που στέλνει αδιάβαστες τις μεταφράσεις. Συνθέτει ένα μεγάλο, διαχρονικό ερωτικό τραγούδι γιατί τα συστατικά υλικά του όχι μόνο είναι ανθεκτικά αλλά καινοτομικά, στη πλευρά της πρωτοπορίας».
Γ. Κ. Καρατζάς, Θέμα.gr
«Όλες οι ψηφίδες είναι στη θέση τους. Άσε που νιώθεις ότι δίνεται η ευκαιρία και σε μια νέα καλλιτεχνική γενιά (ακόμα και ο Δημήτρης Μαραμής είναι newcomer στο χώρο του μουσικού θεάτρου) που από μόνο του είναι μεγάλη παρηγοριά - κυρίως στις μέρες μας... Το έργο που είδαμε έχει τον εσωτερικό παλμό και το ρυθμό που βρίσκεις στις πολύ ευτυχισμένες στιγμές του μουσικού θεάτρου. Λες και ο συνδετικός του ιστός (που εδώ είναι το τραγούδι) βρήκε το κατάλληλο έδαφος για να ανθήσει και να γίνει ολόκληρο έργο».
Χάρη Ποντίδα, Tospirto.net
«Το κοινό χειροκρότησε όρθιο στο τέλος του έργου και πραγματικά η παράσταση το άξιζε! Ο Μαραμής κέρδισε το στοίχημα».
Λένα Λελούδη, Μουσικόγραμμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου