Κάθε Πέμπτη του Αυγούστου στην ΕΡΤ2, κινηματογραφικές προβολές
σε επιμέλεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF)
#siff2020 #offseason
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου συνεργάζεται με την ΕΡΤ και παρουσιάζει ένα κινηματογραφικό πρόγραμμα τεσσάρων (4) εβδομαδιαίων προβολών στη Δημόσια Τηλεόραση, επεκτείνοντας τις δράσεις του «Off Season / Εκτός εποχής», της φετινής θεματικής σε ένα νέο μέσο προβολής. Επεκτείνοντας το σκεπτικό του για την ανάπτυξη μιας νέας σινεφιλίας στη νέα, ψηφιακή εποχή, το Φεστιβάλ επιχειρεί να παρουσιάσει σε ένα ευρύ κοινό δυσεύρετες ταινίες που συνήθως ακολουθούν άλλα δίκτυα διανομής όπως προβολές σε ταινιοθήκες, φεστιβάλ, αλλά και εκθεσιακούς χώρους, μουσεία και γκαλερί.
Τέσσερις (4) προβολές, ισάριθμες με τις ημέρες διεξαγωγής του φετινού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (3 με 6 Σεπτεμβρίου 2020), οκτώ ταινίες που θα κάνουν την τηλεοπτική τους πρεμιέρα αυτόν τον Αύγουστο. Συντονιστείτε κάθε Πέμπτη του Αυγούστου (6, 13, 20, 27), στις 23:30 στην ΕΡΤ2.
Για το Μόνιτορ #1, το SIFF συστήνεται στο κοινό που δεν είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί κάποια από τις προηγούμενες διοργανώσεις, ανατρέχοντας στο πρόγραμμα των περασμένων ετών. Η σειρά των προβολών στην ΕΡΤ2 ανοίγει με το Μόνο άνδρες, μία ταινία της Εύας Στεφανή, μιας σκηνοθέτιδας που έχει συμμετάσχει στο φεστιβάλ ως Artist in Focus το 2019 και έχει παρουσιάσει επανειλημμένα στο SIFF το υλικό της, και με το Απάτη, μία ταινία που έχει προβληθεί σε προηγούμενη διοργάνωση, το 2016. Το πρόγραμμα του Mόνιτορ #1 συνομιλεί απρόσμενα και με την παρούσα συνθήκη, καθώς διαπραγματεύεται, συχνά με παιγνιώδη τρόπο, την εμπειρία της απόλυτης απομόνωσης και της ολοκληρωτικής διασύνδεσης, αλλά και των βαθύτερων στοιχείων που ενώνουν την ανθρωπότητα σε περιόδους κρίσης.
Ενώ στο πρόγραμμα των Μόνιτορ #2, #3 και #4 θα προβληθούν ταινίες που δεν έχουν προβληθεί ξανά σε κάποια διοργάνωση του SIFF και, για κάποιες από αυτές, η συγκεκριμένη προβολή στην ΕΡΤ2 θα αποτελεί την ελληνική τους πρεμιέρα. Ταινίες που διαπραγματεύονται τη φετινή θεματική «Off Season / Εκτός εποχής» και λειτουργούν ως προπομπός του Φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί αρχές Σεπτεμβρίου στη Σύρο (3-6/09). Οι επιλεγμένες ταινίες θα μεταφέρουν την εμπειρία της μετακίνησης, της περιπλάνησης και της υπέρβασης, τον τρόπο με τον οποίο τα υλικά αντικείμενα και η ανθρώπινη εργασία μεταφέρουν το πνεύμα ενός «άλλου» (ή ξένου) τόπου, όπως και την αίσθηση διαστολής του χρόνου και των «διακοπών» από την καθημερινότητα.
Διαβάστε αναλυτικά ποιες ταινίες θα αποτελέσουν το πρόγραμμα «Μόνιτορ», με τη σειρά και την ημερομηνία που θα προβληθούν:
Μόνιτορ #1 | Πέμπτη 6 Αυγούστου 2020
Μόνο άνδρες
2019, Ελλάδα, 70'
Σκηνοθεσία: Εύα Στεφανή
Το έργο της Εύας Στεφανή, το οποίο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της ελληνικής συμμετοχής στην 58η Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας, ανασύρει ιστορίες ανθρώπων, φαινομενικά περιθωριακές ή ασήμαντες, οι οποίες εκτυλίσσονται παράλληλα, σαν μικρά διηγήματα, μεταξύ του ρεαλισμού και του παράδοξου. Μικρές τελετουργίες του ιδιωτικού βίου. «Ένας άπειρος αριθμός απειροελάχιστων πράξεων», όπως περιγράφει την ιστορία ο Λέων Τολστόι. Παραθέτει κινηματογραφικές ιστορίες παρατήρησης τραβηγμένες από την ίδια, αλλά και ανατρεπτικές εκδοχές επεξεργασμένου αρχειακού υλικού. Σαν μυθοπλαστικές σελίδες ημερολογίου συμπυκνώνουν, χωρίς να το επιδιώκουν, την ανθρώπινη συνθήκη στην ουσία της, γράφοντας μια ανεπίσημη ιστορία που φωτίζει την Ιστορία, ακόμη κι αν δεν αποτελεί μέρος της.
Fraud (Απάτη)
2016, ΗΠΑ, 52'
Σκηνοθεσία: Dean Fleischer-Camp (Ντιν Φλάισερ Καμπ)
Κατά τη διάρκεια των ετών 2008-15, ένας άνδρας κινηματογραφεί εμμονικά κάποια πλάνα από τη ζωή του και τα ανεβάζει στο YouTube. Αυτές οι εκατοντάδες ώρες ακατέργαστου υλικού αποκαλύπτουν μια πολύ προσωπική, μύχια ματιά στο εσωτερικό μιας αμερικανικής οικογένειας και στην πάλη της για επιβίωση. Η Απάτη είναι μια ταινία που δημιουργήθηκε από τη συρραφή των κομματιών ενός αστείρευτου θησαυρού οικογενειακών βίντεο σε μια ενιαία αφήγηση.
Μόνιτορ #2 | Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020
Gambling, Gods and LSD (Τζόγος, θεοί και LSD)
2002, Καναδάς / Ελβετία, 180'
Σκηνοθεσία: Peter Mettler (Πίτερ Μέτλερ)
Ένας σκηνοθέτης που βρίσκεται σε αναζήτηση της υπερβατικότητας, μας οδηγεί σε ένα τρίωρο ταξίδι σε διαφορετικές χώρες και κουλτούρες, το οποίο μας συστήνει μια πλειάδα ανθρώπων καθώς εκτείνεται πέρα από τον χρόνο. Ξεκινώντας με μια σκηνή από τα παιδικά του χρόνια στο Τορόντο, ο Πίτερ Μέτλερ αναχωρεί για ένα οδοιπορικό που περιλαμβάνει ένα κήρυγμα του Ευαγγελίου στη λωρίδα απογείωσης ενός αεροδρομίου, μια κατεδάφιση στο Λας Βέγκας, μια ιχνηλάτηση στην έρημο της Νεβάδα, πειράματα χημείας και τη ζωή στους δρόμους της Ελβετίας, όπως και τη συνύπαρξη τεχνολογίας και θέωσης στη σύγχρονη Ινδία. Σε κάθε σημείο της διαδρομής, ο σκηνοθέτης συναντά τα ίδια θέματα: την αναζήτηση των συγκινήσεων, την τύχη, το πεπρωμένο, τις πεποιθήσεις, τη διεύρυνση των ορίων της αντίληψης και την αγωνία για ασφάλεια σε έναν κόσμο γεμάτο αβεβαιότητα. Τα γεγονότα διαπλέκονται με τη φαντασία, καθώς η αναζήτηση νοήματος και η έκσταση γίνονται ένα.
Μόνιτορ #3 | Πέμπτη 20 Αυγούστου 2020
Hotel Diaries (Ημερολόγια ξενοδοχείου) / επεισόδιο: B&B
2005, Ηνωμένο Βασίλειο, 6'
Σκηνοθεσία: John Smith (Τζον Σμιθ)
Γυρισμένο σε διάρκεια έξι ετών σε ξενοδοχεία σε έξι διαφορετικές χώρες, το πρότζεκτ Hotel Diaries χαρτογραφεί τον πόλεμο ενάντια στην τρομοκρατία που εξαπέλυσαν ο Τζορτζ Μπους Jr. και ο Τόνι Μπλερ, μέσα από μια σειρά βιντεοσκοπήσεων που συνδέουν την προσωπική εμπειρία με τις συγκρούσεις στο Αφγανιστάν, το Ιράκ και την Παλαιστίνη. Όπως και στα πέντε υπόλοιπα κεφάλαια που απαρτίζουν το πρότζεκτ, έτσι και στο B&B τον πρώτο ρόλο παίζουν η τύχη και οι συμπτώσεις, ενώ το δωμάτιο του ξενοδοχείου χρησιμοποιείται ως τυχαίο, «ευρεθέν» κινηματογραφικό σκηνικό, και η αρχιτεκτονική, η επίπλωση και η διακόσμηση παρέχουν στον σκηνοθέτη τα βασικά εργαλεία για την εξιστόρηση.
Gallivant (Σουλάτσο)
1996, Ηνωμένο Βασίλειο, 100'
Σκηνοθεσία: Andrew Kötting (Άντριου Κέτινγκ)
Ένα μοναδικό ταξίδι 9.500 χιλιομέτρων κατά μήκος της ακτογραμμής της Γηραιάς Αλβιώνας αποτυπώνει με απρόσμενο μια μαγική χώρα γεμάτη παράξενες παραδόσεις, αλλά και την τρυφερή διερεύνηση μιας οικογενειακής γενεαλογίας. Άλλοτε ως ευφάνταστο ταξιδιωτικό ημερολόγιο, άλλοτε ως πειραματική home movie κι άλλοτε ως επεισοδιακή ταινία δρόμου (και μέσα από τη χρήση φιλμ 16 και 8 χιλιοστών, timelapse φωτογραφίας και ασύγχρονου ήχου), το ντοκιμαντέρ αυτό μας παρασέρνει στην καρδιά μιας κοινωνίας που τείνει να εκλείψει. Παράλληλα, όμως, μας συστήνει και τις συνοδοιπόρους του σκηνοθέτη σε αυτό το ταξίδι: την 85χρονη μητέρα του σκηνοθέτη και την επτάχρονη κόρη του, που πάσχει από το σύνδρομο Τζουρμπέτ. Καθώς παρακολουθούμε την εξέλιξη της τρυφερής τους σχέσης, εγκαταλείπουμε οριστικά τη ματιά του τουρίστα και συντονιζόμαστε με το τοπίο μέσα από τη δύναμη του υποκειμενικού βλέμματος. Ένα εκλεκτό δείγμα σινεμά της ψυχογεωγραφίας.
Μόνιτορ #4 | Πέμπτη 27 Αυγούστου 2020
Mountain Trip (Ταξίδι στο βουνό)
1999, Αυστρία, 4'
Σκηνοθεσία: Siegfried A. Fruhauf (Ζίγκφριντ Φρούχαουφ)
Ένα κινηματογραφικό μυριόραμα, το οποίο αποτελείται από εκατοντάδες καρτ-ποστάλ από την Αυστρία, οι οποίες αποτυπώνουν όπως κανένα άλλο μέσο τις παγίδες των τουριστικών στερεοτύπων. Ένα ιδιαίτερο πείραμα όπου εικόνες από κορυφογραμμές αντιστρέφονται και συγκλίνουν, θυμίζοντας άλλοτε καλειδοσκόπιο κι άλλοτε το κινεζικό παιχνίδι με το «εξαίσιο πτώμα», αλλά χτίζοντας σε κάθε περίπτωση ένα τοπίο που απλώνεται στο άπειρο.
Fake Fruit Factory (Εργοστάσιο ψεύτικων φρούτων)
1986, ΗΠΑ, 22'
Σκηνοθεσία: Chick Strand (Τσικ Στραντ)
Αν και ο τίτλος προϊδεάζει για ένα βιομηχανικό φιλμ που ανιχνεύει τη διαδρομή ενός προϊόντος από τη γραμμή παραγωγής στην αγορά, αυτό το ντοκιμαντέρ ενδιαφέρεται λιγότερο για τα λογής αγαθά και περισσότερο για τους ανθρώπους που τα παράγουν – εν προκειμένω, για κάποιες νεαρές Μεξικανές γυναίκες που φτιάχνουν φρούτα και λαχανικά από παπιέ μασέ, σε μια μικρή χειροτεχνική μονάδα. Η αφήγηση αυτής της ιστορίας γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσα από κοντινά πλάνα. Οι γυναίκες κάνουν διάφορα πράγματα: ετοιμάζουν τον γύψο, σχίζουν χαρτιά, απλώνουν την μπογιά, κρεμούν στολίδια για να στεγνώσουν, ετοιμάζουν φαγητό, φροντιζουν τα παιδιά, κρατούν τους λογαριασμούς. Καθώς δουλεύουν, κουτσομπολεύουν και παραπονιούνται για τους άντρες. Η κάμερα ακολουθεί τα πρόσωπα και τα χέρια τους, όπως και τα πράγματα που παράγουν. Το αφεντικό και ο ξάδελφός του –γκρίνγκο και οι δυο τους–, διακρίνονται φευγαλέα να παρατηρούν τις γυναίκες αμέτοχοι.
The Grand Bizarre (Το μεγάλο αλλόκοτο)
2019, ΗΠΑ, 60'
Σκηνοθεσία: Jodie Mack (Τζόντι Μακ)
Μια καρτ ποστάλ από μια κοινωνία που καταρρέει. Ζωντανεύοντας ευτελή, καθημερινά αντικείμενα σε μια απόπειρα ερμηνείας του τόπου μέσα από τον υλικό κόσμο, η ταινία αποδίδει την εμπειρία των μοτίβων, της εργασίας και της αποξένωσης. Μια έκρηξη μοτίβων που εξελίσσεται υπό τους ήχους ποπ μουσικής ζευγαρώνει τις αφαιρετικές φιγούρες με το φυσικό τοπίο, για να μας βοηθήσει να διασχίσουμε νέες τοπολογίες που προκύπτουν από κωδικοποίηση. Ακολουθώντας στοιχεία, συστήματα και samples σε ένα κολάζ φτιαγμένο από υφάσματα, τουριστικές εικόνες, γλώσσα και μουσική, η καλλιτέχνις εξερευνά τη δύναμη των επαναλαμβανόμενων μοτίβων, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι μεταμορφώσεις τους μέσα στην παγκόσμια οικονομία.
Το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.).
Το SIFF υλοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
Μπορείτε να ενημερώνεστε αναλυτικά για όλες τις λεπτομέρειες και τις επόμενες ανακοινώσεις του προγράμματος του #siff2020 μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του syrosfilmfestival.org, καθώς και στα επίσημα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Φεστιβάλ.
-- ΕΝ --
MONITOR
A film program curated by the Syros International Film Festival (SIFF)
every Thursday of August 2020 at 23:30 on ERT2
#siff2020 #offseason
The Syros International Film Festival collaborates with the Hellenic Broadcasting Corporation (ERT) and presents a film program of four (4) weekly screenings on public television, in an effort to extend the actions of this year’s festival theme “Off Season” to a new viewing format.
In its commitment to the development of a new kind of cinephilia in the digital age, SIFF seeks to present to a wide audience underseen films that are usually available through other distribution networks such as movie theaters and festivals, as well as exhibitions, museums, and galleries.
Four (4) screenings, equal to the number of days of this year’s Syros International Film Festival (3–6 September 2020), eight (8) films that will have their Greek television premiere this August. Tune in every Thursday in August (6, 13, 20, 27), at 23:30 on ERT2.
For Monitor #1, SIFF introduces itself to viewers who have not yet had the opportunity to visit any of the Festival’s events by offering a program referring to previous festival editions. The SIFF screening series on ERT2 begins with Only Men, a film by Eva Stefani, a director who participated in the Festival as Artist in Focus in 2019 and who has presented her work at the Festival numerous times, and with Fraud, a film that was screened at the Festival in 2016. This program (Monitor #1) resonates with the current conditions resultant of COVID-19 as the films capture the contradictory experiences of complete isolation and overwhelming interconnection in times of social crisis.
The Monitor #2, #3, and #4 programs include films that are presented for the first time as part of a SIFF screening. For some of the films, this screening on ERT2 is a Greek premiere. All of the films are in conversation with this year's theme “Off Season,” together functioning as a prelude to the main Festival that will take place in early September in Syros (3–6 September). The selected films will convey the experience of movement, wandering, and transcendence; the ways in which material objects and human labor convey the spirit of “another” (or foreign) place; and the sense of being “unstuck” from time, “holiday” from everyday life.
Read in detail which films will constitute the “Monitor” program, in order of the date on which they will be screened:
Program and Film Descriptions
Monitor #1 | Thursday, 6 August, 2020
Only Men
2019, Greece, 70 min.
Director: Eva Stefani
Eva Stefani’s work, presented in the Pavilion of Greece at the 58th International Art Exhibition – La Biennale di Venezia, retells human stories that at first sight seem marginal, of little importance, yet unravel as significant paradoxes of realism and fiction. Small ceremonies of private life. “An infinitely large number of infinitesimally small actions,” as per Tolstoy’s description of history. She cites her own previous filmic stories and subversive acts to archival footage in her work. And like the pages of a diary, it reveals the intimacy of the human condition through an unofficial telling of the past that casts light upon history.
Fraud
2016, USA, 52 min.
Director: Dean Fleischer-Camp
Between 2008-15, a man filmed his life obsessively and uploaded it to YouTube. The hundreds of hours of raw footage revealed a very personal and intimate look into an American family’s life and their struggle to survive. Fraud is a film created by piecing this colossal trove of home video into a narrative.
Monitor # 2 | Thursday, 13 August, 2020
Gambling, Gods and LSD
2002, Canada / Switzerland, 180 min.
Director: Peter Mettler
A filmmaker’s quest for transcendence becomes a three-hour trip across countries and cultures, between people, over time. From the scene of his childhood in Toronto, Peter Mettler sets out on a journey that includes evangelism at the airport strip, demolition in Las Vegas, tracings in the Nevada desert, chemistry and street life in Switzerland, and the coexistence of technology and divinity in contemporary India. Everywhere along the way, the same themes are found: thrill-seeking, luck, destiny, belief, expanding perception, and the craving for security in an uncertain world. Fact joins with fantasy; the search for meaning and the search for ecstasy begin to merge.
Monitor #3 | Thursday, 20 August, 2020
Hotel Diaries / episode: B&B
2005, UK, 6 min.
Director: John Smith
Made over six years in the hotels of six different countries, Hotel Diaries charts the ‘War on Terror’ era of Bush and Blair through a series of video recordings that relate personal experiences to the ongoing conflicts in Afghanistan, Iraq and Israel/Palestine. In these works, which play upon chance and coincidence, the hotel room is employed as a ‘found’ film set, where the architecture, furnishing and decoration become the means by which the filmmaker’s small adventures are linked to major world events.
Gallivant
1996, UK, 100 min.
Director: Andrew Kötting
A 6,000-mile journey zig-zagging around the coast of Britain, Gallivant is both an experimental travelogue and an intensely personal story. The director, his grandmother and daughter (who has learning difficulties) set out to travel all the way around the coastline of mainland Britain. They have adventures, meet strange characters and explore fishing villages on their journey. Α documentation of the coast, through the eyes of real people, through meetings with genuine coastal residents, and through the places visited. The film is a snapshot of Britain today (complete with its past, which is part of today), and like a snapshot it may contain apparently irrelevant or unstructured elements; the background figure who wanders into the frame of a family group on the beach, may not be deliberately included, but their puzzled stare into the lens may transform and enhance the overall result. The viewer will have to confront their own assumptions about the way things are, rather than simply take on board the point of view of the film.
Monitor #4 | Thursday, 27 August, 2020
Mountain Trip
1999, Austria, 4 min.
Director: Siegfried A. Fruhauf
Mountain Trip is a cinematic myriorama constructed of hundreds of Austrian postcards, which reflect a country’s hackneyed trappings as no other medium can. The parameters of this experiment have been clearly defined: Two rows of postcards with mountain motifs (the cards in the upper row have been turned on their heads) are juxtaposed in such a way that mountains point to other mountains, the denouement of a massif butts up against a meadow, etc., resembling Chinese “cadavre exquis” cards which can be arranged to show an endless landscape.
Fake Fruit Factory
1986, USA, 22 min.
Director: Chick Strand
While its title may suggest an industrial film tracing an assembly line process to market, this documentary is less interested in products than in the people who make them—the young Mexican women who create decorative papier-mâché fruit and vegetables for a small handicraft facility. The story is told almost entirely through close-ups. The women do things—knead plaster, tear paper, apply paint, hang ornaments to dry, prepare food, care for children, count bills. As they work, they gossip and complain about men. The camera follows their faces and hands and the things that they produce. The gringo boss and his cousin, seen largely through glimpses of their faces, look on.
The Grand Bizarre
2019, USA, 60 min.
Director: Jodie Mack
A postcard from an imploded society. Bringing mundane objects to life to interpret place through materials, The Grand Bizarre transcribes an experience of pattern, labor, and alien[-]nation[s]. A pattern parade in pop music pairs figure and landscape to trip through the topologies of codification. Following components, systems, and samples in a collage of textiles, tourism, language, and music, the film investigates recurring motifs and how their metamorphoses function within a global economy.
SIFF is held with the support of the Stavros Niarchos Foundation (SNF).
The 8th Syros International Film Festival is organized and funded under the auspices of the Hellenic Ministry of Culture and Sports.
You may stay informed about all the details and subsequent announcements of the #siff2020 program through SIFF’s official website (syrosfilmfestival.org) as well as its official social media channels.
Syros International Film Festival
https://www.facebook.com/events/334411610923840/
σε επιμέλεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF)
#siff2020 #offseason
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου συνεργάζεται με την ΕΡΤ και παρουσιάζει ένα κινηματογραφικό πρόγραμμα τεσσάρων (4) εβδομαδιαίων προβολών στη Δημόσια Τηλεόραση, επεκτείνοντας τις δράσεις του «Off Season / Εκτός εποχής», της φετινής θεματικής σε ένα νέο μέσο προβολής. Επεκτείνοντας το σκεπτικό του για την ανάπτυξη μιας νέας σινεφιλίας στη νέα, ψηφιακή εποχή, το Φεστιβάλ επιχειρεί να παρουσιάσει σε ένα ευρύ κοινό δυσεύρετες ταινίες που συνήθως ακολουθούν άλλα δίκτυα διανομής όπως προβολές σε ταινιοθήκες, φεστιβάλ, αλλά και εκθεσιακούς χώρους, μουσεία και γκαλερί.
Τέσσερις (4) προβολές, ισάριθμες με τις ημέρες διεξαγωγής του φετινού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (3 με 6 Σεπτεμβρίου 2020), οκτώ ταινίες που θα κάνουν την τηλεοπτική τους πρεμιέρα αυτόν τον Αύγουστο. Συντονιστείτε κάθε Πέμπτη του Αυγούστου (6, 13, 20, 27), στις 23:30 στην ΕΡΤ2.
Για το Μόνιτορ #1, το SIFF συστήνεται στο κοινό που δεν είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί κάποια από τις προηγούμενες διοργανώσεις, ανατρέχοντας στο πρόγραμμα των περασμένων ετών. Η σειρά των προβολών στην ΕΡΤ2 ανοίγει με το Μόνο άνδρες, μία ταινία της Εύας Στεφανή, μιας σκηνοθέτιδας που έχει συμμετάσχει στο φεστιβάλ ως Artist in Focus το 2019 και έχει παρουσιάσει επανειλημμένα στο SIFF το υλικό της, και με το Απάτη, μία ταινία που έχει προβληθεί σε προηγούμενη διοργάνωση, το 2016. Το πρόγραμμα του Mόνιτορ #1 συνομιλεί απρόσμενα και με την παρούσα συνθήκη, καθώς διαπραγματεύεται, συχνά με παιγνιώδη τρόπο, την εμπειρία της απόλυτης απομόνωσης και της ολοκληρωτικής διασύνδεσης, αλλά και των βαθύτερων στοιχείων που ενώνουν την ανθρωπότητα σε περιόδους κρίσης.
Ενώ στο πρόγραμμα των Μόνιτορ #2, #3 και #4 θα προβληθούν ταινίες που δεν έχουν προβληθεί ξανά σε κάποια διοργάνωση του SIFF και, για κάποιες από αυτές, η συγκεκριμένη προβολή στην ΕΡΤ2 θα αποτελεί την ελληνική τους πρεμιέρα. Ταινίες που διαπραγματεύονται τη φετινή θεματική «Off Season / Εκτός εποχής» και λειτουργούν ως προπομπός του Φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί αρχές Σεπτεμβρίου στη Σύρο (3-6/09). Οι επιλεγμένες ταινίες θα μεταφέρουν την εμπειρία της μετακίνησης, της περιπλάνησης και της υπέρβασης, τον τρόπο με τον οποίο τα υλικά αντικείμενα και η ανθρώπινη εργασία μεταφέρουν το πνεύμα ενός «άλλου» (ή ξένου) τόπου, όπως και την αίσθηση διαστολής του χρόνου και των «διακοπών» από την καθημερινότητα.
Διαβάστε αναλυτικά ποιες ταινίες θα αποτελέσουν το πρόγραμμα «Μόνιτορ», με τη σειρά και την ημερομηνία που θα προβληθούν:
Μόνιτορ #1 | Πέμπτη 6 Αυγούστου 2020
Μόνο άνδρες
2019, Ελλάδα, 70'
Σκηνοθεσία: Εύα Στεφανή
Το έργο της Εύας Στεφανή, το οποίο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της ελληνικής συμμετοχής στην 58η Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας, ανασύρει ιστορίες ανθρώπων, φαινομενικά περιθωριακές ή ασήμαντες, οι οποίες εκτυλίσσονται παράλληλα, σαν μικρά διηγήματα, μεταξύ του ρεαλισμού και του παράδοξου. Μικρές τελετουργίες του ιδιωτικού βίου. «Ένας άπειρος αριθμός απειροελάχιστων πράξεων», όπως περιγράφει την ιστορία ο Λέων Τολστόι. Παραθέτει κινηματογραφικές ιστορίες παρατήρησης τραβηγμένες από την ίδια, αλλά και ανατρεπτικές εκδοχές επεξεργασμένου αρχειακού υλικού. Σαν μυθοπλαστικές σελίδες ημερολογίου συμπυκνώνουν, χωρίς να το επιδιώκουν, την ανθρώπινη συνθήκη στην ουσία της, γράφοντας μια ανεπίσημη ιστορία που φωτίζει την Ιστορία, ακόμη κι αν δεν αποτελεί μέρος της.
Fraud (Απάτη)
2016, ΗΠΑ, 52'
Σκηνοθεσία: Dean Fleischer-Camp (Ντιν Φλάισερ Καμπ)
Κατά τη διάρκεια των ετών 2008-15, ένας άνδρας κινηματογραφεί εμμονικά κάποια πλάνα από τη ζωή του και τα ανεβάζει στο YouTube. Αυτές οι εκατοντάδες ώρες ακατέργαστου υλικού αποκαλύπτουν μια πολύ προσωπική, μύχια ματιά στο εσωτερικό μιας αμερικανικής οικογένειας και στην πάλη της για επιβίωση. Η Απάτη είναι μια ταινία που δημιουργήθηκε από τη συρραφή των κομματιών ενός αστείρευτου θησαυρού οικογενειακών βίντεο σε μια ενιαία αφήγηση.
Μόνιτορ #2 | Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020
Gambling, Gods and LSD (Τζόγος, θεοί και LSD)
2002, Καναδάς / Ελβετία, 180'
Σκηνοθεσία: Peter Mettler (Πίτερ Μέτλερ)
Ένας σκηνοθέτης που βρίσκεται σε αναζήτηση της υπερβατικότητας, μας οδηγεί σε ένα τρίωρο ταξίδι σε διαφορετικές χώρες και κουλτούρες, το οποίο μας συστήνει μια πλειάδα ανθρώπων καθώς εκτείνεται πέρα από τον χρόνο. Ξεκινώντας με μια σκηνή από τα παιδικά του χρόνια στο Τορόντο, ο Πίτερ Μέτλερ αναχωρεί για ένα οδοιπορικό που περιλαμβάνει ένα κήρυγμα του Ευαγγελίου στη λωρίδα απογείωσης ενός αεροδρομίου, μια κατεδάφιση στο Λας Βέγκας, μια ιχνηλάτηση στην έρημο της Νεβάδα, πειράματα χημείας και τη ζωή στους δρόμους της Ελβετίας, όπως και τη συνύπαρξη τεχνολογίας και θέωσης στη σύγχρονη Ινδία. Σε κάθε σημείο της διαδρομής, ο σκηνοθέτης συναντά τα ίδια θέματα: την αναζήτηση των συγκινήσεων, την τύχη, το πεπρωμένο, τις πεποιθήσεις, τη διεύρυνση των ορίων της αντίληψης και την αγωνία για ασφάλεια σε έναν κόσμο γεμάτο αβεβαιότητα. Τα γεγονότα διαπλέκονται με τη φαντασία, καθώς η αναζήτηση νοήματος και η έκσταση γίνονται ένα.
Μόνιτορ #3 | Πέμπτη 20 Αυγούστου 2020
Hotel Diaries (Ημερολόγια ξενοδοχείου) / επεισόδιο: B&B
2005, Ηνωμένο Βασίλειο, 6'
Σκηνοθεσία: John Smith (Τζον Σμιθ)
Γυρισμένο σε διάρκεια έξι ετών σε ξενοδοχεία σε έξι διαφορετικές χώρες, το πρότζεκτ Hotel Diaries χαρτογραφεί τον πόλεμο ενάντια στην τρομοκρατία που εξαπέλυσαν ο Τζορτζ Μπους Jr. και ο Τόνι Μπλερ, μέσα από μια σειρά βιντεοσκοπήσεων που συνδέουν την προσωπική εμπειρία με τις συγκρούσεις στο Αφγανιστάν, το Ιράκ και την Παλαιστίνη. Όπως και στα πέντε υπόλοιπα κεφάλαια που απαρτίζουν το πρότζεκτ, έτσι και στο B&B τον πρώτο ρόλο παίζουν η τύχη και οι συμπτώσεις, ενώ το δωμάτιο του ξενοδοχείου χρησιμοποιείται ως τυχαίο, «ευρεθέν» κινηματογραφικό σκηνικό, και η αρχιτεκτονική, η επίπλωση και η διακόσμηση παρέχουν στον σκηνοθέτη τα βασικά εργαλεία για την εξιστόρηση.
Gallivant (Σουλάτσο)
1996, Ηνωμένο Βασίλειο, 100'
Σκηνοθεσία: Andrew Kötting (Άντριου Κέτινγκ)
Ένα μοναδικό ταξίδι 9.500 χιλιομέτρων κατά μήκος της ακτογραμμής της Γηραιάς Αλβιώνας αποτυπώνει με απρόσμενο μια μαγική χώρα γεμάτη παράξενες παραδόσεις, αλλά και την τρυφερή διερεύνηση μιας οικογενειακής γενεαλογίας. Άλλοτε ως ευφάνταστο ταξιδιωτικό ημερολόγιο, άλλοτε ως πειραματική home movie κι άλλοτε ως επεισοδιακή ταινία δρόμου (και μέσα από τη χρήση φιλμ 16 και 8 χιλιοστών, timelapse φωτογραφίας και ασύγχρονου ήχου), το ντοκιμαντέρ αυτό μας παρασέρνει στην καρδιά μιας κοινωνίας που τείνει να εκλείψει. Παράλληλα, όμως, μας συστήνει και τις συνοδοιπόρους του σκηνοθέτη σε αυτό το ταξίδι: την 85χρονη μητέρα του σκηνοθέτη και την επτάχρονη κόρη του, που πάσχει από το σύνδρομο Τζουρμπέτ. Καθώς παρακολουθούμε την εξέλιξη της τρυφερής τους σχέσης, εγκαταλείπουμε οριστικά τη ματιά του τουρίστα και συντονιζόμαστε με το τοπίο μέσα από τη δύναμη του υποκειμενικού βλέμματος. Ένα εκλεκτό δείγμα σινεμά της ψυχογεωγραφίας.
Μόνιτορ #4 | Πέμπτη 27 Αυγούστου 2020
Mountain Trip (Ταξίδι στο βουνό)
1999, Αυστρία, 4'
Σκηνοθεσία: Siegfried A. Fruhauf (Ζίγκφριντ Φρούχαουφ)
Ένα κινηματογραφικό μυριόραμα, το οποίο αποτελείται από εκατοντάδες καρτ-ποστάλ από την Αυστρία, οι οποίες αποτυπώνουν όπως κανένα άλλο μέσο τις παγίδες των τουριστικών στερεοτύπων. Ένα ιδιαίτερο πείραμα όπου εικόνες από κορυφογραμμές αντιστρέφονται και συγκλίνουν, θυμίζοντας άλλοτε καλειδοσκόπιο κι άλλοτε το κινεζικό παιχνίδι με το «εξαίσιο πτώμα», αλλά χτίζοντας σε κάθε περίπτωση ένα τοπίο που απλώνεται στο άπειρο.
Fake Fruit Factory (Εργοστάσιο ψεύτικων φρούτων)
1986, ΗΠΑ, 22'
Σκηνοθεσία: Chick Strand (Τσικ Στραντ)
Αν και ο τίτλος προϊδεάζει για ένα βιομηχανικό φιλμ που ανιχνεύει τη διαδρομή ενός προϊόντος από τη γραμμή παραγωγής στην αγορά, αυτό το ντοκιμαντέρ ενδιαφέρεται λιγότερο για τα λογής αγαθά και περισσότερο για τους ανθρώπους που τα παράγουν – εν προκειμένω, για κάποιες νεαρές Μεξικανές γυναίκες που φτιάχνουν φρούτα και λαχανικά από παπιέ μασέ, σε μια μικρή χειροτεχνική μονάδα. Η αφήγηση αυτής της ιστορίας γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσα από κοντινά πλάνα. Οι γυναίκες κάνουν διάφορα πράγματα: ετοιμάζουν τον γύψο, σχίζουν χαρτιά, απλώνουν την μπογιά, κρεμούν στολίδια για να στεγνώσουν, ετοιμάζουν φαγητό, φροντιζουν τα παιδιά, κρατούν τους λογαριασμούς. Καθώς δουλεύουν, κουτσομπολεύουν και παραπονιούνται για τους άντρες. Η κάμερα ακολουθεί τα πρόσωπα και τα χέρια τους, όπως και τα πράγματα που παράγουν. Το αφεντικό και ο ξάδελφός του –γκρίνγκο και οι δυο τους–, διακρίνονται φευγαλέα να παρατηρούν τις γυναίκες αμέτοχοι.
The Grand Bizarre (Το μεγάλο αλλόκοτο)
2019, ΗΠΑ, 60'
Σκηνοθεσία: Jodie Mack (Τζόντι Μακ)
Μια καρτ ποστάλ από μια κοινωνία που καταρρέει. Ζωντανεύοντας ευτελή, καθημερινά αντικείμενα σε μια απόπειρα ερμηνείας του τόπου μέσα από τον υλικό κόσμο, η ταινία αποδίδει την εμπειρία των μοτίβων, της εργασίας και της αποξένωσης. Μια έκρηξη μοτίβων που εξελίσσεται υπό τους ήχους ποπ μουσικής ζευγαρώνει τις αφαιρετικές φιγούρες με το φυσικό τοπίο, για να μας βοηθήσει να διασχίσουμε νέες τοπολογίες που προκύπτουν από κωδικοποίηση. Ακολουθώντας στοιχεία, συστήματα και samples σε ένα κολάζ φτιαγμένο από υφάσματα, τουριστικές εικόνες, γλώσσα και μουσική, η καλλιτέχνις εξερευνά τη δύναμη των επαναλαμβανόμενων μοτίβων, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι μεταμορφώσεις τους μέσα στην παγκόσμια οικονομία.
Το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.).
Το SIFF υλοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
Μπορείτε να ενημερώνεστε αναλυτικά για όλες τις λεπτομέρειες και τις επόμενες ανακοινώσεις του προγράμματος του #siff2020 μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του syrosfilmfestival.org, καθώς και στα επίσημα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Φεστιβάλ.
-- ΕΝ --
MONITOR
A film program curated by the Syros International Film Festival (SIFF)
every Thursday of August 2020 at 23:30 on ERT2
#siff2020 #offseason
The Syros International Film Festival collaborates with the Hellenic Broadcasting Corporation (ERT) and presents a film program of four (4) weekly screenings on public television, in an effort to extend the actions of this year’s festival theme “Off Season” to a new viewing format.
In its commitment to the development of a new kind of cinephilia in the digital age, SIFF seeks to present to a wide audience underseen films that are usually available through other distribution networks such as movie theaters and festivals, as well as exhibitions, museums, and galleries.
Four (4) screenings, equal to the number of days of this year’s Syros International Film Festival (3–6 September 2020), eight (8) films that will have their Greek television premiere this August. Tune in every Thursday in August (6, 13, 20, 27), at 23:30 on ERT2.
For Monitor #1, SIFF introduces itself to viewers who have not yet had the opportunity to visit any of the Festival’s events by offering a program referring to previous festival editions. The SIFF screening series on ERT2 begins with Only Men, a film by Eva Stefani, a director who participated in the Festival as Artist in Focus in 2019 and who has presented her work at the Festival numerous times, and with Fraud, a film that was screened at the Festival in 2016. This program (Monitor #1) resonates with the current conditions resultant of COVID-19 as the films capture the contradictory experiences of complete isolation and overwhelming interconnection in times of social crisis.
The Monitor #2, #3, and #4 programs include films that are presented for the first time as part of a SIFF screening. For some of the films, this screening on ERT2 is a Greek premiere. All of the films are in conversation with this year's theme “Off Season,” together functioning as a prelude to the main Festival that will take place in early September in Syros (3–6 September). The selected films will convey the experience of movement, wandering, and transcendence; the ways in which material objects and human labor convey the spirit of “another” (or foreign) place; and the sense of being “unstuck” from time, “holiday” from everyday life.
Read in detail which films will constitute the “Monitor” program, in order of the date on which they will be screened:
Program and Film Descriptions
Monitor #1 | Thursday, 6 August, 2020
Only Men
2019, Greece, 70 min.
Director: Eva Stefani
Eva Stefani’s work, presented in the Pavilion of Greece at the 58th International Art Exhibition – La Biennale di Venezia, retells human stories that at first sight seem marginal, of little importance, yet unravel as significant paradoxes of realism and fiction. Small ceremonies of private life. “An infinitely large number of infinitesimally small actions,” as per Tolstoy’s description of history. She cites her own previous filmic stories and subversive acts to archival footage in her work. And like the pages of a diary, it reveals the intimacy of the human condition through an unofficial telling of the past that casts light upon history.
Fraud
2016, USA, 52 min.
Director: Dean Fleischer-Camp
Between 2008-15, a man filmed his life obsessively and uploaded it to YouTube. The hundreds of hours of raw footage revealed a very personal and intimate look into an American family’s life and their struggle to survive. Fraud is a film created by piecing this colossal trove of home video into a narrative.
Monitor # 2 | Thursday, 13 August, 2020
Gambling, Gods and LSD
2002, Canada / Switzerland, 180 min.
Director: Peter Mettler
A filmmaker’s quest for transcendence becomes a three-hour trip across countries and cultures, between people, over time. From the scene of his childhood in Toronto, Peter Mettler sets out on a journey that includes evangelism at the airport strip, demolition in Las Vegas, tracings in the Nevada desert, chemistry and street life in Switzerland, and the coexistence of technology and divinity in contemporary India. Everywhere along the way, the same themes are found: thrill-seeking, luck, destiny, belief, expanding perception, and the craving for security in an uncertain world. Fact joins with fantasy; the search for meaning and the search for ecstasy begin to merge.
Monitor #3 | Thursday, 20 August, 2020
Hotel Diaries / episode: B&B
2005, UK, 6 min.
Director: John Smith
Made over six years in the hotels of six different countries, Hotel Diaries charts the ‘War on Terror’ era of Bush and Blair through a series of video recordings that relate personal experiences to the ongoing conflicts in Afghanistan, Iraq and Israel/Palestine. In these works, which play upon chance and coincidence, the hotel room is employed as a ‘found’ film set, where the architecture, furnishing and decoration become the means by which the filmmaker’s small adventures are linked to major world events.
Gallivant
1996, UK, 100 min.
Director: Andrew Kötting
A 6,000-mile journey zig-zagging around the coast of Britain, Gallivant is both an experimental travelogue and an intensely personal story. The director, his grandmother and daughter (who has learning difficulties) set out to travel all the way around the coastline of mainland Britain. They have adventures, meet strange characters and explore fishing villages on their journey. Α documentation of the coast, through the eyes of real people, through meetings with genuine coastal residents, and through the places visited. The film is a snapshot of Britain today (complete with its past, which is part of today), and like a snapshot it may contain apparently irrelevant or unstructured elements; the background figure who wanders into the frame of a family group on the beach, may not be deliberately included, but their puzzled stare into the lens may transform and enhance the overall result. The viewer will have to confront their own assumptions about the way things are, rather than simply take on board the point of view of the film.
Monitor #4 | Thursday, 27 August, 2020
Mountain Trip
1999, Austria, 4 min.
Director: Siegfried A. Fruhauf
Mountain Trip is a cinematic myriorama constructed of hundreds of Austrian postcards, which reflect a country’s hackneyed trappings as no other medium can. The parameters of this experiment have been clearly defined: Two rows of postcards with mountain motifs (the cards in the upper row have been turned on their heads) are juxtaposed in such a way that mountains point to other mountains, the denouement of a massif butts up against a meadow, etc., resembling Chinese “cadavre exquis” cards which can be arranged to show an endless landscape.
Fake Fruit Factory
1986, USA, 22 min.
Director: Chick Strand
While its title may suggest an industrial film tracing an assembly line process to market, this documentary is less interested in products than in the people who make them—the young Mexican women who create decorative papier-mâché fruit and vegetables for a small handicraft facility. The story is told almost entirely through close-ups. The women do things—knead plaster, tear paper, apply paint, hang ornaments to dry, prepare food, care for children, count bills. As they work, they gossip and complain about men. The camera follows their faces and hands and the things that they produce. The gringo boss and his cousin, seen largely through glimpses of their faces, look on.
The Grand Bizarre
2019, USA, 60 min.
Director: Jodie Mack
A postcard from an imploded society. Bringing mundane objects to life to interpret place through materials, The Grand Bizarre transcribes an experience of pattern, labor, and alien[-]nation[s]. A pattern parade in pop music pairs figure and landscape to trip through the topologies of codification. Following components, systems, and samples in a collage of textiles, tourism, language, and music, the film investigates recurring motifs and how their metamorphoses function within a global economy.
SIFF is held with the support of the Stavros Niarchos Foundation (SNF).
The 8th Syros International Film Festival is organized and funded under the auspices of the Hellenic Ministry of Culture and Sports.
You may stay informed about all the details and subsequent announcements of the #siff2020 program through SIFF’s official website (syrosfilmfestival.org) as well as its official social media channels.
Syros International Film Festival
https://www.facebook.com/events/334411610923840/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου