«Η Εμέκ Σαβέχ, μη κερδοσκοπική οργάνωση την οποία κατά κύριο λόγο απαρτίζουν αρχαιολόγοι και ακτιβιστές με έδρα την Ιερουσαλήμ, εστιάζει την προσοχή της στον ρόλο που παίζει η αρχαιολογία στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση, ιδίως στην περιοχή της Ιερουσαλήμ. Η οργάνωση αμφισβητεί την αποδεικτική αξία των αρχαιολογικών ευρημάτων από την Πόλη του Δαβίδ. Έχει αναπτύξει συνεργασία με την αστική περιοχή του Σιλουάν, αποσκοπώντας στο να παρουσιάζει εναλλακτικές προσεγγίσεις για τα δεδομένα που προκύπτουν (…). Η Εμέκ Σαβέχ ενημερώνει την κοινή γνώμη για ενδεχόμενες μεροληπτικές ερμηνείες (…) και αποκαλύπτει τυχόν ανακολουθίες και σφάλματα στο αφήγημα για τους διαφόρους λαούς και πολιτισμούς που συνθέτουν τη μακραίωνη ιστορία της Παλιάς Πόλης και του Ιερού Λεκανοπεδίου.
Συνεργαζόμενη με το παλαιστινιακό «χωριό» Σιλουάν, η Εμέκ Σαβέχ τονίζει την ύπαρξη αυτής της συνοικίας γειτονιάς, αλλά και το γεγονός ότι η Παλιά Πόλη και τα περίχωρά της είναι ένα μωσαϊκό θρησκευτικών, εθνοτικών και εθνικιστικών συμφερόντων — όχι αποκλειστικά ισραηλινών ή εβραϊκών. Ο ισχυρισμός ότι οι Εβραίοι υπήρξαν μέρος της αρχαίας ιστορίας της Ιερουσαλήμ αγνοεί την παρουσία άλλων ομάδων που αποτελούν επίσης μέρος της τοπικής ιστορίας και τοπογραφίας. Η Εμέκ Σαβέχ υποστηρίζει ότι, εφόσον και στο παρελθόν οι Εβραίοι μοιράζονταν την περιοχή με τους Άραβες, το ίδιο πρέπει να συνεχίσουν να κάνουν και τώρα. Τα αρχαιολογικά δεδομένα περί παρουσίας των Εβραίων στην περιοχή χρησιμοποιούνται από την πλευρά του Ισραήλ ως πολιτικό εργαλείο για να ιδιοποιηθεί τον χώρο. Όμως για ποιον λόγο, ρωτά η Εμέκ Σαβέχ, και μόνον η ιστορική παρουσία των Εβραίων σημαίνει ότι οι άλλοι πρέπει να φύγουν;»
#Απόσπασμα από το βιβλίο: «Ιερουσαλήμ: προκλήσεις του χώρου σε μια διχοτομημένη μητρόπολη», https://bit.ly/3bRkDrh, που κυκλοφορεί στη σειρά: ο κοινός λόγος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου