Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020

Συνέντευξη με την ντίβα της ελληνικής όπερας Κασσάνδρα Δημοπούλου



Η διεθνούς φήμης μεσόφωνος Κασσάνδρα Δημοπούλου είναι μια καλλιτέχνιδα με ισχυρή προσωπικότητα και μεγάλη πορεία στον χώρο της όπερας. Η άποψη της για τα τεκταινόμενα του lockdown, του COVID-19 και της καραντίνας έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, για τον κόσμο του πολιτισμού, της τέχνης και όχι μόνο.

Πως περάσατε κατά την περίοδο της καραντίνας μακριά από τα φώτα της σκηνής; 
Πέρασα άσχημα. Όχι γιατί δεν μπορώ να μείνω σπίτι μου, ή μόνη με τον εαυτό μου, αλλά γιατί έγινε κάτω από αυτές τις συγκεκριμένες συνθήκες. Με κούρασε η πλύση εγκεφάλου, ο πανικός και ο φόβος που έσπειραν τα ΜΜΕ. Ξεκουράστηκα σωματικά κι αυτό είναι το μόνο “θετικό”. Τα φώτα της σκηνής δεν μου έλειψαν ακριβώς αυτούς τους 3 μήνες, αλλά με πειράζει που παραμένουν σβηστά ακόμη και τώρα που μιλάμε, 3 μήνες μετά από την αρχή του κακού και κανείς δεν γνωρίζει το για πόσο ακόμη θα παραμείνουν σβηστά. Με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν, αναρωτιέμαι το πότε θα ξανανάψουν κι αν ξανανάψουν, αν θα φωτίσουν και τους ιδιώτες, γιατί με το 30% πληρότητας στο κοινό, οι ιδιώτες δεν μπορούν να επιβιώσουν. Μου λείπει η δουλειά μου, αυτή είναι η ζωή μου όλη.
Κάποιοι είδαν την απομόνωση στο σπίτι μία ευκαιρία ενδοσκόπησης, ισχύει και για εσάς; 
Η ενδοσκόπηση, αν δεν γίνεται συνεχώς και κάτω από όλες τις συνθήκες, δε θα γίνει ξαφνικά επειδή κάποιος έκατσε σπίτι του αναγκαστικά. Η απομόνωση στο σπίτι, κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες, δεν είχε καμία θετική επιρροή επάνω μου. Δεν μου αρέσει να με καταπιέζει κανείς, πόσο μάλλον ένα κράτος για το οποίο εγώ, μια ελεύθερη επαγγελματίας καλλιτέχνης, ουσιαστικά δεν υπάρχω. Για ακόμη μία φορά στην ζωή μου, ένιωσα ότι το ελληνικό κράτος δεν είναι αντάξιο των ανθρώπων του κι ότι πρέπει να φύγω, ξανά, πάση θυσία. Να πάω εκεί που ο καλλιτέχνης της όπερας δεν είναι ένας “πολίτης τρίτης κατηγορίας”, αλλά ένα σεβαστό μέλος της κοινωνίας. 
Σίγουρα θα έμειναν πολλές δουλειές στη μέση, πως βλέπεις την σταδιακή επανεκκίνηση της επαναφοράς στην κανονικότητα; 
Όλες μου οι εργασίες ακυρώθηκαν. Είχα 15 παραστάσεις open air στη Γερμανία, καθ’όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Πολλές συναυλίες, 2 μεγάλοι νέοι διαγωνισμοί (στους οποίους ήμουν επιτροπή) και ένα μεγάλο πρότζεκτ για νέους (opera studio), όλα ακυρώθηκαν για φέτος. Δεν μου έχει ξανατύχει κάτι τόσο άσχημο και σε τέτοιο βαθμό. Δεν είμαι η μόνη, αλλά αυτό δεν με παρηγορεί, ίσα- ίσα, με αγχώνει περισσότερο. Η σταδιακή επανεκκίνηση με τρομάζει, γιατί βλέπω την ανικανότητα της ανθρωπότητας να τηρήσει τα “μέτρα”. Κανείς δεν προσέχει πια. Αν υπάρξει και τουρισμός αυτό το καλοκαίρι, το γεγονός ότι θα έρθουν τόσοι άνθρωποι στην Ελλάδα από χώρες που είχαν τεράστιους αριθμούς κρουσμάτων, μου λέει ένα μόνο πράγμα: Να ετοιμαζόμαστε για δεύτερο lockdown. Η εικόνα των ανοιχτών καταστημάτων και εστιατορίων, είναι ευχάριστη, αλλά μου μοιάζει “εικονική”. Η “κανονικότητα” δε θα είναι πια η ίδια. Μας λεν πολλά ψέματα, αυτά που ήδη συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο, είναι τέτοια που θα εμποδίσουν την “κανονικότητα” της “πριν Κοροναϊού εποχής” να επιστρέψει. 
Τι σου έμαθε η καραντίνα; Ποιό το μήνυμα της Κασσάνδρας; 
Δεν μου “έμαθε” κάτι που δεν ήξερα. Με πίεσε να βάλω ως προτεραιτότητα τον εαυτό μου και μόνο. Μου ξύπνησε το ένστικτο της επιβίωσης και μου έδειξε ότι η ζωή μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα, πολύ άσχημη, για όλους, ανεξαιρέτως. Το μήνυμά μου είναι ότι εφόσον ζούμε πια σε μια όλο και περισσότερο καπιταλιστική κοινωνία, να φροντίσουν όλοι οι επιλογές τους να γίνονται γύρω από το πώς θα έχουν περισσότερο κεφάλαιο, διότι μόνο αυτό μετράει σε τέτοια συστήματα. Λυπάμαι γι’αυτό το μήνυμα, αλλά για όποιον δεν μπορεί να αντισταθεί, είναι η μόνη σωστή επιλογή. Η “αντίσταση” δεν είναι για όλους και είμαστε ακόμη μακριά από κάποια “επανάσταση”. Προς το παρόν έχουμε “πόλεμο”. Καλή τύχη σε όλους!
Η Κασσάνδρα Δημοπούλου με τον διάσημο τενόρο Plácido Domingo
με τον οποίο έχει συνεργαστεί με μεγάλες οπερατικές σκηνές
Η Κασσάνδρα Δημοπούλου με τον μαέστρο Zubin Mehta (Cristiano Giglioli)
Η Κασσάνδρα Δημοπούλου μια από τις ελάχιστες μεσόφωνες που τόλμησαν και με επιτυχία
να αναμετρηθούν με τον ρόλο της "Τόσκα"
Η Κασσάνδρα Δημοπούλου με τον Plácido Domingo
Η πανέμορφη μεσόφωνος Κασσάνδρα Δημοπούλου
Η Κασσάνδρα Δημοπούλου στην «Αΐντα» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Η μεσόφωνος Κασσάνδρα Δημοπούλου (Περουζέ), και ο τενόρος Φίλιππος Μοδινός
στη σκηνή του Ηρωδείου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών 2018
Η Κασσάνδρα Δημοπούλου με τον τενόρο Φίλιππο Μοδινό
μαγικό ζευγάρι στη σκηνή και στη ζωή σκηνή στο Ηρώδειο
Η μεσόφωνος Κασσάνδρα Δημοπούλου (Άμνερις) στην «Αΐντα» του Τζουζέπε Βέρντι (Opera Classica Europa)

















1 σχόλιο:

  1. "Ηλεκτρίζουσα" ευφυια απο μια ταλαντούχα πανέμορφη Καλλιτέχνιδα αυτού του βεληνεκούς !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή