Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

«ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΗΡΩΙΔΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ»

Eντυπώσεις από την εκδήλωση. Είχαμε κόσμο περισσότερο από όσο περιμέναμε,γεμάτη η αίθουσα , περισσότερα από 200 άτομα. Το ενδιαφέρον όλων , σε όλη την διάρκεια της εκδήλωσης ήταν φανερό. Κάναμε γνωστό, μέσα από το Αφιέρωμα στην ηρωίδα της αντίστασης και το μαρτυρικό της θάνατο,το ρόλο της Ειδικής Ασφάλειας και του ντόπιου Φασισμού. Ήταν πολύ καλή όλη η εκδήλωση ως προς το περιεχόμενο, την παρουσίαση και το δέσιμο. Γιατί:
Ιστορικά τεκμηριωμένη η εισήγηση του Μ. Χαραλαμπίδη.
Εξαιρετική η παρουσίαση της Ηλέκτρας Αποστόλου, μέσα από το βιβλίο της Διδώ Σωτηρίου, από την Μάρω Δούκα και την Μαρία Κανελλοπούλου ( ένας τέλειος συνδυασμός). 
Ιδιαίτερη νότα η παρουσία των νέων (από την θεατρική ομάδα της Νίκαιας , της Μαίρης Αδαμοπούλου) Έτσι αγαπημένα μας τραγούδια ακούστηκαν από νεανικές φωνές με συνοδεία πιάνου και φυσαρμόνικας από τον Σταύρο Γανωτή.
Συγκινητικές " οι μαρτυρίες από τις συναγωνίστριες της" και το ποίημα «Aν βγω περίπατο με τις νεκρές μου φίλες» που ακούστηκαν με τις φωνές της Μαρίας Κανελλοπούλου και της Λιάνας Κεραμιδά (μέλους της θεατρικής ομάδας Νίκαιας)
Σημαντικές οι παρεμβάσεις του Νίκου Μπελογιάννη σχετικά με την Διδώ Σωτηρίου και το βιβλίο, της Ναντιας Βαλαβάνη που μας εκμυστηρεύτηκε γεγονότα από την ζωή της Ηλέκτρας Αποστόλου και την συνάντηση της στην Μόσχα με την κόρη της Αγνή και της Ηλέκτρας Στροβολίδου, της Ηλέκτρας μας που της έδωσαν αυτό το όνομα προς τιμή της Ηλέκτρας Αποστόλου.
Και μετά το τέλος αυθόρμητα αρκετοί ,ές πήγαμε στην πλατεία Βικτωρίας, περπατήσαμε το δρομάκι της οδού Ελπίδος, ψάχνοντας τα νούμερα 3,5,16
Ρίτα Μπούμη-Παππά, Αν βγω 
περίπατο με τις νεκρές μου φίλες
Αν βγω περίπατο με τις νεκρές μου φίλες
θα πλημμυρίσει η πόλη με βουβά κορίτσια
ο αέρας με στιφή ευωδιά θανάτου
τα φρούρια θα σηκώσουν άσπρες σημαίες
τα οχήματα θα σταματήσουν –
αν βγω περίπατο με τις νεκρές μου φίλες.

Αν βγω περίπατο με τις νεκρές μου φίλες
θα δείτε χίλια κορίτσια με τρυπημένα στήθη
ακάλυπτα, να σας φωνάζουν
«γιατί μας στείλατε έτσι νωρίς να κοιμηθούμε
σε τόσο χιόνι, αχτένιστες, κλαμμένες;» –
αν βγω περίπατο με τις νεκρές μου φίλες

Αν βγω περίπατο με τις νεκρές μου φίλες
θα ιδούν κατάπληκτα τα πλήθη
πως φάλαγγα πιο ανάλαφρη δεν πάτησε τη γη
πως λιτανεία πιο ιερή δεν έχει παρελάσει
ανάσταση πιο ένδοξη και ματωμένη –
αν βγω περίπατο με τις νεκρές μου φίλες

Αν βγω περίπατο με τις νεκρές μου φίλες
γαμήλιο άνθος η πανσέληνος θα υψωθεί να τις στολίσει
μέσα στα κούφια μάτια τους θα κλαίνε ορχήστρες
οι μπούκλες τους, οι επίδεσμοι θα κυματίζουν
ω τότε, πολλοί από τύψεις θα πεθάνουν –
αν βγω περίπατο με τις νεκρές μου φίλες.

Από τη συλλογή Χίλια σκοτωμένα κορίτσια (1963)

Κίνηση Κατοίκων 6ου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου