Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021

Etymology of the name Dionysus - Διόνυσος

 


Plato KRATYLOS Cratylus (dialogue). Lesson K: Chapters 19th & 20th - Speaker George Lathyris-Ialyssos

Etymology of the name Dionysus = "Ο τε γαρ Διόνυσος είη αν ο διδούς τον οίνον." = The one who gives the wine… According to his book.
We also know from other reports that Dionysus is the mind of Zeus, the one who was given the scepter of the sixth kingdom, is the god of materiality and constant change, (the last of the gods), while Zeus remains in the etheric field .
But in order to understand what Socrates tells us about the etymology of this name, we must also understand what the word wine=oinos means, its etymology.
Etymology of the word wine, oinos = from the oionous, οίονους oiomai, οίομαι = which means I think, I consider. In short, the person who drinks thinks he has something he does not have.
(οίεται = he thinks = οίησης)
Ancient text:
"Οίνος δ ', ότι οίεσθαι νουν έχει ποιεί των πινόντων τους πολλους ούκ εχοντας"
So wine gives us the idea to think or consider that we have a "mind" or that we participate with our mind through intoxication.
Here we understand that Dionysus gives us the wine (the liquid element) and Dimitra (the food -as Mother).
The one who gives the wheat and through it the Bread.
(as we see in the other chapters)
Socrates mentions that Dionysus gives the liquid element, that is, the wine… and Demeter gives the bread.
Bread and Wine, here Socrates implies indirectly in the ancient Mysteries… (ancient ceremonies).
Epiphany of Dionysus mosaic, from the Villa of Dionysus (second century AD) in Dion, Greece, Archeological Museum of Dion
Dionysus triumph, a mosaic from the House of Poseidon, Zeugma Mosaic Museum
_________________

Πλάτωνος ΚΡΑΤΥΛΟΣ Cratylus (dialogue). Μάθημα Κ : Κεφάλαια 19ον & 20ον – Εισηγητής Γιώργος Λαθύρης-Ιαλυσσός
Ετυμολογία της λέξης Διόνυσος = “Ό τε γαρ Διόνυσος είη άν ο διδούς τον οίνον.” = Αυτός που δίνει τον οίνο… Σύφφωνα με το βιβλίο του.
Ακόμα ξέρουμε και από άλλες αναφορές ότι ο Διόνυσος είναι ο νούς του Διός, σε αυτόν που δόθηκε το σκήπτρον της έκτης βασιλείας, είναι ο θεός της υλικότητας και της διαρκούς αλλαγής, (ο τελευταίος από τους θεούς), ενώ ο Ζεύς παραμένει στο αιθερικό πεδίο.
Για να καταλάβουμε όμως τι μας λεει ο Σωκράτης γηια την ετυμολογια του ονοματός του, θα πρέπει να καταλάβουμε και το τι σημαίνει η λέξη οίνος την ετυμολογία της.
Ετυμολογία της λέξης οίνος = απο το οίονους, οίομαι = που σημαίνει νομίζω, θεωρώ. Με λίγα λόγια ο άνθρωπος που πίνει νομίζει ότι έχει κάτι που δεν έχει.
(οίεται = νομίζει = οίησης)
Αρχαίο κείμενο:
“οίνος δ’, ότι οίεσθαι νουν έχεις ποιεί των πινόντων τους πολλούς ούκ έχοντας”
Άρα λοιπόν ο οίνος μας δίνει την ίδεα να θεωρούμε ότι έχουμε "νού" ή ότι μετέχουμε με το νού μας μέσο της μέθης.
Εδώ καταλαβαίνουμε ότι ο μεν Διόνυσος μας δίνει τον οίνο (το υγρό στοιχείο) και η μεν Δήμητρα (την τροφή ως Μητήρ).
Αυτή που δίνει τον σίτο και μέσω αυτού τον Άρτο, (όπως βλέπουμε στα άλλα κεφάλαια) ο Σωκράτης αναφέρει ότι ο Διόνυσος δίνει το υγρό στοιχείο δηλαδή τον οίνον… και η Δήμητρα τον άρτον.
Αρτος και Οίνος, εδω ο Σωκράτης υπαινίσσεται έμμεσα στα αρχαία Μυστήρια… (αρχαίες τελετές).
Μωσαϊκό των Θεοφανίων του Διονύσου, από τη Βίλα του Διονύσου (δεύτερος αιώνας μ.Χ.) στο Δίον, Αρχαιολογικό Μουσείο Δίου
Ο θρίαμβος του Διονύσου, ένα μωσαϊκό από τη Βουλή του Ποσειδώνα, το Μουσείο Μωσαϊκών Zeugma

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου