Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2020

ΟΙ ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ _ Αντόν Πάβλοβιτς Τσέχοβ

ΟΣΟ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ 
ΠΑΛΙ και ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ !!!
ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΙΝОΥΡΙО ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ !!!
ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ ΜΑΣ, ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΜΑΣ !!!
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ της ΔΕΥΤΕΡΑΣ
16η προτεινόμενη παράσταση –

 «ΟΙ ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ» του

Αντόν Πάβλοβιτς Τσέχοβ 

Μόσχα, 22 Ιουλίου 2020
Αγαπητοί φίλοι,
Όσο μένουμε σπίτι, το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. σάς προτείνει να μην χάνουμε την επαγρύπνησή μας, διευρύνουμε τους ορίζοντές μας και το γνωστικό μας πεδίο, παραμένουμε σε φόρμα, μυούμεθα στην πολιτισμική κληρονομιά του Ελληνικού Κόσμου, στον πλούτο της Ελληνικής Γλώσσας, του Ελληνικού Πολιτισμού.
Στο πλαίσιο αυτό εγκαινιάζουμε ένα νέα εγχείρημα, την παρακολούθηση, στην ελληνική, των εξαιρετικών παραστάσεων του αξιολογότατου προγράμματος της  «EΡT» Тο ΘΕΑΤΡΟ της ΔΕΥΤΕΡΑΣ.
Το ΘΕΑΤΡΟ της ΔΕΥΤΕΡΑΣ υπήρξε μία από τις σημαντικότερες πολιτιστικές δράσεις της «ΕΡΤ». Επί 16 χρόνια, από το 1976 έως το 1992, παρουσιάστηκαν στο πρόγραμμα περισσότερα από 500 θεατρικά έργα ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου, που απευθύνονταν στο κοινό που διψούσε για καλό θέατρο, αλλά δεν είχε την ευκαιρία να το παρακολουθήσει, κυρίως το κοινό της επαρχίας. Πρόκειται για σπουδαίες και σπάνιες παραστάσεις από κορυφαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, πολλοί εκ των οποίων δεν βρίσκονται πλέον στη ζωή.
2020-07-21_18-54-17
 Στο πλαίσιο του καινούριου μας αυτού εγχειρήματος, ως δέκατη έκτη παράσταση, προτείνουμε στο κοινό μας να παρακολουθήσει την παράσταση «ΟΙ ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ», που βασίζεται σε τέσσερα (4) μονόπρακτα έργα του μεγάλου Ρώσου θεατρικού συγγραφέα και διηγηματογράφου Αντόν Πάβλοβιτς Τσέχοβ.
2020-07-21_19-15-07
Ο Αντόν Πάβλοβιτς Τσέχοβ (ρωσ. Анто́н Па́влович Че́хов, ΔΦΑ  (29 Ιανουαρίου 1860 – 15 Ιουλίου 1904) ήταν Ρώσος θεατρικός συγγραφέας και ένας από τους μεγαλύτερους διηγηματογράφους της παγκόσμιας λογοτεχνίας[28]. Σπούδασε και εργάστηκε ως γιατρός.
Γεννήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 1860 (17 Ιανουαρίου με το παλαιό ημερολόγιο) στην κωμόπολη Ταγκανρόγκ, στη νότια Ρωσία. Πέθανε στις 15 Ιουλίου 1904 (2 Ιουλίου με το παλαιό ημερολόγιο) στη γερμανική πόλη Μπάντενβάιλερ και τάφηκε στη Μόσχα στις 22 Ιουλίου 1904. Θεωρείται από τις πιο σημαντικές μορφές της παγκόσμιας δραματουργίας και άσκησε μεγάλη επίδραση στη θεατρική λογοτεχνία του 20ού αιώνα. Στα έργα του αποτυπώνεται η διαρκής φθορά της καθημερινής ζωής. Οι ήρωές του είναι άνθρωποι της ανώτερης κυρίως τάξης, που «ξοδεύουν» τη ζωή τους μέσα στην πνιγηρή ατμόσφαιρα της ρώσικης επαρχίας.
Ήταν το τρίτο από τα έξι παιδιά της οικογένειάς του (Αλέξανδρος, Νικόλαος, Ιβάν, Μαρία, Μιχαήλ) και μεγάλωσε σε πολύ αυστηρό και θρησκευτικό περιβάλλον. Ο παππούς του Τσέχοβ ήταν δουλοπάροικος, που εξαγόρασε τη ελευθερία του. Ο πατέρας του (Πάβελ Εγκόροβιτς) ήταν έμπορος τρίτης συντεχνίας και διατηρούσε μπακάλικο. Το ελάχιστο κέρδος του πατέρα ήταν αδύνατο να καλύψει τις ανάγκες της μεγάλης οικογένειας, γεγονός που τον ανάγκασε να δηλώσει πτώχευση. Τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια του Τσέχοβ, ο Αλέξανδρος και ο Νικόλαος, αντιδρώντας στον αυταρχισμό του πατέρα τους και στην καθημερινή τους μιζέρια έφυγαν απ' το σπίτι. Για να αποφύγει τη δικαστική δίωξη των δανειστών του, ο πατέρας του κατέφυγε στη Μόσχα. Λίγο αργότερα έφυγε και η μητέρα του με τα αδέρφια του, Μαρία και Μιχαήλ. Τα πρώτα του γράμματα ο Αντόν τα έμαθε στην προπαρασκευαστική τάξη του ενοριακού ελληνικού σχολείου του Ταγκανρόγκ και στη συνέχεια φοίτησε στο κλασικό γυμνάσιο της πόλης. Από την 6η τάξη του γυμνασίου αναγκάστηκε μόνος του να βγάζει το ψωμί του παραδίδοντας μαθήματα κατ' οίκον. Πούλησε ό,τι είχε απομείνει από τα πράγματα του σπιτιού και έστειλε τα λεφτά στους γονείς του στη Μόσχα.
2020-07-21_19-15-56
Το 1879 ο Τσέχοβ μπαίνει στο Ιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Μόσχας, από όπου αποφοίτησε το 1884. Από τα χρόνια του γυμνασίου έγραφε χιουμοριστικές σκηνές, αφηγήσεις, μονόπρακτα και ως φοιτητής δημοσίευσε τα πρώτα του ευθυμογραφήματα. Συνεργάστηκε με τα περιοδικά ΞυπνητήριΘεατήςΜόσχαΦως και σκιάΘραύσματα κ.ά., με το ψευδώνυμο «Αντόσια Τσεχοντέ». Το 1884 κυκλοφόρησε το πρώτο του βιβλίο διηγημάτων, Τα παραμύθια της Μελπομένης και το 1885 τις Φανταχτερές Ιστορίες.
2020-07-21_18-55-26
Παράλληλα με το επάγγελμα του ιατρού, αναπτύσσει μεγάλη και σημαντική συγγραφική δραστηριότητα. Το 1886 γράφει το πρώτο του μονόπρακτο με τίτλο Κύκνειο άσμα. Το 1887 ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Κορς στη Μόσχα το έργο του Ιβάνοφ, το οποίο δέχεται αντικρουόμενες κριτικές. Γεγονός που τον οδήγησε να μη δώσει ποτέ σε επαγγελματικό θίασο το δεύτερο θεατρικό του έργο το Δαίμονας του δάσους (πρώτη μορφή του έργου Θείος Βάνιας). Το 1888 του απονέμεται το Βραβείο Πούσκιν. Το 1891 ταξιδεύει στην Ευρώπη. Επιστρέφοντας στη Ρωσία εργάζεται εντατικά ως γιατρός για την καταπολέμηση της χολέρας. Εγκαθίσταται στο Μελίχοβο της Ουκρανίας, όπου ως γιατρός εξυπηρετεί 26 χωριά και 7 εργοστάσια. Προηγουμένως, έχει επισκεφτεί τη νήσο Σαχαλίνη, μελετώντας τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των καταδίκων. Το 1894 πραγματοποιεί το δεύτερο ταξίδι του στο εξωτερικό. Το 1896 ανεβαίνει ανεπιτυχώς στην Πετρούπολη, στο θέατρο Αλεξαντρίνσκι, το έργο του Ο Γλάρος. Τη χρονιά εκείνη αντιμετωπίζει την πρώτη σοβαρή εκδήλωση της φυματίωσης. Επίσης, το 1896, με χρήματα που συγκεντρώνει από εράνους, φιλανθρωπίες και παραστάσεις, χτίζει ένα σχολείο στο Ταλέζ. Νέα κρίση της αρρώστιας του 1897, τον αναγκάζει να πάει στη Ριβιέρα της Νότιας Γαλλίας, ενώ ανεβαίνει στην ρωσική επαρχία ο Θείος Βάνιας.
2020-07-21_18-56-28
Το 1898 και 1899 παρουσιάζονται στο κοινό της Μόσχας από το Θέατρο Τέχνης, με πολύ μεγάλη επιτυχία, τα έργα του Ο Γλάρος και Ο θείος Βάνιας. Η συνεργασία του Τσέχοφ με το Θέατρο Τέχνης και τον Στανισλάφσκι στάθηκε καθοριστική στη διαμόρφωση της δραματουργίας του. Την εποχή αυτή εγκαθίσταται μόνιμα στη Γιάλτα της Κριμαίας, λόγω της υγείας του. Το 1900 γίνεται μέλος της Ρωσικής Ακαδημίας και το 1901 παντρεύεται την ηθοποιό Όλγα Κνίππερ. Την ίδια χρονιά ανεβαίνουν στη Μόσχα Οι τρεις αδελφές, πάλι από το Θέατρο Τέχνης. Το 1902 παραιτείται από τη Ρωσική Ακαδημία, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη μη αποδοχή ως μέλους της του Γκόρκι. Το 1904, λίγο πριν τον θάνατό του, το Θέατρο Τέχνης παρουσιάζει το έργο του Ο βυσσινόκηπος.
2020-07-21_18-58-16
Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος πρωταγωνιστεί στο μονόπρακτο του Αντ. Τσέχοφ “Οι
βλαβερές συνέπειες του καπνού”.

ΘΕΑΤΡΟ Της ΔΕΥΤΕΡΑΣ
«ΟΙ ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ» του Аντόν Πάβλοβιτς Τσέχοβ.
Έτος: 1976
Τηλεοπτική πρεμιέρα: 21 Ιουνίου 1976
Τηλεοπτική περίοδος: 
Κανάλι: ΕΡΤ
Σκηνοθεσία: Κώστας Μπάκας (τηλεσκηνοθεσία) , Μιχάλης Παπανικολάου
Συγγραφέας: Anton Chekhov
Σενάριο: Δώρα Λιτινάκη (προσαρμογή κειμένου)
Ηθοποιοί: Γιώργος Μιχαλακόπουλος (καθηγητής/Λόμοβ), Νίκος Κάπιος (Χιρίν/Τσιμπούκοφ),  Θόδωρος Έξαρχος (Σιπούτσκιν), Έρση Μαλικένζου (Τατιάνα),  Ντίνα Κώνστα (Μερτσούκινα/Νατάλια), Τάσος Ράμσης (σύμβουλος), Πάνος Αναστασόπουλος (Λουκάς),  Αθηνά Μιχαλακοπούλου (Πόποβα) , Χρήστος Καλαβρούζος (Σμιρνόφ)
Επαναλήψεις: 1978 (ΕΡΤ) , 2008 (Σινέ+)
Σχόλια: Η αποψινή παράσταση αποτελείται από τα εξής κάτωθι τέσσερα (4) μονόπρακτα του Ρώσου  συγγραφέα:
  1. "Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού "
  2. "Η επέτειος "
  3. "Η αρκούδα "
  4. "Αίτηση σε γάμο"
Στο Αρχείο της ΕΡΤ διαβάζουμε ότι «στο πρώτο μονόπρακτο ο Καθηγητής (Γιώργος Μιχαλακόπουλος) μιλάει στο ακροατήριο του για τις «Βλαβερές συνέπειες του καπνού» στον γάμο.
2020-07-21_18-59-26
Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος στο μονόπρακτο "Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού".
Ακολουθεί το μονόπρακτο «Επέτειος» που διαδραματίζεται στην τράπεζα του Αντρέι Αντρέιτς Σιπούτσκιν (Θόδωρος Έξαρχος). Ο υπάλληλός του Κοσμάς Νικολάγιεβιτς Χίριν (Νίκος Κάπιος) ετοιμάζει μια έκθεση για την επέτειο της τράπεζας. Το αφεντικό του ετοιμάζει ένα γεύμα για την επιτροπή των συμβούλων με αφορμή τα γενέθλια της τράπεζας. Ξαφνικά, στο γραφείο του μπαίνει η αρραβωνιαστικιά του Τατιάνα (Έρση Μαλικένζου) που θέλει να τον απασχολήσει. Λίγο μετά, εισβάλει η Ναστάσια Φιοντόροβνα Μερτσούκινα (Ντίνα Κώνστα). Ο σύζυγός της και γραμματέας της Δημαρχίας έχει πρόβλημα υγείας και η Μερτσούκινα ζητάει την βοήθεια του τραπεζίτη Σιπτσούκιν. Εκείνος, θέλοντας να την ξεφορτωθεί, της δίνει χρήματα αλλά εκείνη επιμένει να τον ενοχλεί ζητώντας του να επαναπροσλάβει τον σύζυγό της στην Δημαρχία. Ο Σύμβουλος (Τάσος Ραμσής) της επιτροπής διαπιστώνει πως έρχεται σε λάθος στιγμή και ανακοινώνει πως θα έρθει κάποια άλλη στιγμή.
2020-07-21_19-00-15
Έρση Μαλικένζου, Νίκος Κάπιος και Θόδωρος Έξαρχος στην "Επέτειο"
Στο τρίτο μονόπρακτο με τίτλο «Η αρκούδα» παρακολουθούμε μια νεαρή χήρα την Έλενα Ιβάνοβνα Πόποβα (Αθηνά Μιχαλακοπούλου) στο δράμα που βιώνει από τον χαμό του συζύγου της. Κάποια στιγμή την ενοχλεί ο Γκριγκόρι Στεπάνοβιτς Σμιρνόφ (Χρήστος Καλαβρούζος) που της ζητά να αποπληρώσει τα χρέη του άνδρα της. Εκείνη αναβάλλει την πληρωμή του αλλά ο Σμιρνόφ επιμένει να πληρωθεί. Την προκαλεί σε μονομαχία με όπλα, καθώς δεν πιστεύει στην ύπαρξη του ασθενούς φύλου. Τελικά, δεν μπορεί να μονομαχήσει αφού όπως της αποκαλύπτει είναι ερωτευμένος μαζί της και την αγαπά. Της ζητά να τον παντρευτεί και εκείνη δέχεται!
2020-07-21_19-01-04
Ο Χρήστος Καλαβρούζος και η Αθηνά Μιχαλακοπούλου στο μονόπρακτο "Αρκούδα".
Στο τέταρτο και τελευταίο μονόπρακτο ο Ιβάν Βασίλεβιτς Λόμοβ (Γιώργος  Μιχαλακόπουλος) κάνει μια «Αίτηση σε γάμο» προς την Ναταλία Στεπάνοβα (Ντίνα Κώνστα), κόρη του Στεπάν Στεπάνοβιτς Τσιμπούκοφ (Νίκος Κάπιος). Οι δυο γειτονικές οικογένειες έχουν κτηματικές και οικονομικές διαφορές. Αρχικά έρχονται σε αντιδικία αλλά στο τέλος τα δυο παιδιά αποφασίζουν να παντρευτούν παρά τις μικροδιαφορές».
Θεατρική παράσταση στα πλαίσια της εκπομπής "Το θέατρο της Δευτέρας (1976)", που αποτελείται από 4 μονόπρακτα:
  1. "Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού (1976)"
  2. "Η επέτειος (1976)"
  3. "Η αρκούδα (1976)"
  4. "Αίτηση σε γάμο (1976)"
Η παράσταση επαναπροβλήθηκε τηλεοπτικά δύο φορές. Στις 10 Απριλίου 1978 & στις 20 Οκτωβρίου 2008.
Την παράσταση δύνασθε να παρακολουθήσετε στους εξής συνδέσμους στο Aρχείο της ΕΡΤ στο Διαδίκτυο:
https://archive.ert.gr/68387/  -   Μέρος 1ο
https://archive.ert.gr/68396/ -   Μέρος 2ο 
2020-07-21_19-01-55
Παρατίθεται βίντεο - μήνυμα της διευθύντριας του Κέντρου Ελληνικού
Πολιτισμού – Κ.Ε.Π  Δώρας Γιαννίτση για το έργο και την παράσταση.
https://yadi.sk/d/uOY9O6azV82Y3w

Σάς ευχόμαστε καλλιτεχνική και ψυχική απόλαυση !!!
2020-04-16_11-18-54  
Σάς καλούμε να στηρίξετε τον κοινωνικό μας φορέα Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. (www.hecucenter.ru ). To K.Ε.Π. αναπτύσσει μία σφαιρική, πολυεπίπεδη εκπαιδευτική-διαφωτιστική-πολιτιστική δράση. Ο οβολός σας, οιαδήποτε βοήθεια δύνασθε να παράσχετε, είναι εξαιρετικά πολύτιμη και χρήσιμη για όλους μας! 
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ !!! 
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ – ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – Κ.Ε.Π.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ
Παρατίθεται βίντεο - μήνυμα της διευθύντριας του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π  Δώρας Γιαννίτση για τις δράσεις του Κ.Ε.Π.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ !!!
ΜΑΖΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ & ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ !!! ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΙ !!!
Εις το επανιδείν, φίλοι μας !
Ειλικρινώς υμετέρα, με εκτίμηση και φιλικούς χαιρετισμούς,
Δρ. Δώρα Γιαννίτση,
δ/ντρια Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π.
Αναλυτικό απολογισμό δράσεων του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) έτους 2019 δύνασθε να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
Σύντομο απολογισμό δράσεων του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) έτους 2019 δύνασθε να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
Αναλυτικό απολογισμό δράσεων του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) Α΄ εξαμήνου τρέχοντος έτους 2020 δύνασθε να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
Σύντομο απολογισμό δράσεων του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) Α΄ εξαμήνου τρέχοντος έτους 2020 δύνασθε να αντλήσετε στον εξής σύνδεσμο στο Διαδίκτυο:
2020-07-21_19-03-04
2020-07-21_19-04-09
ГРЕЧЕСКИЙ КУЛЬТУРНЫЙ ЦЕНТР                     ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Москва, Алтуфьевское шоссе,  44                     Altufyevskoe shosse, 44, office No 9, 2nd floor
офис № 9, 2 этаж                                                           127566 Moscow, Russia
Тел.: 7084809 – Тел./Факс7084810                      Tel.: +7 495 7084809; Tel./Fax:  +7 495 7084810

skype: hellenic.cultural.center

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου