Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ Χλόη Κουτσουμπέλη

Χλόη Κουτσουμπέλη


Βρίσκομαι μέσα στην Κιβωτό. Οι μέρες είναι αλμυρές και ίδιες. Πονώ πολύ και κουράζομαι. Γερνώ συνέχεια, αν και είμαι μόλις δεκαοκτώ. Ο Νώε μιλάει για πράγματα που μας ξεπερνούν, πέρα από τη μικρή ζωή μας, ο Ιερός Σκοπός της τεκνοποίησης, να φέρω στον κόσμο το Καινούργιο Παιδί, τον γιο του, όμως κάθε βράδυ ασελγεί πάνω στο κορμί μου, με το πρόσχημα μίας ιδέας κάνει κατάχρηση της εξουσίας, η πατριαρχική νοοτροπία του παλιού κόσμου που καταστρέφει ο Θεός διαιωνίζεται και στον Νέο Κόσμο που ανέθεσε στον Νώε να ξεκινήσει. Βαθμιαία αντιλαμβάνομαι την απάτη, η μεγαλοσύνη μετατρέπεται σε μικρότητα. Σε πρώτο πρόσωπο είμαι η Σιγκάλ. Αφηγούμαι. Σε πρώτο πρόσωπο είμαι η συγγραφέας, αφηγούμαι. Σε πρώτο πρόσωπο σιωπώ. Είμαι η Εμζάρα, η γυναίκα του Νώε, με εντολή του Νώε οι δυο γιοι μου φτιάχνουν ένα καταφύγιο πάνω σε ένα δέντρο και με αδειάζουν εκεί, γιατί δεν εξυπηρετώ τον Ιερό Σκοπό, αφού δεν είμαι πια σε ηλικία τεκνοποίησης. Είμαι άντρας, είμαι ο Νώε, έχω την εξουσία στην Κιβωτό, εξουσιάζω τους γιους και τις γυναίκες τους και τη Σιγκάλ, που οφείλει ως γυναίκα να μη φαντάζεται, να μη σκέφτεται και να με υπακούει. Υποταγμένη όπως όλες οι γυναίκες στη θέληση ενός Άντρα Θεού. Το συμβούλιο στην Κιβωτό διοικείται μόνο από αρσενικούς, τους γιους μου και μένα. Το σώμα της Σιγκάλ μού ανήκει, υπάρχει για να με ερεθίζει και για να τεκνοποιεί. Καλύπτομαι πίσω από μια ιδεολογία, ενώ στην πραγματικότητα αυτό που επιθυμώ είναι φρέσκια σάρκα νεαρής γυναίκας.
Δεν ξέρω ποτέ πώς γράφεται ένα βιβλίο, ένα μυθιστόρημα, ένα θεατρικό, ένα ποίημα, ένα διήγημα. Ξεδιπλώνεται θαρρείς και είναι γραμμένο από πριν.
Το Ιερό Δοχείο Χλόη Κουτσουμπέλη Θίνες
Το Ιερό Δοχείο
Χλόη Κουτσουμπέλη
Θίνες
36 σελ.
Τιμή € 6,36
Είμαι όλοι αυτοί και κανένας. Δεν είναι εύκολο να είσαι κανένας, όταν γράφεις ένα βιβλίο. Γίνομαι όλοι. Γίνομαι ένας ένας. Δεν ξέρω ποτέ τι θα γίνει στη συνέχεια. Μπαίνω στην Κιβωτό, ακούω τον παλμό των ζώων, την καρδιά τους να χτυπά και ο αντίλαλος δυναμώνει όσο γράφω, βλέπω τη Σιγκάλ, μία νεαρή γυναίκα του σήμερα που παγιδεύεται σε έναν γάμο που την ξεγέλασε, σε μία σχέση με έναν άντρα που κατέχει την εξουσία και την καταχράται, βλέπω την Εμζάρα, μία πικραμένη σύζυγο που προδόθηκε και απατήθηκε από όλα τα αρσενικά της οικογένειάς της, βλέπω τη σχέση των γυναικών μέσα στην Κιβωτό, σχέσεις ανταγωνιστικές αλλά και σχέσεις που εξελίσσονται, προκαταλήψεις που πέφτουν, γυναίκες που απεκδύονται τους ρόλους τους και βρίσκονται αλληλέγγυες.
Δεν ξέρω ποτέ πώς γράφεται ένα βιβλίο, ένα μυθιστόρημα, ένα θεατρικό, ένα ποίημα, ένα διήγημα. Ξεδιπλώνεται θαρρείς και είναι γραμμένο από πριν. Σε πρώτο πρόσωπο εγώ δεν είμαι παρά το ξύλο εκείνο από το οποίο κατασκευάστηκε η Κιβωτός.
Κατηγορία: ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ
κείμενο: Χλόη Κουτσουμπέλη


diastixo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου