Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Καταχειροκροτήθηκε η παρουσίαση της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών της όπερας «Ολυμπιακή Φλόγα» στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής.



Ειρήνη Κώνστα, Νάνσυ Παπακωνσταντίνου

Αθήνα. Τετάρτη 29 Ιανουαρίου. Η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών και η Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος παρουσίασαν με επιτυχία την όπερα «Ολυμπιακή Φλόγα»  του συνθέτη Παναγιώτη Καρούσου στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής.
Ο Παύλος Ναθαναήλ, πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών μίλησε για την συμβολή του συνθέτη Παναγιώτη Καρούσου στην τέχνη και συμπεριέλαβε την παράσταση στις εορταστικές εκδηλώσεις των 80 χρόνων της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών.
Η λυρική τραγωδία βασισμένη στις «Τραχίνιες» του Σοφοκλή εντυπωσίασε. Την προσεγμένη καλλιτεχνική επιμέλεια και αρίστη σκηνοθεσία είχε ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος. Στον ρόλο της Δηιάνειρας η σοπράνο Ειρήνη Κώνστα εκφραστικότατη με άρτια φωνητική τεχνική κατάρτιση ερμήνευσε το πάθος της ηρωίδας για τον Ηρακλή, και με μεγάλες φωνητικές εναλλαγές έδειξε το βύθισμα της τραγικής ηρωίδας στα τάρταρα της απελπισίας που την οδηγούν στην αυτοκτονία.
Η αυτοκτονία της ως φυσικό ακόλουθο μιας μοιραίας κατάστασης που το σύμπιαν συνωμοτούσε συνέχεια εναντίον της φαινομενικά δείχνει λυτρωτική, η δύναμη όμως της πράξης μας βάζει πολλά ερωτηματικά. Ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος, έδωσε έναν Ηρακλή σκληρό, απρόσωπο όπως έπρεπε για έναν ήρωα που έχει την στιγμή αυτή ξεφύγει από τα τετριμμένα κοινά ανθρώπινα συναισθήματα στο αποκορύφωμα της επίγειας δόξας του. Στον ρόλο του Υλλου ο Βασίλης Ασημακόπουλος ερμήνευσε με πηγαία μουσικότητα την άρια «Χτες το βράδυ στα σκοτάδια», και ήταν πολύ θεατρικός στην τελευταία σκηνή της αυτοκτονία της Δηιάνειρας.
Βασίλης Ασημακόπουλος
Στον ρόλο της Αλκμήνης η σοπράνο Νάνσυ Παπακωνσταντίνου ήταν λιτή και πιστή στο παίξιμο της με άρτια φωνητική τεχνική και ωραίο φωνητικό χρώμα. Στο ρόλο της Μακαρίας η σοπράνο-κολορατούρα Βανέσσα Καλκάνη ερμήνευσε σωστά την παρτιτούρα του συνθέτη με μεγάλη φωνητική εμβέλεια και ωραία φωνή. Στο ντουέτο Αλκμήνη και Μακαρία οι φωνές των δυο ερμηνευτριών έδεσαν υπέροχα μέσα στην μουσική. Επίσης η Βανέσσα Καλκάνη έδειξε το θεατρικό της ταλέντο στην δολοφονία της Ιόλης.
Η όπερα «Ολυμπιακή Φλόγα» μας παρασύρει σε έναν ρομαντικό άκρατο μουσικό συναισθηματισμό, με εκστασιακές μελωδίες εσωτερικής υφής. Το περίεργο είναι ότι ενώ θα έπρεπε ο συναισθηματικός αυτός ειρμός να καταλήγει σε μια παθητική αισθητική ατμόσφαιρα, αντίθετα μας βυθίζει σε ένα σκοτεινό απόκοσμο παραμύθι που ενώ φαίνεται ότι όλα μπορούν να συμβούν, όλα έχουν σταματήσει.
Η Μακαρία (Βανέσσα Καλκάνη) θρηνεί πάνω στη νεκρή Δηιάνειρα
(Ειρήνη Κώνστα) υπό την  παρουσία του Υλλου (Βασίλης Ασημακόπουλος), 
και την συγκλονισμένη Αλκμήνη (Νάνσυ Παπακωνσταντίνου).
Οι μελωδίες γίνονται η φυλακή που δεν μπορείς να ξεφύγεις, και η αυτοκτονία είναι ίσως ο μόνος τρόπος για να ξεφύγει η Δηιάνειρα αφήνοντας πίσω της μέσα σε αυτές τις στοιχειωμένες μελωδίες τους άλλους.
Αντί εισαγωγής ερμηνεύτηκε το Πρώτο Μέρος του Κουαρτέτου του Παναγιώτη Καρούσου από την
έξοχη Δανάη Κιουπούρογλου στο φλάουτο, τον Τριαντάφυλλο Βαβάτσικο στο βιολί, τον Δημήτρη Σιδερή στο όμποε, και την Μαρία Μαζαράκη στο τσέλο. Η Gulnora Tulyaganova στο πιάνο με τον Δημήτρη Σιδερή στο όμποε ερμήνευσαν υπέροχα την μεταγραφή της άριας «Και τώρα μόνος» του Προμηθέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου