Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΡΟΥΣΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ




Βασίλης Ασημακόπουλος

ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013. Παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία η Ελληνική μοντέρνα όπερα «Προμηθέας Δεσμώτης» του Παναγιώτη Καρούσου στα πλαίσια των εκδηλώσεων Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς (EΗΠΚ) υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Μετά την μυθική παρουσίαση της όπερας «Προμηθέας Δεσμώτης» του Ελληνοκαναδού συνθέτη Παναγιώτη Καρούσου στην Επίδαυρο η παρουσίαση του έργου στον χώρο που γεννήθηκε η Δημοκρατία ήταν μια ιστορική στιγμή για την ελληνική όπερα, την τέχνη και την μουσική. Το λυρικό έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου σε μετάφραση Γρυπάρη ενθουσίασε τους παραβρισκόμενους που με τα κινητά τους αποθανάτιζαν την εξαιρετική παράσταση.
Στο ρόλο του Προμηθέα ο βαθύφωνος Βασίλης Ασημακόπουλος έδωσε μια εξαιρετική ερμηνεία. Η παρουσία του μυστηριώδη και συγκινητική συνάμα μάγεψε το κοινό. Η φωνή του έδωσε όλες τις αποχρώσεις του ρόλου με μέταλλο σπάνιας ποιότητας. Η σκηνοθεσία του βασίστηκε στην αρχαία τραγωδία, εμπλουτίζοντας τις πρόζες με την έκφραση του λόγου και την κίνηση των χεριών.  
Αναστάσιος Στέλλας, Βασίλης Ασημακόπουλος, Μαρία Λυμπεράκου
Στο ρόλο της Ιούς η σοπράνο Μαρία Λυμπεράκου έπαιξε, και έπαιξε θαυμάσια ένα τόσο δύσκολο ρόλο που απαιτεί μεγάλη θεατρική παιδία και ταλέντο, μπράβο της.
Επίσης στο ρόλο της Ωκεανίδας εντυπωσίασε με τις τέλειες κολορατούρες και την καθαρή λυρική φωνή της.
Στο ρόλο του Ερμή ο τενόρος Αναστάσιος Στέλλας καθήλωσε το κοινό με την εμβέλεια, την φρεσκάδα της φωνής, και την ερμηνευτική του άνεση, σε μια απίστευτα μελωδική άρια.
Το τρίο Προμηθέας, Ωκεανός και Ωκεανίδα ερμηνευμένο από τους Βασίλη Ασημακόπουλο, Αναστάσιο Στέλλα, και Μαρία Λυμπεράκου ήταν συναρπαστικό.
Στους ρόλους της Βίας και της Αθηνάς η σοπράνο Μαριμέλ Χρύση ερμήνευσε με την σωστή ερμηνεία που απαιτούσαν οι ρόλοι με ωραία φωνή λυρικο-σπίντο.
Η φλαουτίστα Δανάη Κιουπούρογλου μάγεψε στην εισαγωγή της όπερας με το αίσθημα που ερμήνευσε συνοδευμένη από την Βιβή Κλεισούρα στο πιάνο.
Η Παραγωγή και τα Κοστούμια ήταν από το Ελληνοαμερικανικό Κέντρο των Τεχνών.  
Βασίλης Ασημακόπουλος, Μαρία Λυμπεράκου

ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ 2013
27-29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013
Αθήνα, αρχαιολογικός χώρος & Μουσείο Αρχαίας Αγοράς
27-29 Σεπτεμβρίου 2013
«Αναζητώντας τα πρόσωπα του Χρόνου στην αρχαία Αγορά»
Κατά το τριήμερο αυτό εορτάζονται διαδοχικά η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού και οι Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα που πραγματοποιείται από το 1991 υπό την αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού ως προς τη συντήρηση και την προβολή της πολιτιστικής μας μνήμης. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο ευρωπαϊκό θεσμό στον τομέα του πολιτισμού, στον οποίο από το 2003 συμμετέχουν και οι 50 χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Πολιτισμού. Στόχος είναι η ενίσχυση της κοινής ευρωπαϊκής συνείδησης και του διαπολιτισμικού διαλόγου. Το Σαββατοκύριακο του εορτασμού η είσοδος στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους είναι ελεύθερη.

Βασίλης Ασημακόπουλος, Μαριμέλ Χρύση
Λίγα λόγια για το έργο και τον δημιουργό
Ο Προμηθέας πρωτοπαρουσιάστηκε στο Μόντρεαλ του Καναδά το 2004 και παιζόταν κατά διαστήματα στα Γαλλικά μέχρι το 2000. Το 2008 ανέβηκε στην Νέα Υόρκη, και στην Ουάσινγκτον, στα Αγγλικά με πρωταγωνιστές από την όπερα της Νέας Υόρκης υπό την διεύθυνση του μαέστρου Grant Gilman. Στην Ελλάδα ο Προμηθέας ανέβηκε στα Δημοτικά Θέατρα του Χολαργού, Αργοστολίου, Ληξουρίου, Ιθάκης, και Χαλκίδας, στην αίθουσα της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, στην Αίθουσα Συναυλιών «Παρνασσός», στην Παλαιά Βουλή, στο Θέατρο Βεάκειο, στον Πολυχώρο του Δήμου Αθηναίων, στο Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας, στο Εκκλησιαστήριο (Ωδείο) της Αρχαίας Μεσσήνης, και στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου.
Ο Προμηθέας είναι το πρώτο έργο της Ελληνικής Τετραλογίας, με κύριο θέμα την φλόγα, που είναι το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα. Στον Προμηθέα η φλόγα έχει την μυστικιστική μορφή, στο δεύτερο έργο Η Ολυμπιακή Φλόγα, την μορφή του πολιτισμού, στον Μεγαλέξανδρο την εκπολιτιστική διεύρυνση του πνεύματος, και τέλος στο Φως του Χριστιανισμού την καθαρτήριο φλόγα. Ο Παναγιώτης Καρούσος έχει γράψει μια μουσική εμπνευσμένη από το Αρχαίο Ελληνικό Κάλλος, ως κεντρική ιδέα του Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος, διαποτισμένη από υψηλό λυρισμό. Ο μουσουργός Παναγιώτης Καρούσος χρησιμοποιεί στη μουσική του την πυθαγόρεια θεωρία της αρμονίας των σφαιρών. Σύμφωνα με την πυθαγόρεια διδασκαλία, οι ήχοι των ουράνιων σωμάτων συνθέτουν μία κοσμική μουσική, γιατί οι αποστάσεις και οι ταχύτητες των πλανητών και των απλανών αστέρων διέπονται από τους ίδιους αριθμητικούς λόγους που παράγουν και τη συμφωνία των ήχων.
Η μουσική του έργου πρόσφατα θεωρήθηκε σε παρουσίαση του Τρίτου Προγράμματος της ΕΡΤ ως θεϊκή, ένας ύμνος στον Αισχύλο, στην μουσική και στην Αρχαία Ελληνική Τραγωδία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου