Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Σαράντης Αλιβιζάτος, ένας πανελλήνιος Κεφαλλονίτης στιχουργός

Συνάντησα τον στιχουργό και ποιητή Σαράντη Αλιβιζάτο στο σπίτι του στην Κεφαλονιά και θα μπορούσα να πω ότι συγκαταλέγεται και αυτός μέσα στα μυστήρια του νησιού.

Απλός και προσιτός με την μεγαλοστομία που χαρακτηρίζει όλους τους Κεφαλλονίτες, έχει την έξυπνη τρέλα τους που εκεί την λένε "κουρλαμάδα".

Και ποιος δεν ξέρει τα τραγούδια του και δεν τα έχει τραγουδήσει, όλη η Ελλάδα και εγώ μαζί. Η Αννούλα του Χιονιά, Μέχρι να γίνουμε άγγελοι, ο Φαντάρος, Θάλασσες, Να ξανάρθεις, Αν οι φίλοι σε αγαπάνε, Σε γυρεύω, Σ’αγαπώ, Σου γράφω ένα γράμμα, και άλλα πολλά.

Όλοι οι μεγάλοι λαϊκοί τραγουδιστές και όχι μόνο έχουν τραγουδήσει τα τραγούδια του, Πάριος, Βοσκόπουλος, Γλυκερία, Κωνσταντίνα, Καλογιάννης, Μαρινέλλα, Βαρδής, Δήμου, Πουλοπουλος, Καζαντζίδης και άλλοι πολλοί. Μελοποιημένα από τους πιο γνωστούς συνθέτες της Ελλάδος, Μάριος Τόκας, Γιάννης Σπανός, Γιώργος Χατζηνάσιος, Αντώνης Βαρδής, Νίκος Λαβράνος, Στέλιος Φωτιάδης, και οι αδελφοί Κατσιμίχα μεταξύ άλλων.

(Φωτογραφίες: Ο γλύπτης Σπύρος Χουρμούζης, ο ποιητής Σαράντης Αλιβιζάτος, η σοπράνο Κυριακή Τσαγγαράτου, και ο μουσικοσυνθέτης Παναγής Καρούσος στο σπίτι του στιχουργού, η Κυριακή Τσαγγαράτου, ο αστυνομικός Άρης Ζώης στο μπουζούκι, και ο Σαράντης Αλιβιζάτος με την αγιογράφο Αναστασία Παπαδάτου – Αποστολοπούλου, η μούσα τουΣαράντη ερμηνεύτρια Μακρίνα, και ο χρυσός δίσκος του Σαράντη με τον Πουλόπουλο)

Τραγούδι

Να ονομάσει νέους Θεούς

Μελίνα, Ρίτσο, Ελύτη

Σε Αληθινά Λαμπρούς Ναούς

Σε Άγιο Πνεύμα Επιφοίτη.

Σε Άγιο Πνεύμα Επιφοίτησε!

Άγιους Αιώνιους Φύλακες

Έρωτα στον πλανήτη τους

Που τίμησαν τη ζωή

Με έργα και με πένα

Πνεύμα ιερό επιφοίτησε

Σε όποια φυλή και γέννα.

Σαράντης Αλιβιζάτος


Σου γράφω ένα γράμμα

Σου γράφω ένα γράμμα

Όχι πως θέλω να στο δώσω

Να έτσι, για να μιλήσω λίγο μαζί σου

Η ώρα είναι δώδεκα

Σ' αγαπώ όπως στις έντεκα, στις δέκα, στις οκτώ

Δε θέλω άλλο τίποτα

Είναι πια κάθε μου κύτταρο γεμάτο σ' αγαπώ

Είμαι γύρω σου, είμαι πλάι σου

Φώναξέ με, είμαι για σένα

Μέσ' στα μάτια μου

Μέσ' στα χέρια μου

Μόνο η δικιά σου η μορφή, είμαι δικός σου

Σαράντης Αλιβιζάτος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου