«Νικολέτα Νομικού-Συγγρού: Ο Ανδρέας μου» για μία ΜΟΝΑΔΙΚΗ παράσταση την Τρίτη 13 Μαρτίου 2018, ώρα 21:00
Ο Πολυχώρος Τέχνης Αλεξάνδρεια παρουσιάζει το μονόλογο του Σίμου Παπαναστασόπουλου «Νικολέτα Νομικού Συγγρού: Ο Ανδρέας μου» σε σκηνοθεσία του ίδιου, με την Ιωάννα Γκαβάκου στο ρόλο της Νικολέτας Νομικού-Συγγρού και μουσική της Νένας Βενετσάνου, για ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, την Τρίτη 13 Μαρτίου 2018 στις 21:00. Το θεατρικό έργο – μονόλογος «Νικολέτα Νομικού Συγγρού: Ο Ανδρέας μου» γράφτηκε στα πλαίσια μιας ομάδας παραστάσεων με γενικό τίτλο «Ο Γιός μου ο…» στις οποίες, μητέρες σημαντικών προσωπικοτήτων της Ελλάδας μιλούν για τη ζωή τους και τους διάσημους γιούς τους. Παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία από τις 11/11/2017 έως τις 7/1/2018 στο θέατρο Vault, στα πλαίσια μιας ιδέας του Δημήτρη Καρατζιά για την παρουσίαση μονολόγων μητέρων διασήμων ελλήνων.
Από τον φιλόξενο χώρο της «Αλεξάνδρειας» ξεκινά την ανεξάρτητη πορεία του.
----------------------------------------
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Γεννημένη στη Χίο το 1807, ορφανή από πολύ μικρή, αλλά από εύπορη οικογένεια, η Νικολέτα Νομικού-Συγγρού σε ηλικία 13 ετών, παντρεύεται τον Δομένικο, γιατρό σπουδασμένο στο Παρίσι και 21 χρόνια μεγαλύτερό της. Η επανάσταση στη Χίο ενάντια στους Τούρκους κατακτητές και η απάντηση των Οθωμανών με την καταστροφή του νησιού το 1822, αναγκάζει την οικογένεια, που χάνει όλη την περιουσία της, να ξεκινήσει μια περιπλάνηση από Άνδρο, Τήνο και Σύρο μέχρι Κωνσταντινούπολη και Ταϊγάνι της Ρωσίας. Με τη σκληρή δουλειά του Δομένικου αποκτούν οικονομική ευχέρεια και φήμη. Η Νικολέτα φέρνει στον κόσμο δύο παιδιά, το Γιώργο, που μέλλει να ζήσει μόνο 28 χρόνια, και τον Ανδρέα με τον οποίο συνδέεται με μια σχέση «μητέρας διευρυμένων καθηκόντων» όπως λέει η ίδια.
Από τον φιλόξενο χώρο της «Αλεξάνδρειας» ξεκινά την ανεξάρτητη πορεία του.
----------------------------------------
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Γεννημένη στη Χίο το 1807, ορφανή από πολύ μικρή, αλλά από εύπορη οικογένεια, η Νικολέτα Νομικού-Συγγρού σε ηλικία 13 ετών, παντρεύεται τον Δομένικο, γιατρό σπουδασμένο στο Παρίσι και 21 χρόνια μεγαλύτερό της. Η επανάσταση στη Χίο ενάντια στους Τούρκους κατακτητές και η απάντηση των Οθωμανών με την καταστροφή του νησιού το 1822, αναγκάζει την οικογένεια, που χάνει όλη την περιουσία της, να ξεκινήσει μια περιπλάνηση από Άνδρο, Τήνο και Σύρο μέχρι Κωνσταντινούπολη και Ταϊγάνι της Ρωσίας. Με τη σκληρή δουλειά του Δομένικου αποκτούν οικονομική ευχέρεια και φήμη. Η Νικολέτα φέρνει στον κόσμο δύο παιδιά, το Γιώργο, που μέλλει να ζήσει μόνο 28 χρόνια, και τον Ανδρέα με τον οποίο συνδέεται με μια σχέση «μητέρας διευρυμένων καθηκόντων» όπως λέει η ίδια.
Ο Ανδρέας Συγγρός θεωρείται ο μεγαλύτερος εθνικός ευεργέτης, αλλά και μια από τις περισσότερο αμφιλεγόμενες και πολυσυζητημένες προσωπικότητες της Ελληνικής κοινωνίας του 19ου αιώνα. Ξεκινώντας τη σταδιοδρομία του στα 15 ως βοηθός λογιστή σε μία εμπορική επιχείρηση της Κωνσταντινούπολης, κατορθώνει σε ηλικία 24 ετών να γίνει ένας από τους πλουσιότερους εμπόρους και αργότερα ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους σε όλον τον κόσμο, δημιουργώντας τράπεζες σε Ελλάδα και Κωνσταντινούπολη, εισάγοντας τον καπιταλισμό και την έννοια του χρηματιστηρίου στην Ελλάδα. Η ανάμειξή του στην υπόθεση των μεταλλείων του Λαυρίου το 1871, μετά από απαίτηση του Βασιλιά Γεώργιου, η έκδοση μετοχών της εταιρίας που τα εκμεταλλευόταν και η διάδοση ότι τα μεταλλεύματα εκεί περιέχουν χρυσό, γίνεται η αιτία οικονομικής καταστροφής πολλών Ελλήνων (μεταξύ όλων και του Εμμανουήλ Ροΐδη) και πυροδοτεί βέλη ενάντια στο όνομα και την προσωπικότητά του. Τα Λαυρεωτικά γίνονται η αιτία για την πρώτη μεταφορά πλούτου από τα μικρά και μεσαία κοινωνικά στρώματα προς την πλουτοκρατία και οδηγούν στην πρώτη χρεοκοπία της νεότερης Ελλάδας (το περίφημο «Δυστυχώς επτωχεύσαμε» του Τρικούπη). Αργότερα παντρεύεται και στο τέλος της ζωής του, τόσο ο ίδιος, όσο και η γυναίκα του διαθέτουν ολόκληρη σχεδόν την περιουσία τους σε αγαθοεργίες και θέτουν την υπόλοιπη στη διάθεση του ελληνικού κράτους.
Η παράσταση παρακολουθεί την πορεία της οικογένειας Συγγρού σε μία ταραγμένη, μεταβαλλόμενη εποχή της Ελληνικής ιστορίας, βουτάει βαθιά στην ψυχή της ηρωίδας και ανιχνεύει τη συμβολή της στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του επιφανούς γιού της. ---------------------------------
Συντελεστές
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Σίμος Παπαναστασόπουλος
Εικαστική Επιμέλεια: Κατερίνα Καμπανέλλη
Μουσική: Νένα Βενετσάνου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης Σαμόλης
Καπέλα: Έφη Καρακώστα
Κοστούμι: Κωνσταντίνα Φιλιππάκου
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Video: Γιώργος Οικονομέας
Παραγωγή: Πολυχώρος Vault
Συντελεστές
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Σίμος Παπαναστασόπουλος
Εικαστική Επιμέλεια: Κατερίνα Καμπανέλλη
Μουσική: Νένα Βενετσάνου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης Σαμόλης
Καπέλα: Έφη Καρακώστα
Κοστούμι: Κωνσταντίνα Φιλιππάκου
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Video: Γιώργος Οικονομέας
Παραγωγή: Πολυχώρος Vault
Ερμηνεία: Ιωάννα Γκαβάκου
Σε video προβολή ο Δημήτρης Καρατζιάς.
---------------------------------
INFO
ΗΜΕΡΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: Τρίτη 13 Μαρτίου 2018.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Εισιτήρια: γενική είσοδος: 10 €. Μειωμένο: 6 € (Φοιτητές, Μαθητές, Σπουδαστές, Πολύτεκνοι, ΑμΕΑ, Άνεργοι, Συνταξιούχοι). Ατέλειες: 3 €.
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: τηλ: 210 867 3655
Πολυχώρος Τέχνης Αλεξάνδρεια
Σπάρτης 14, Πλατεία Αμερικής, ΤΚ 11252 ΑΘΗΝΑ
Σε video προβολή ο Δημήτρης Καρατζιάς.
---------------------------------
INFO
ΗΜΕΡΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: Τρίτη 13 Μαρτίου 2018.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Εισιτήρια: γενική είσοδος: 10 €. Μειωμένο: 6 € (Φοιτητές, Μαθητές, Σπουδαστές, Πολύτεκνοι, ΑμΕΑ, Άνεργοι, Συνταξιούχοι). Ατέλειες: 3 €.
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: τηλ: 210 867 3655
Πολυχώρος Τέχνης Αλεξάνδρεια
Σπάρτης 14, Πλατεία Αμερικής, ΤΚ 11252 ΑΘΗΝΑ
https://www.facebook.com/events/327093537804959/
https://www.facebook.com/AlexandreiaPolychorosTechnes/posts/953373214819479
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου