Τετάρτη, 16 Απριλίου 2014

Υπέροχη, μαγική, κατανυκτική η Πασχαλινή Συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας και Χορωδίας του Δήμου Αθηναίων υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Ελευθέριου Καλκάνη



Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2014. Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Αίθουσα: Θέατρο)
«Αιώνιο Φως» λεγόταν η Πασχαλινή συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας και της Χορωδίας του Δήμου Αθηναίων με έργα θρησκευτικής μουσικής.
Ο μεγάλος μαέστρος Ελευθέριος Καλκάνης διηύθυνε αριστοτεχνικά έργα θρησκευτικής μουσικής των:
Wolfgang Amadeus Mozart, Gabriel Fauré, Howard Goodall, και John Rutter.
Το αποκορύφωμα της συναυλίας ήταν το Ρέκβιεμ του John Rutter, και εδώ φάνηκε γιατί είναι μεγάλος μαέστρος ο Ελευθέριος Καλκάνης, γιατί βάζει αίσθημα στην μουσική που ερμηνεύει. Δεν είναι η τεχνική τελειότητα που τον ενδιαφέρει περισσότερο όσο η μουσική να αγγίζει την ψυχή που είναι και ο απώτερος της σκοπός. Λίγοι είναι οι μαέστροι που το έχουν καταλάβει αυτό. Οι περισσότεροι κοιτάζουν τεχνικά να είναι άρτια η συναυλία και να μην χάνουν οι μουσικοί τα μπασίματα τους και το τέμπο. Όμως η μουσική δεν είναι αυτό, αυτό είναι μια προκαταρτική σιγουριά που έχει πιο πολύ να κάνει με την προετοιμασία και τις πρόβες. Βέβαια η σωστή ερμηνεία της παρτιτούρας δείχνει ένα σεβασμό προς τον συνθέτη αναμφίβολα. Όμως η μαγεία κρύβετε στο λάθος, χωρίς βέβαια να είναι ηθελημένο, λόγω έντασης, νευρικότητας, πάθους, η ότι άλλο συμβεί όταν ανοίγει η μυστική πόρτα και περνάς στην μαγικό κόσμο της μουσικής. Της αληθινής μουσικής που είναι η κλασική μουσική, αυτή που σε ενώνει με το θειο.
Ε. Καλκάνης, Β. Ασημακόπουλος, Ζ. Κουτελιέρης, Έ. Μηνακούλη
Ο συνθέτης έχει είδη προβλέψει το λάθος, αν είναι πραγματικά μεγάλος, και εκεί ο ερμηνευτής θα χαθεί, και πρέπει να χαθεί όταν βαδίζει στα άγνωστα μυστικά μονοπάτια της μουσικής αρμονίας.
Δεν αναφέρομαι εδώ επειδή η ορχήστρα έκαμε λάθη τουναντίον εκτέλεσε θαυμάσια τα έργα, αλλά επειδή παρατήρησα για άλλη μια φορά την συμβολή του μαέστρου Ελευθέριου Καλκάνη πάνω στην ερμηνεία των έργων. Ο Ελευθέριος Καλκάνης έχει αλάνθαστο μουσικό αισθητήριο πράγμα σπάνιο για έναν μαέστρο.
Σολίστ ήταν η εντυπωσιακή σοπράνο Ειρήνη Κώνστα, ο θαυμάσιος βαρύτονος Ζαφείρης Κουτελιέρης, και ο εξαίσιος μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος. Τρεις καταξιωμένοι λυρικοί καλλιτέχνες με μεγάλο ταλέντο και μουσικότητα. Αξιοσημείωτη ήταν η ερμηνεία του Βασίλη Ασιμακόπουλου στο Ρέκβιεμ του Μότσαρτ και στο Libera Me από το Ρέκβιεμ του Faure, η φωνή του έχει σπάνιο μέταλλο μπάσου και βελούδινο χρώμα. Επίσης η ερμηνεία της σοπράνο Ειρήνης Κώνστα με την ανεπανάληπτη μουσικότητα στο Ρέκβιεμ του John Rutter και του βαρύτονου Ζαφείρη Κουτελιέρη στο ίδιο έργο άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις. Μαζί τους συμμετείχαν η σοπράνο Φλώρα Τζίνη, η γνωστή μεσόφωνος Έφη Μηνακούλη, και ο τενόρος Βαγγέλης Αγγελάκης. Την διδασκαλία της αψεγάδιαστης Χορωδίας είχε ο Σταύρος Μπερής. Συνόδεψε η ομογενής πιανίστα Gulnora Tulyaganova από την Τασκένδη. Ήταν μια από τις ωραιότερες συναυλίες που έχουν γίνει από την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου