Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2023

OPENING | THE BUTTERFLY EFFECT - MOUZAKIS BUTTERFLY FACTORY | ATHENS | GREECE


 --for English please scroll down---

Tο Φαινόμενο της Πεταλούδας / The Butterfly Effect
επιμέλεια + concept design: δρ Κώστας Πράπογλου
οργάνωση: artefact athens
ΕΓΚΑΙΝΙΑ: 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023 | 19.00 - 23.00
διάρκεια έκθεσης: 21.09 - 22.10.2023
ημέρες/ώρες λειτουργίας: Πέμπτη - Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή: 15.30 - 20.30
Κλωστοϋφαντουργία ΕΛ. Δ. Μουζάκης ΑΕΒΕΜΕ - «Πεταλούδα»
Λεωφόρος Κηφισού 41, 122 42, Αθήνα
////
Ο αστικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός artefact athens παρουσιάζει την έκθεση σύγχρονης τέχνης με τίτλο Tο Φαινόμενο της Πεταλούδας / The Butterfly Effect σε επιμέλεια Κώστα Πράπογλου που θα πραγματοποιηθεί σε πολυάριθμους χώρους του συγκροτήματος της εμβληματικής κλωστοϋφαντουργίας.
Η ιστορική κλωστοϋφαντουργία «Κλωσταί Πεταλούδας-Μουζάκης» ιδρύεται από τον Ελευθέριο Μουζάκη το 1944 και λειτουργεί αδιάκοπα μέχρι σήμερα. Η έκθεση που θα λάβει χώρο σε διάφορα κτίρια του εργοστασίου, προσδοκά να αναδείξει την ιστορία του που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη βιομηχανική ιστορία της Ελλάδας.
Το βιομηχανικό περιβάλλον με τον έντονο ρετρο-φουτουριστικό του χαρακτήρα εμπνέει τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες και θα βάλει τους επισκέπτες σε μια συνθήκη όπου το πραγματικό και τo φαντασιακό συνδιαλέγονται και αλληλεπιδρούν.
Λαμβάνοντας υπόψη το γεωγραφικό στίγμα της ευρύτερης περιοχής των εγκαταστάσεων του εργοστασίου που ταυτίζεται με τον άξονα της αρχαίας πομπής των Ελευσίνιων Μυστηρίων επί της Ιεράς Οδού, η έκθεση θα φέρει το φιλότεχνο κοινό κοντά σε νοήματα εσωτερικής διερεύνησης, υπαρξιακών αναζητήσεων και συναισθηματικής ανάτασης.
Η φυσική υπόσταση του νήματος ως πρώτη ύλη αλλά και ως παράγωγο/προϊόν σε αναρίθμητες μορφές, αποτελεί αναφορά μιας παράδοσης και μιας εθνικής ταυτότητας σε πολλαπλά επίπεδα. Σχηματίζει και νοηματοδοτεί γεωγραφικούς προσδιορισμούς σε φυσικό και μετα-φυσικό επίπεδο ενώ παράλληλα λειτουργεί και ως εφαλτήριο συναισθηματικών συνάψεων. Τα στοιχεία αυτά απασχολούν τους εικαστικούς και αποτελούν έναν από τους βασικούς παρονομαστές του ρεπερτορίου τους.
Ο εννοιολογικός άξονας εμπλέκει μια ποιητική και αλληγορική μεταφορά του φαινομένου της πεταλούδας (the butterfly effect) που δανείζει και το όνομά του στον τίτλο της έκθεσης. Συνομιλεί με το γεγονός ότι μια απειροελάχιστη μεταβολή στη ροή των γεγονότων οδηγεί, μετά από την πάροδο του χρόνου, σε μια εξέλιξη της ιστορίας δραματικά διαφορετική από εκείνη που θα λάμβανε χώρα, αν δεν είχε συμβεί η μεταβολή.
Ο θεατής θα ταξιδέψει σε έναν κόσμο όπου αρχιτεκτονική, μηχανές, κλωστές και πολυμεσικά έργα τέχνης συνυπάρχουν αρμονικά και αναπτύσσουν ενεργό διάλογο με το χωροχρόνο, υφαίνοντας ταυτόχρονα ένα δεσμό μεταξύ της Τέχνης και του Επιχειρείν. Έχοντας τη δυνατότητα να βρεθεί σε αυτούς τους χώρους, το κοινό θα αναλογιστεί, μεταξύ άλλων, την προοπτική της επαναβιομηχανοποίησης και της ισχυροποίησης της εγχώριας παραγωγής και του συλλογικού οφέλους που θα μπορούσε να προκύψει από αυτήν την εξέλιξη.
Το ανθρώπινο δυναμικό, οι οικογένειες που εργάστηκαν στον τόπο αυτό είναι επίσης μια παράμετρος σημαντική αλλά και συνάμα συμβολική που αναμφίβολα εδραιώνει μια περαιτέρω συνθήκη διερεύνησης και εξύμνησης του ρόλου της βιομηχανίας.
Ο επιμελητής Κώστας Πράπογλου προσκαλεί 41 καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες σύγχρονης τέχνης να παρουσιάσουν έργα που ανταποκρίνονται στον χώρο (site-specific) και στο εννοιολογικό πλαίσιο (context-responsive), δημιουργώντας με το οπτικό, πολυμεσικό λεξιλόγιό τους εγκαταστάσεις χώρου, βίντεο, γλυπτά και ζωγραφική.
Χώροι αποθήκευσης, αίθουσες με μηχανήματα, διάδρομοι και περάσματα θα συγκροτήσουν μια ροή συνειδησιακής και συναισθηματικής πορείας.
Παρακαλούνται οι επισκέπτες να εισέρχονται στον χώρο της έκθεσης με πεζά κλειστά υποδήματα
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
Εοζέν Αγκοπιάν (Ελλάδα), Λυδία Ανδριώτη (Ελλάδα), Christina Anid (Γαλλία/Ελλάδα/Λίβανος), Άννα Αντάρτη (Ελλάδα), Κλίτσα Αντωνίου (Κύπρος), Ruth Asawa (Αμερική), Orit Ben Shitrit (Ισραήλ/ΗΠΑ/Μαρόκο), Robert Cahen (Γαλλία), Irene Carvajal (Κόστα Ρίκα/Αμερική), Ειρήνη Γκόνου (Ελλάδα), Susan Daboll (Αμερική), Λυδία Δαμπασίνα (Ελλάδα), Σοφία Ζαράρη (Ελλάδα), Ελένη Ζούνη (Ελλάδα), Michal Heiman (Ισραήλ), Kiana Honarmand (Ιράν/Αμερική), Pushpakaran Kadappath (Ινδία), Αννίτα Καλημέρη (Ελλάδα), Μαριάννα Κωνσταντή (Κύπρος), Μαρία Λοϊζίδου (Κύπρος), Ηλιοδώρα Μαργέλλου (Ελλάδα), Δέσποινα Μεϊμάρογλου (Ελλάδα), Στέλλα Μελετοπούλου (Ελλάδα), Μανώλης Μπαμπούσης (Ελλάδα), Εύα Νάθενα (Ελλάδα), Θεόδωρος Νούτσος (Ελλάδα), Sandra Osborne (Αμερική), Άντα Πετρανάκη (Ελλάδα), Λία Πέτρου (Ελλάδα), Pipilotti Rist (Ελβετία), Εύη Σαββαΐδη (Ελλάδα), Ισμήνη Σαμανίδη (Αγγλία/Ελλάδα), Δήμητρα Σκανδάλη (Ελλάδα), Δημήτρης Σκουρογιάννης (Ελλάδα), Franca Sonnino & Maria Jole Serreli (Ιταλία), Μαριάννα Στραπατσάκη (Ελλάδα), Νίκος Τρανός (Ελλάδα), Κλαίρη Τσαλουχίδη - Χατζημηνά (Ελλάδα), Alison Woods (Αμερική), Μαρία Ανδρομάχη Χατζηνικολάου (Ελλάδα).
Με την οικονομική υποστήριξη και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Ένωσης Ελλήνων Επιχειρηματιών, του EFA Group και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
επιμελητής: Κώστας Πράπογλου
email: info@artefact-athens.org
tel. +30 6934 279 264
μετρό σταθμός Ελαιώνας / Αιγάλεω Λεωφορεία: 420 και 856
-----
The Butterfly Effect
curator + concept design: dr Kostas Prapoglou / organiser: artefact athens
OPENING: 21 SEPTEMBER 2023 | 19.00 - 23.00
exhibition duration: 21.09 - 22.10.2023
exhibition days/times: Thursday - Friday - Saturday - Sunday 15.30 - 20.30
textile manufacturing El. D. Mouzakis SA – 'Butterfly'
41 Leoforos Kifissou, 122 42, Athens, Greece
////
Non-profit cultural organisation artefact athens presents The Butterfly Effect, a contemporary art exhibition curated by Kostas Prapoglou, which will take place in numerous spaces of the prominent textile manufacturing facilities.
The historic textile industry "Butterfly Threads - Mouzakis" was founded by Eleftherios Mouzakis in 1944 and has been operating continuously until today. The exhibition will aim to highlight the history of the factory, which is inextricably linked to the industrial heritage of Greece.
The industrial environment with its intense retro-futuristic character will deeply inspire all participating artists and will put visitors in a state of mind, where the real and the imaginary converse and interact.
Taking into account the geographical location of the wider area of the factory premises that coincides with the axis of the ancient procession of the Eleusinian Mysteries on the Sacred Road, the exhibition will bring the audience closer to the meaning of inner exploration, existential quests and emotional uplift.
The physical hypostasis of yarn as a raw material but also as a derivative / product in innumerable forms, becomes a reference of tradition and national identity on multiple levels. It forms and gives meaning to geographical determinations on a physical and metaphysical level acting at the same time as a springboard for emotional synapses. Such elements concern artists and are some of the main denominators of their repertoire.
The conceptual framework of the curatorial practice of this exhibition involves a poetic and allegorical metaphor of the butterfly effect that lends its name to the title of the exhibition. It converses with the fact that an infinitesimal change in the flow of events leads, after the passage of time, to a development of a history dramatically different from the one that would have taken place had the change not occurred.
The viewer will travel to a world where architecture, heavy machines, threads and multidisciplinary works of art coexist harmoniously and develop an active dialogue with space-time, simultaneously weaving a bond between art and entrepreneurship. Having the unique opportunity to visit these spaces, the public will consider, amongst other things, the prospect of reindustrialisation and the strengthening of domestic production and the collective benefit that could result from such development.
Storage chambers, vast areas with machinery, corridors and passages will constitute a flow of consciousness and form an emotional journey.
The workforce, the families who worked in the factory, are also an important and symbolic parameter that undoubtedly establishes a further condition for exploring and celebrating the role of industry.
Curator Kostas Prapoglou invites 41 contemporary artists to present works that will respond to this unique space (site-specific) and context, creating with their visual, multidisciplinary vocabulary, installations, video, sculptures and painting.
Visitors are kindly requested to wear flat closed toe shoes
PARTICIPATING ARTISTS
Eozen Agopian (Greece), Lydia Andrioti (Greece), Christina Anid (France/Greece /Lebanon), Anna Antarti (Greece), Klitsa Antoniou (Cyprus), Ruth Asawa (USA), Manolis Baboussis (Greece), Orit Ben Shitrit (Israel/USA/Morocco), Robert Cahen (France), Irene Carvajal (Costa Rica/USA), Maria Andromachi Chatzinikolaou (Greece), Marianna Constanti (Cyprus), Susan Daboll (USA), Lydia Dambassina (Greece), Irini Gonou (Greece), Michal Heiman (Israel), Kiana Honarmand (Iran), Pushpakaran Kadappath (India), Annita Kalimeri (Greece), Maria Loizidou (Cyprus), Iliodora Margellos (Greece), Despina Meimaroglou (Greece), Stella Meletopoulou (Greece), Eva Nathena (Greece), Theodore Noutsos (Greece), Sandra Osborne (USA), Ada Petranaki (Greece), Lea Petrou (Greece), Pipilotti Rist (Switzerland), Ismini Samanidi (UK/Greece), Evi Savvaidi (Greece), Dimitra Skandali (Greece), Dimitris Skourogiannis (Greece), Franca Sonnino & Maria Jole Serreli (Italy), Marianne Strapatsakis (Greece), Nikos Tranos (Greece), Claire Tsalouchidis - Hadjiminas (Greece), Alison Woods (USA), Sofia Zarari (Greece), Eleni Zouni (Greece).
With the financial support and the under the auspices of the Hellenic Ministry of Culture, the Association of Greek Entrepreneurs, EFA Group and the Athens International Airport.
CONTACT DETAILS
curator: Kostas Prapoglou
email: info@artefact-athens.org
tel. +30 6934 279 264
metro stations: Eleonas / Egaleo
Buses: 420 and 856 
MOUZAKIS BUTTERFLY FACTORY

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου