Παρασκευή 7 Μαΐου 2021

ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΚΥΠΡΟΥ - ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ


 ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΚΥΠΡΟΥ

ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ

Πάφος: Τετάρτη 19 Μαΐου 2021

Μαρκίδειο Δημοτικό Θέατρο, 20:30

Λεμεσός: Πέμπτη 20 Μαΐου 2021

Θέατρο Ριάλτο, 20:30

Λευκωσία: Παρασκευή 21 Μαΐου 2021

Θέατρο Παλλάς, Πύλη Πάφου, 20:30

Yπό τη διεύθυνση του φημισμένου Γερμανού μαέστρου Wolfram Christ, η Σ.Ο.Κ. παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με έργα ρομαντικών συνθετών της Κεντρικής Ευρώπης, γεμάτα συναίσθημα και δραματικότητα.

Τα Επτά κομμάτια για μικρή ορχήστρα του Antonín Dvořák που ανακαλύφθηκαν στα 1951, γράφτηκαν το 1867 ειδικά για να παιχτούν στο διάλειμμα μιας θεατρικής παραγωγής του Εθνικού Θεάτρου Πράγας, μια συνήθης τακτική της εποχής. Πρόκειται για επτά κινήσεις εκπληκτικής θεατρικότητας, που θα έλεγε κανείς πως προορίζονταν για να συνοδεύσουν το θεατρικό καθεαυτό.

Τα δεκαπέντε κοντσέρτα για βιολί του Γερμανού συνθέτη Louis Spohr επιδεικνύουν μεγάλη πρωτοτυπία, δυναμικότητα και μελωδική κομψότητα. Ο εξάρχων της Σ.Ο.Κ. Wolfgang Schroeder θα ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για Βιολί αρ. 8 του Spohr που φέρει τον υπότιτλο “in modo di scena cantante”: το βιολί «αναλαμβάνει» το μέρος ενός οπερατικού ρόλου, στο στυλ μιας δραματικής οπερατικής σκηνής, περιλαμβάνοντας χαρακτηριστικά μέρη ρετσιτατίβο και σε στυλ άριας.

Γραμμένη το 1875 σε μία από τις καλύτερες και πιο παραγωγικές περιόδους της ζωής του, η Σερενάτα για έγχορδα του Τσέχου συνθέτη Antonín Dvořák ξεχειλίζει από αισιοδοξία, υπέρτατη χαρά και ζωτικότητα.

Antonín Dvořák: Επτά κομμάτια για μικρή ορχήστρα

Louis Spohr: Κοντσέρτο για βιολί αρ. 8 σε Λα ελάσονα (in modo di scena cantante), έργο 47

Antonín Dvořák: Σερενάτα για έγχορδα σε Μι μείζονα, έργο 22

Σολίστ: Wolfgang Schroeder, βιολί

Μαέστρος: Wolfram Christ

Με την στήριξη του Ινστιτούτου Γκαίτε Κύπρου

Υποστηρικτές: Δήμος Πάφου, Δήμος Λεμεσού, Θέατρο Ριάλτο

Τιμές εισιτηρίων: €12, €7 (18-26 ετών, συνταξιούχοι), €5 (κάτω των 18)

Προπώληση εισιτηρίων:

· Για τις συναυλίες σε Λευκωσία και Πάφο, διαδικτυακά από την ιστοσελίδα cyso.interticket.com

· Για τη συναυλία στη Λευκωσία, εισιτήρια διατίθενται, επίσης, στο ταμείο του Θεάτρου Παλλάς κάθε Τετάρτη 16:00-19:00.

· Για τη συναυλία στο Θέατρο Ριάλτο, διαδικτυακά από την ιστοσελίδα rialto.interticket.com - Rialto App και στο ταμείο του θεάτρου Δευ.- Παρ. 10.00-15.00.

· Δεν θα γίνεται προπώληση εισιτηρίων στα ταμεία των θεάτρων τη μέρα της συναυλίας

Μαρκίδειο Δημοτικό Θέατρο (Ανδρέα Γερούδη 27, 8010 Πάφος, 26 222286)

Θέατρο Ριάλτο (Ανδρέα Δρουσιώτη 19, Πλατεία Ηρώων, 3040 Λεμεσός, 77777745)

Θέατρο Παλλάς, Πύλη Πάφου (Γωνία Ρηγαίνης και Αρσινόης, 1010 Λευκωσία, 22 410181)

WOLFGANG SCHROEDER, βιολινίστας

Τόσο ως σολίστ όσο και ως μέλος μουσικής δωματίου, ο Wolfgang Schröder έχει παρουσιαστεί σε περίφημες αίθουσες συναυλιών όπως η αίθουσα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, το Concertgebouw του Άμστερνταμ, το Frick Collection Museum της Νέας Υόρκης, το Konzerthaus της Βιένης, το Lincoln Center στη Νέα Υόρκη (“Great Performers Series”), το Barbican Hall του Λονδίνου και το Teatro Colon του Μπουένος Άιρες.

Ως μέλος του τρίο “Parnassus”, τιμήθηκε με το βραβείο “Echo Classic” για την καλύτερη ηχογράφηση μουσικής δωματίου της χρονιάς. Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας Δωματίου της Ευρωπαïκής Ένωσης καθώς και της Camerata Stuttgart. Υπήρξε επίσης ιδρυτής του συνόλου τρίο "Belcanto Strings" με το οποίο έτυχαν διεθνούς αναγνώρισης. Η δισκογραφία του Wolfgang Schroeder είναι εκτενής. Έχει ηχογραφήσει για τη MDG, τη Thorofon και άλλες σημαντικές δισκογραφικές εταιρείες. Το 2016 εξέδωσε όλες τις Σονάτες για Βιολί του Eugene Ysaye με την Hook Records. Από το 2005, παράλληλα με την ενεργό του σολιστική καριέρα, είναι ο εξάρχων της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου.

WOLFRAM CHRIST, μαέστρος

O Wolfram Christ υπήρξε για σειρά ετών η θρυλική Κορυφαία Βιόλα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, Κορυφαία Βιόλα της Ορχήστρας του Φεστιβάλ Λουκέρνης και Καθηγητής στην Ανώτατη Μουσική Σχολή του Φράιμπουργκ, ενώ απόλαυσε επίσης και μία πετυχημένη σολιστική καριέρα που τον ταξίδευσε σε όλο τον κόσμο. Σήμερα χαίρει μεγάλης εκτίμησης ως μαέστρος με την ειλικρίνεια και τη μουσική ακεραιοτητα να τον εκφράζουν απόλυτα.

Έχοντας επαινεθεί για τις συναρπαστικές και ευαίσθητές του ερμηνείες, ο Wolfram Christ εργάστηκε με ορχήστρες σε πέντε ηπείρους, περιλαμβανομένων της ορχήστρας Maggio Musicale Fiorentino, με την οποία συνεργάζεται σε ετήσια βάση, τις Ορχήστρες Δωματίου του Μονάχου και της Σκωτίας, τη Βασιλική Ορχήστρα της Δανίας, της Συμφωνικής της Ισλανδίας, την Ορχήστρα Μότσαρτ της Μπολώνια, την Εθνική Ορχήστρα των Βάσκων San Sebastián, την Ορχήστρα Simón Bolívar του Καράκας, τη Φιλαρμόνια της Ώκλαντ, τη Φιλαρμονική του Γιοχάνεσμπουργκ, τη Φιλαρμονική Κανσάι της Οσάκα, τη Φιλαρμονική της Γερμανικής Ραδιοφωνίας του Σααρμπρύκεν και την Καμεράτα Μαδρίτης. Πρόσφατα περιόδευσε με την Αγγλική Ορχήστρα Δωματίου σε μια επιτυχημένη εμφάνιση στο Φεστιβάλ της Λουκέρνης και έδωσε το ντεμπούτο του με τη Φιλαρμονική της Νέας Ιαπωνίας το φθινόπωρο του 2019.

Στο διάστημα 2004 και 2008, ο Wolfram Christ υπήρξε ο Κύριος Μαέστρος της Ορχήστρας Δωματίου Κουρπφάλτζ στο Μάνχαϊμ. Στη διάρκεια της θητείας του η ορχήστρα διεύρυνε σημαντικά τη δραστηριότητά της τόσο στη Γερμανία όσο και στο εξωτερικό και συνεργάστηκε με διεθνώς αναγνωρισμένους σολίστ όπως οι Sabine Meyer, Emmanuel Pahud, Albrecht Mayer, Simone Kermes and Renaud Capuçon. Από το 2009 μέχρι το 2013 διετέλεσε Κύριος Φιλοξενούμενος Μαέστρος της Ορχήστρας Δωματίου της Στουτγκάρδης με την οποία παρουσιάστηκε στα Φεστιβάλ Σλέσβικ-Χόλσταϊν και Λουκέρνης το 2011, σε εκτενή περιοδεία της Νοτίου Αμερικής το 2012 καθώς και σε πρότζεκτ με την πιανίστα Hélène Grimaud το 2013.

Hχογράφησε τις Συμφωνιες του Αμβούργου του C.P.E. Bach με την Ορχήστρα Δωματίου Στουτγκάρδης, οι οποίες εκδόθηκαν από την hänssler CLASSIC το 2014 και έλαβαν εξαιρετικές κριτικές, ενώ θεωρούνται από τις κορυφαίες εκτελέσεις αυτών των έργων. H ηχογράφηση έχει επαινεθεί από το Classics Today ως «καθηλωτική....ομολογουμένως, η καλύτερη ηχογράφηση αυτών των αξιόλογων έργων μέχρι στιγμής» ενώ το Presto Classical σχολίασε τα εξής: «ερμηνευμένες με μεγάλη ευαισθησία και πυγμή, εκεί που απαιτούνταν».




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου