Σκηνοθεσία: Ρομάν Πολάνσκι
Με τους: Μία Φάροου - Τζον Κασαβέτης - Ρουθ Γκόρντον - Ραλφ Μπέλαμι
Ένα νεαρό ζευγάρι μετακομίζει λοιπόν σε μια διαβόητη πολυκατοικία της Νέας Υόρκης για να αρχίσει την κοινή ζωή του. Μόνο που κάτω από την ψευδεπίγραφη εξωτερική ομαλότητα, η Ρόζμαρι υποπτεύεται πως το αγέννητο παιδί της δεν είναι ακριβώς ασφαλές από τους παράξενους γείτονες που την κυκλώνουν. Αυτή είναι με δυο λέξεις η υπόθεση της ανυπέρβλητης ταινίας τρόμου που έδειξε στην ανθρωπότητα πώς ένας γείτονας που ζει μερικές πόρτες παρακάτω μπορεί να είναι πιο επικίνδυνος από όλα τα κακά του κόσμου, κρύβοντας μοχθηρά μυστικά. Και φέρνοντας τον φόβο μέσα στην ίδια την πολυκατοικία, καταστρατηγώντας έτσι τη σύμβαση πως οι άνθρωποι που ζουν στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο οφείλουν να ζουν αρμονικά. Ορόσημο σήμερα του σινεμά τρόμου και αναλυμένο από τη θεωρία του κινηματογράφου όσο δεν παίρνει, «Το μωρό της Ρόζμαρι» έχει πολλά να μας πει τόσο για την ίδια την εποχή του όσο και τα υλικά από τα οποία είναι πλασμένο.
Βασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ μυθιστόρημα του Ira Levin.
Η θεωρητική σκέψη έχει μιλήσει πολύ για την ταινία του Πολάνσκι συζητώντας διεξοδικά το πώς η πρόδηλη θρησκευτική θεματολογία της διαπλέκεται με τη συναισθηματική συγκίνηση, την ψυχολογία του εγώ και την κοινωνική ψύχωση με την εγκυμοσύνη και τη νέα ζωή. Η παρείσφρηση της μαγείας και του σατανισμού μέσα σε έναν πατριαρχικά δομημένο κόσμο όξυνε τη διαρκή υπόνοια του κινδύνου και της παράνοιας που ελλοχεύει στις σύγχρονες κοινωνίες μας.
Το Μωρό της Ρόζμαρι, μπορεί να το χαρακτηρίζουν ως μια από τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών και μεγάλη αγαπημένη του ίδιου του Κιούμπρικ, είναι ωστόσο πολλά περισσότερα από μια απλή κατηγοριοποίηση. Ένα από αυτά τα κλασικά φιλμ που αρνούνται να χωρέσουν σε κατηγορίες και κινηματογραφικές μήτρες, υπερβαίνοντας τα όρια του ίδιου του σινεμά.
Βασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ μυθιστόρημα του Ira Levin.
Η θεωρητική σκέψη έχει μιλήσει πολύ για την ταινία του Πολάνσκι συζητώντας διεξοδικά το πώς η πρόδηλη θρησκευτική θεματολογία της διαπλέκεται με τη συναισθηματική συγκίνηση, την ψυχολογία του εγώ και την κοινωνική ψύχωση με την εγκυμοσύνη και τη νέα ζωή. Η παρείσφρηση της μαγείας και του σατανισμού μέσα σε έναν πατριαρχικά δομημένο κόσμο όξυνε τη διαρκή υπόνοια του κινδύνου και της παράνοιας που ελλοχεύει στις σύγχρονες κοινωνίες μας.
Το Μωρό της Ρόζμαρι, μπορεί να το χαρακτηρίζουν ως μια από τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών και μεγάλη αγαπημένη του ίδιου του Κιούμπρικ, είναι ωστόσο πολλά περισσότερα από μια απλή κατηγοριοποίηση. Ένα από αυτά τα κλασικά φιλμ που αρνούνται να χωρέσουν σε κατηγορίες και κινηματογραφικές μήτρες, υπερβαίνοντας τα όρια του ίδιου του σινεμά.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ 9/9 ΣΤΙΣ 10:30 Μ.Μ. – 12:45 Π.Μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου