Συναυλία με έργα γνωστών και άγνωστων Ελλήνων και ελληνικής καταγωγής συνθετών για τα 40χρονα από τη δημιουργία και συνεχή δράση του Αρχείου Ελλήνων Μουσουργών Θωμά Ταμβάκου (Α.Ε.Μ.Θ.Τ.). Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Συναυλιών του Ωδείου Φ. ΝΑΚΑΣ (Ιπποκράτους 41, Αθήνα) στις 25 Φεβρουαρίου 2022 και στις 8:30 μ.μ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ ΩΔΕΙΟΥ Φ. ΝΑΚΑΣ
25 Φεβρουαρίου 2022
25 Φεβρουαρίου 2022
Α. Χαιρετισμός από τον Ιάκωβο Κονιτόπουλο, συνθέτη, γενικό γραμματέα του Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών
Β. Προλογική ομιλία από τον Δρ. Αθανάσιο Τρικούπη, μουσικολόγο, συνθέτη, αρχιμουσικό και πανεπιστημιακό καθηγητή
Γ. Χαιρετισμός από τον Θωμά Ταμβάκο, μουσικογράφο, κριτικό, ερευνητή, συγγραφέα, ιδρυτή και κάτοχο του Α.Ε.Μ.Θ.Τ.
Δ. Συναυλία
ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
1) Θεοδοσία Παπαρά ή Παπαρόνα (Λβόβ, Πολωνία, 1797 - 1873)
- Grande mazure poétique à la Chopin για πιάνο, έργο 26 (1864) *
2) Σπύρος Δεληγιαννόπουλος (γεν. Ζάκυνθος, 1976)
- Πρελούδιο αρ. 2 από τα 6 Πρελούδια για πιάνο (2017)
3) Δημήτρης Δραγατάκης (Πλατανούσα Ιωαννίνων, 1914 - Αθήνα, 2001)
Τρία μέρη από τις Αντίκες για πιάνο (η 1η, η 3η και η 4η) (1972)
4) Μπόρις Παπαντόπουλο (Χόνεφ, Γερμανία, 1906 - Ζάγκρεμπ, Κροατία, 1991)
Η 1η από τις 8 Σπουδές για πιάνο (1956)
1) Θεοδοσία Παπαρά ή Παπαρόνα (Λβόβ, Πολωνία, 1797 - 1873)
- Grande mazure poétique à la Chopin για πιάνο, έργο 26 (1864) *
2) Σπύρος Δεληγιαννόπουλος (γεν. Ζάκυνθος, 1976)
- Πρελούδιο αρ. 2 από τα 6 Πρελούδια για πιάνο (2017)
3) Δημήτρης Δραγατάκης (Πλατανούσα Ιωαννίνων, 1914 - Αθήνα, 2001)
Τρία μέρη από τις Αντίκες για πιάνο (η 1η, η 3η και η 4η) (1972)
4) Μπόρις Παπαντόπουλο (Χόνεφ, Γερμανία, 1906 - Ζάγκρεμπ, Κροατία, 1991)
Η 1η από τις 8 Σπουδές για πιάνο (1956)
ΕΦΗ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗ
1) Εμμανουήλ Υψηλάντης (Παρίσι, Γαλλία, 1877 - Βιέννη, Αυστρία, 1950)
- Im Wiener Wald (Στο δάσος της Βιέννης) για πιάνο, έργο 5 (1910) *
2) Ρένα Κυριακού (Ηράκλειο Κρήτης, 1917 - Αθήνα 1994)
- Pensée à Debussy από τη Σουίτα αρ 2, έργο 7 για πιάνο, AKΣΡΚ 45 (1935)
3) Βιβιέν Λαμπελέτ (Λονδίνο, Η.Β., 1903 - Σάσσεξ, Η.Β., 1963)
- Spanish Intermezzo (στη μνήμη ενός ταυρομάχου) για πιάνο (π. 1926) **
1) Εμμανουήλ Υψηλάντης (Παρίσι, Γαλλία, 1877 - Βιέννη, Αυστρία, 1950)
- Im Wiener Wald (Στο δάσος της Βιέννης) για πιάνο, έργο 5 (1910) *
2) Ρένα Κυριακού (Ηράκλειο Κρήτης, 1917 - Αθήνα 1994)
- Pensée à Debussy από τη Σουίτα αρ 2, έργο 7 για πιάνο, AKΣΡΚ 45 (1935)
3) Βιβιέν Λαμπελέτ (Λονδίνο, Η.Β., 1903 - Σάσσεξ, Η.Β., 1963)
- Spanish Intermezzo (στη μνήμη ενός ταυρομάχου) για πιάνο (π. 1926) **
ΝΤΙΑΝΑ ΒΡΑΝΟΥΣΗ
1) Μαριώ-Φωσκαρίνα Δαμασκηνού (Παρίσι, 1850 – 1921)
Feuillets d’ Album για πιάνο, έργο 20 (Φύλλα Λευκώματος, 1877)
- Jour de Fête (Μέρα γιορτής) (αρ. 1)
- La Leçon (Το μάθημα) (αρ. 6)
- Gavotte για πιάνο, έργο 19 *
2) Καμίγ Σταματύ (Ρώμη, Ιταλία, 1811 - Παρίσι, 1870)
Esquisses για πιάνο, έργο 17 (π.1853)
- Pensée d’amour (Σκέψη αγάπης) (αρ. 1)
- Pensée douce (Γλυκειά σκέψη) (αρ. 3) *
- Valse expressive (Εκφραστικό βάλς) (αρ. 4)
- Someill de Nanine (Ο ύπνος της Νανίν) (αρ. 11)
1) Μαριώ-Φωσκαρίνα Δαμασκηνού (Παρίσι, 1850 – 1921)
Feuillets d’ Album για πιάνο, έργο 20 (Φύλλα Λευκώματος, 1877)
- Jour de Fête (Μέρα γιορτής) (αρ. 1)
- La Leçon (Το μάθημα) (αρ. 6)
- Gavotte για πιάνο, έργο 19 *
2) Καμίγ Σταματύ (Ρώμη, Ιταλία, 1811 - Παρίσι, 1870)
Esquisses για πιάνο, έργο 17 (π.1853)
- Pensée d’amour (Σκέψη αγάπης) (αρ. 1)
- Pensée douce (Γλυκειά σκέψη) (αρ. 3) *
- Valse expressive (Εκφραστικό βάλς) (αρ. 4)
- Someill de Nanine (Ο ύπνος της Νανίν) (αρ. 11)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΕΣΤΟΥΝΗΣ
Θόδωρος Αντωνίου (Αθήνα, 1935 - 2018)
- Εντράτα για πιάνο (1983)
Θόδωρος Αντωνίου (Αθήνα, 1935 - 2018)
- Εντράτα για πιάνο (1983)
L’ANIMA ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ ΕΓΧΟΡΔΩΝ
Απόστολος Ντάρλας (γεν. Αθήνα, 1972)
Πολύγραμμο ΙΧ για κουαρτέτο εγχόρδων, έργο 230 (2021. Αφιερωμένο στον Θωμά Ταμβάκο) *
Απόστολος Ντάρλας (γεν. Αθήνα, 1972)
Πολύγραμμο ΙΧ για κουαρτέτο εγχόρδων, έργο 230 (2021. Αφιερωμένο στον Θωμά Ταμβάκο) *
ΝΑΤΑΛΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
1) Γιώργος Καζάσογλου (Αθήνα, 1908 - 1984)
- Prélude-Etude: Erinnerung (Ανάμνηση) για πιάνο (1950)
2) Μιχάλης Τραυλός (γεν. Πειραιάς, 1950)
Τέσσερα μέρη από τις 7 Μικρές Σπουδές για πιάνο (1996)
- Bewildered (1η),
- Beams of light in gold (2η),
- Clock of Eternity (5η),
- Finale (7η)
1) Γιώργος Καζάσογλου (Αθήνα, 1908 - 1984)
- Prélude-Etude: Erinnerung (Ανάμνηση) για πιάνο (1950)
2) Μιχάλης Τραυλός (γεν. Πειραιάς, 1950)
Τέσσερα μέρη από τις 7 Μικρές Σπουδές για πιάνο (1996)
- Bewildered (1η),
- Beams of light in gold (2η),
- Clock of Eternity (5η),
- Finale (7η)
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΤΑΡΛΑΣ
Γκρατσιέλα Παρασκευαΐδη (Μπουένος Άϊρες, Αργεντινή, 1940 – Μοντεβίδεο, Ουρουγουάη, 2017)
- en abril (Τον Απρίλιο) για πιάνο (1996) **
Γκρατσιέλα Παρασκευαΐδη (Μπουένος Άϊρες, Αργεντινή, 1940 – Μοντεβίδεο, Ουρουγουάη, 2017)
- en abril (Τον Απρίλιο) για πιάνο (1996) **
ΑΝΙΤΑ ΣΑΒΙΤΣ
Αλεξάνταρ Μορφίδης (Νις, νυν Σερβία, 1803 - Νόβι Σαντ, νυν Σερβία, 1878)
- A’ quelles graces (Ω, τι χάρες) πόλκα για πιάνο (π.1870) **
- La favorite (Η αγαπημένη) πόλκα-μαζούρκα για πιάνο (1870) **
- Je ne pense qu’ à toi (Μόνο εσένα σκέφτομαι) χορός για πιάνο (1870) **
Αλεξάνταρ Μορφίδης (Νις, νυν Σερβία, 1803 - Νόβι Σαντ, νυν Σερβία, 1878)
- A’ quelles graces (Ω, τι χάρες) πόλκα για πιάνο (π.1870) **
- La favorite (Η αγαπημένη) πόλκα-μαζούρκα για πιάνο (1870) **
- Je ne pense qu’ à toi (Μόνο εσένα σκέφτομαι) χορός για πιάνο (1870) **
ΒΙΚΥ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Άλκης Μπαλτάς (γεν. Θεσσαλονίκη, 1948)
Πέντε μέρη από την Ελλάδα, κύκλος για πιάνο (2017)
- Αϊτός (Μακεδονία)
- Μπαίνω μες στ΄ αμπέλι (Θεσσαλία)
- Παρασκευούλα (Στερεά Ελλάδα)
- Κοντούλα λεμονιά (Ήπειρος)
- Σαν της Ωριάς το κάστρο (Κυκλάδες) (1988)
Άλκης Μπαλτάς (γεν. Θεσσαλονίκη, 1948)
Πέντε μέρη από την Ελλάδα, κύκλος για πιάνο (2017)
- Αϊτός (Μακεδονία)
- Μπαίνω μες στ΄ αμπέλι (Θεσσαλία)
- Παρασκευούλα (Στερεά Ελλάδα)
- Κοντούλα λεμονιά (Ήπειρος)
- Σαν της Ωριάς το κάστρο (Κυκλάδες) (1988)
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ - ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Γιώργος Σισιλιάνος (Αθήνα, 1920 -2005)
- Ταναγραία για δύο πιάνα (1947)
Γιώργος Σισιλιάνος (Αθήνα, 1920 -2005)
- Ταναγραία για δύο πιάνα (1947)
* πρώτη παγκόσμια εκτέλεση
** πρώτη πανελλήνια εκτέλεση
** πρώτη πανελλήνια εκτέλεση
FRIDAY, FEBRUARY 25, 2022 AT 8:30 PM – 10 PM
41 Ιπποκράτους, 106 80 Αθήνα, Ωδείο Φ. ΝΑΚΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου