Με χαρά το Κέντρο Τεχνών Μετς παρουσιάζει για πρώτη φορά τον Βαγγέλης Βαγγελάτο στην ατομική έκθεση"Lifescpapes".
Διάρκεια: 20.12.2022 – 14.01.2022
Εγκαίνια: Tρίτη, 20.12.22 και ώρα: 19.00 – 22.00
Ο Βαγγέλης Βαγγελάτος μα μεταφέρει σε ένα κόσμο συνειρμών, καθημερινών παρατηρήσεων και ερμηνειών των παραστάσεων της ζωής. Αμφιταλαντευόμενος σε ένα παιχνίδι καταγραφής των εμπειριών της ζωής, κεντρικό σημείο στο εικαστικό αποτέλεσμα αποτελεί, ο ίδιος ο άνθρωπος. Αν και εξπρεσιονιστής με αισθητική που παραπέμπει στην κουλτούρα της αμερικάνικης αφαίρεσης, ο Β. Βαγγελάτος, σκιαγραφεί στιγμιότυπα του «ευ ζην».
Η μορφή είναι κεντρικό στοιχείο στην δουλειά του εικαστικού. Ταυτόχρονα όμως, κρύβεται περίτεχνα, στο έργο και μετατρέπεται σε λατρευτικό είδωλο, ειδώλιο, θεός ή κριτής. Παρατηρώντας με προσοχή το φορμαλιστικό αποτέλεσμα στην επιφάνεια του καμβά, διαφαίνονται αποτυπώματα δράσης που χορογραφήθηκαν με ρυθμό καρδιοανταποκριτή. Στην πλαστικότητα τους, οι μορφές τοποθετούνται δίπλα σε εκείνη την μυσταγωγία και την τελετουργία που έφερε η τεχνική «dripping» του J.Pollok. Εδώ, ο εικαστικός δανείζεται στοιχεία από την κληρονομιά του αφηρημένου εξπρεσιονισμού για να εισάγει με διττό τρόπο έννοιες όπως η τελετουργία, το θείο και η χάρις.
Η γραφή του είναι χειρωνομιακή με ένταση που προκύπτει από το προσωπικό βίωμα και την κοινωνική συναναστροφή. Το αποτέλεσμα αποτελείται από ένα ρυθμικό παιχνίδι που κρύβει μέσα του έννοιες του τυχαίου και του λάθους. Κομβικό ρόλο στην απώτερη δουλειά αποτελεί η έμμεση αναφορά στην J. Mitchel αλλά και στην κληρονομιά του J-M. Basquiat. Ο Β. Βαγγελάτος, μας προσκαλεί σε ένα περιβάλλον οικειότητας, καθώς μέλημά του είναι να καταγράψει τις μεγάλες αυθόρμητες αλήθειες της μεταβολής, της μετάλλαξης και της παραμόρφωσης της ζωής, με τον ίδιο τρόπο που το συναντήσαμε στους πατέρες των μεγάλων κινημάτων.
Η χρωματική παλέτα των έργων, κινείται μεταξύ παλ αποχρώσεων και το φάσμα του λευκού – μαύρου. Με στοιχεία που παραπέμπουν σε χρωματισμούς τοπίων που ανατέλλουν ή δύουν, μας μεταφέρει σε περίτεχνες μορφές που ζουν στο φαντασιακό. Οι φόρμες του αναδύουν την ουσία των μορφών που απεικονίζουν, με σχεδόν συμβολικό τρόπο και σοφία. Η παλέτα του διαταράσσει την ηρεμία και ταξιδεύει πίσω στο χρόνο με σκοπό να συναντήσει τους «Fauve». Μέσα από κράμα χρωματισμών και γλωσσικών αναφορών μας εντάσσει στο σύγχρονο κοινωνικοπολιτικό τοπίο, σχολιάζοντας περίτεχνα την κουλτούρα της εποχής.
Ο Βαγγέλης Βαγγελάτος γίνεται ένας εκ των προτέρων κοινωνικός ανταποκριτής συναισθημάτων και κοινωνικοπολιτικών προβληματισμών. Βασικό του μέλημα είναι να δημιουργήσει με τον ορό της αλήθειας, να διατηρήσει την ένταση των συναισθημάτων που προκύπτουν από την κοινωνική συναναστροφή και να αιχμαλωτίσει την λήθη σε ένα γεμάτο ένταση, ζωγραφικό αποτέλεσμα.
Στην ερώτηση «Ποια είναι η ουσία που διέπει τον ίδιο τον άνθρωπο;»
Η απάντηση του βρίσκεται μεταξύ του διονυσιακού και του απολλώνιου.
Στην ερώτηση «Ποια είναι η ουσία που διέπει τον ίδιο τον άνθρωπο;»
Η απάντηση του βρίσκεται μεταξύ του διονυσιακού και του απολλώνιου.
Επιμέλεια: Νιόβη Κρητικού | Ιστορικός Τέχνης | Εικαστικός
Διοργάνωση : Μετς Κέντρο Τεχνών | Ευγενίου Βουλγάρεως 6 ,11636, Μετς
ΕΝ_______________________________________
Vangelis Vangelatos transports us to a world of associations, daily observations and interpretations of life's performances. Oscillating in a game of recording the experiences of life, the main point in his visual effect, is the man himself. Although he is an expressionist, V. Vagelatos sketches snapshots of "life" with an aesthetic that refers to the culture of American abstraction.
His forms are memorable to the visual artist's work. While at the same time, he hides himself elaborately, in the work and turns into a cult idol, idol, God or an external judge. Looking closely at his formalistic effects of the surface of his canvases, imprints of action, choreographed like a cardiorespiratory rhythm, can be seen. In their plasticity, the figures are placed next to mystiques and rituality that J. Pollok's "dripping" technique, brought. Here, the artist borrows characteristics from the legacy of abstract expressionism and dually introduce concepts such as ritual, divine, and grace.
His writing is gestural with great intensity, arising from personal experience and social interaction. The result consists of a rhythmic game that hides within its concepts of randomness and error. A pivotal role in the other work is the indirect reference to J. Mitchell and also to the legacy of J-M. Basquiat. V. Vangelatos invites us into an environment of intimacy, as its members are to record the great spontaneous truths of change, mutation and deformation of life, in the same way as the fathers of the great movements, did.
The color palette of the works moves between pale shades and the white-black spectrum. With elements that refer to the colors of a rising landscape or two, they elaborate shapes that live in the fantasy. His forms bring out the essence of the figures they depict, with an almost symbolic way and wisdom. His palette disturbs the tranquility and travels back the time to meet the “Fauves”. Through mixes of colors and linguistic references, he initiates us in the modern socio-political landscape, commenting elaborately the culture of the time.
Vangelis Vangelatos becomes an advance social correspondent of emotions and socio-political concerns. His main goal is to create by the essence of truth, to maintain the intensity of emotions arising from social intercourse, and to capture oblivion, in a tense way but also with a painterly effect.
To the question "What is the essence that governs man himself?"
His answer lies between the Dionysian and the Apollonian.
To the question "What is the essence that governs man himself?"
His answer lies between the Dionysian and the Apollonian.
Niovi Kritikou | Art Historian | Visual
TUESDAY, 20 DECEMBER 2022 AT 19:00
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου