Ο Δημήτρης Πάτρας, γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους Έλληνες ερμηνευτές της γενιάς του. Αφού ολοκλήρωσε τις μουσικές του σπουδές στο βιολοντσέλο κοντά σε διακεκριμένους σολίστ και παιδαγωγούς όπως ο F.J. Sellheim (Ανόβερο, Γερμανία) και Andre Νavarra (Βιέννη, Αυστρία), ξεκίνησε την καριέρα του, με εμφανίσεις στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών της Ελλάδος και της υπόλοιπης Ευρώπης.
Το ρεπερτόριό του καλύπτει ένα μεγάλο εύρος μουσικών δημιουργιών, από το μπαρόκ μέχρι τα τελευταία έργα των σημαντικότερων συνθετών της εποχής μας, μερικά από τα οποία έχουν γραφτεί ειδικά για τον ίδιο. Εκτός από τις πολυάριθμες εμφανίσεις του σε συναυλίες ατομικές, μουσικής δωματίου αλλά και ως σολίστ με μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες, ο Δημήτρης Πάτρας έχει επίσης συμμετάσχει ως σολίστ βιολοντσέλου σε παραστάσεις σύγχρονου θεάτρου, σύγχρονου χορού και multi-media performances. Διετέλεσε επί δεκαπενταετία Α΄ κορυφαίος σόλο βιολοντσελίστας στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα με τις εμφανίσεις, η αγάπη για την Τέχνη του τον οδήγησε στη διδασκαλία. Δίδαξε σε πολυάριθμα διεθνή master classes σε όλο τον κόσμο, είναι Υπεύθυνος Τμήματος Βιολοντσέλου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, και από το 2003 είναι καθηγητής βιολοντσέλου στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδρύσει το σύνολο βιολοντσέλων “Violoncellissimo”, το οποίο αποτελείται από 30 και πλέον τσελίστες -όλοι τους απόφοιτοι της τάξης του- θέλοντας να αναδείξει τις ανεξάντλητες ηχητικές δυνατότητες έκφρασης του οργάνου, και για το οποίο ήδη έχουν γραφτεί έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών που παρουσιάζονται με μεγάλη επιτυχία.
Το ρεπερτόριό του καλύπτει ένα μεγάλο εύρος μουσικών δημιουργιών, από το μπαρόκ μέχρι τα τελευταία έργα των σημαντικότερων συνθετών της εποχής μας, μερικά από τα οποία έχουν γραφτεί ειδικά για τον ίδιο. Εκτός από τις πολυάριθμες εμφανίσεις του σε συναυλίες ατομικές, μουσικής δωματίου αλλά και ως σολίστ με μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες, ο Δημήτρης Πάτρας έχει επίσης συμμετάσχει ως σολίστ βιολοντσέλου σε παραστάσεις σύγχρονου θεάτρου, σύγχρονου χορού και multi-media performances. Διετέλεσε επί δεκαπενταετία Α΄ κορυφαίος σόλο βιολοντσελίστας στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα με τις εμφανίσεις, η αγάπη για την Τέχνη του τον οδήγησε στη διδασκαλία. Δίδαξε σε πολυάριθμα διεθνή master classes σε όλο τον κόσμο, είναι Υπεύθυνος Τμήματος Βιολοντσέλου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, και από το 2003 είναι καθηγητής βιολοντσέλου στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει ιδρύσει το σύνολο βιολοντσέλων “Violoncellissimo”, το οποίο αποτελείται από 30 και πλέον τσελίστες -όλοι τους απόφοιτοι της τάξης του- θέλοντας να αναδείξει τις ανεξάντλητες ηχητικές δυνατότητες έκφρασης του οργάνου, και για το οποίο ήδη έχουν γραφτεί έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών που παρουσιάζονται με μεγάλη επιτυχία.
ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, πιάνο
Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, σπούδασε πιάνο (τάξεις Νόρας Λουκίδου και Τζένης Σημηριώτη) στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Μετά την αποφοίτησή της συνέχισε δίπλα στον διεθνούς φήμης πιανίστα Bernard Ringeissen (Παρίσι) και στράφηκε ιδιαίτερα στην ερμηνεία της γαλλικής μουσικής. Εμφανίζεται συχνά σε σόλο ρεσιτάλ και ως σολίστ με ορχήστρες στις ελληνικές και ευρωπαϊκές σκηνές, ακολουθώντας παράλληλα μια πλούσια καριέρα στο χώρο της μουσικής δωματίου και συμπράττοντας με εξέχοντες καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Το ρεπερτόριο της καλύπτει μια ευρεία γκάμα έργων για σόλο πιάνο, κοντσέρτων και έργων μουσικής δωματίου. Είναι ιδρυτικό μέλος του Τρίο Θεσσαλονίκης. Από το 1991 κατέχει τη θέση της Α ́ Κορυφαίας στο πιάνο στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Παράλληλα με τη μουσική σταδιοδρομία της, ακολούθησε νομικές σπουδές και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό δίπλωμα στο Δίκαιο της Τέχνης.
Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, σπούδασε πιάνο (τάξεις Νόρας Λουκίδου και Τζένης Σημηριώτη) στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Μετά την αποφοίτησή της συνέχισε δίπλα στον διεθνούς φήμης πιανίστα Bernard Ringeissen (Παρίσι) και στράφηκε ιδιαίτερα στην ερμηνεία της γαλλικής μουσικής. Εμφανίζεται συχνά σε σόλο ρεσιτάλ και ως σολίστ με ορχήστρες στις ελληνικές και ευρωπαϊκές σκηνές, ακολουθώντας παράλληλα μια πλούσια καριέρα στο χώρο της μουσικής δωματίου και συμπράττοντας με εξέχοντες καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Το ρεπερτόριο της καλύπτει μια ευρεία γκάμα έργων για σόλο πιάνο, κοντσέρτων και έργων μουσικής δωματίου. Είναι ιδρυτικό μέλος του Τρίο Θεσσαλονίκης. Από το 1991 κατέχει τη θέση της Α ́ Κορυφαίας στο πιάνο στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Παράλληλα με τη μουσική σταδιοδρομία της, ακολούθησε νομικές σπουδές και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό δίπλωμα στο Δίκαιο της Τέχνης.
1η ΣΥΝΑΥΛΙΑ
12 Παραλλαγές σε σολ μείζονα, πάνω σε ένα θέμα από τον Ιούδα Μακαβαίο του G. Haendel, WoO 45
Σονάτα αρ. 1 σε φα μείζονα, έργο 5 αρ. 1
- Adagio sostenuto - Allegro
- Rondo: Allegro vivace
- Adagio sostenuto - Allegro
- Rondo: Allegro vivace
12 Παραλλαγές στο θέμα "Ein Mädchen oder Weibchen" από τον Μαγικό Αυλό του W. A. Mozart, έργο 66
Σονάτα αρ. 2 σε σολ ελάσσονα, έργο 5 αρ. 2
- Adagio sostenuto ed espressivo - Allegro molto più tosto presto
- Rondo: Allegro
- Adagio sostenuto ed espressivo - Allegro molto più tosto presto
- Rondo: Allegro
———————————————————
2η ΣΥΝΑΥΛΙΑ
7 Παραλλαγές σε μι ύφεση μείζονα, πάνω στο θέμα "Bei Männern, welche Liebe fühlen" από τον Μαγικό Αυλό του W. A. Mozart, WoO 46
Σονάτα αρ. 4 σε ντο μείζονα, έργο 102 αρ. 1
- Andante - Allegro vivace
- Adagio - Tempo d’Andante - Allegro vivace
- Andante - Allegro vivace
- Adagio - Tempo d’Andante - Allegro vivace
Σονάτα αρ. 5 σε ρε μείζονα, έργο 102 αρ. 2
- Allegro con brio
- Adagio con molto sentimento d’affetto - Attacca
- Allegro - Allegro fugato
- Allegro con brio
- Adagio con molto sentimento d’affetto - Attacca
- Allegro - Allegro fugato
Σονάτα αρ. 3 σε λα μείζονα, έργο 69
- Allegro, ma non tanto
- Scherzo: Allegro molto
- Adagio cantabile - Allegro vivace
- Allegro, ma non tanto
- Scherzo: Allegro molto
- Adagio cantabile - Allegro vivace
MONDAY, MARCH 21, 2022 AT 8 PM
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου