Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

Λάουρα - προβολή στον κήπο

 


σκηνοθεσία Ότο Πρέμινγκερ με τους: Τζιν Τίρνεϊ, Ντάνα Άντριους, Βίνσεντ Πράις


Χρυσή δεκαετία του ‘40. Για τον Αμερικανικό Κινηματογράφο. Τότε μεγαλούργησε το είδος μυστηρίου με τη γαλλική ονομασία φιλμ- νουάρ. Μαύρη ταινία. Τότε προέκυψε η «Λάουρα».
Γιατί νουάρ; Επειδή αδιέξοδο. Επειδή όλοι βουτηγμένοι στο έγκλημα και την αμαρτία. Και επειδή η ραχοκοκαλιά μοιάζει με κρεμμύδι. Όσο ξεφλουδίζεις τόσο σε μια δεύτερη, τρίτη, πέμπτη φλούδα πέφτεις.
Αυτό το περίεργο, το θανατερό, το μυστηριώδες, το αινιγματικό, το φαντασιακό πορτρέτο της Λάουρα προέκυψε πριν από 70 χρόνια ακριβώς. Από ένα ιδιοφυές μυθιστόρημα και από μια εξίσου ιδιοφυή σεναριακή γραφή. Με σκηνοθέτη τον Ότο Πρέμινγκερ (1905- 1986). Που γεννήθηκε σε κάποια περιοχή της (τότε) αυστρο-ουγγρικής αυτοκρατορίας.
Ο Πρέμινγκερ, λοιπόν, παρέα με ένα cast εξαιρετικό, καταφέρνει να βιδώσει το θεατή στην καρέκλα του. Όσες φορές το έχω δει, αισθάνομαι την ίδια ακριβώς γλυκιά «ασφυξία». Η ανάσα μου αιχμάλωτη της οθόνης. Αυτό πάει να πει Σινεμά με τα όλα του.
Η πλοκή μοναδική. Με πρωταγωνίστρια μια νεκρή.
Δηλαδή. Κάποιος ιδιωτικός ντετέκτιβ με το όνομα Μαρκ Μακφέρσον (τον υποδύεται ο Ντάνα Άντριου) αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία μιας θεσπέσιας γυναίκας με το όνομα Λάουρα (Τζιν Τίρνεϊ). Όμως, πέφτει σε τοίχο. Όμως, το μυστήριο θεοσκότεινο. Όμως, οι μαρτυρίες αντιφατικές. Όμως, μηδέν εις το πηλίκον.
Μέσα στην απελπισία του και καθώς το βλέμμα του πέφτει πάνω στο πορτρέτο αυτής της κούκλας, αρχίζει να φαντασιώνεται. Αρχίζει να βυθίζεται. Αρχίζει να πλέκει το δικό του σενάριο. Και αρχίζει να την ερωτεύεται. Αυτή η γλυκιά νεκρολαγνεία του είναι η αρχή. Η συνέχεια σε κάνει να τιναχτείς πάνω σαν να σε διαπερνάει ηλεκτρικό ρεύμα.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ - ΘΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου