Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018

Το πολιτιστικό προφίλ των Αθηναίων: Οι αμέτοχοι, οι μονοθεματικοί και οι δραστήριοι

Πόσα βιβλία διαβάζει κάθε χρόνο ο μέσος Αθηναίος; Πόσες ταινίες βλέπει στο σινεμά και πόσες παραστάσεις στο θέατρο; Ποια μουσεία έχει επισκεφθεί τα τελευταία χρόνια; Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά δίνει η έρευνα της εταιρείας Public Issue για τον πολιτισμό στην Αθήνα, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Δικτύου Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων, Athens Culture Net, το οποίο λειτουργεί με ιδρυτικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασε πριν από λίγες μέρες σε σχετική εκδήλωση ο Γιάννης Μαυρής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, παρουσία του δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη.
«Γενική πεποίθηση των κατοίκων της Αθήνας είναι ότι η πόλη παρέχει ευρύ φάσμα πολιτιστικών επιλογών κι έχουμε πράγματι μια ένδειξη που επιβεβαιώνει μια αγορά αναδυόμενη. Θα έλεγα είμαστε κοντά στην ''απογείωση'' του πολιτισμού», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Μαυρής, ενώ ο δήμαρχος Αθηναίων δήλωσε πολύ χαρούμενος «που μέσα από την έρευνα επιβεβαιώνεται η επιλογή μας να στοχεύσουμε στον πολιτισμό ως στρατηγικό πλεονέκτημα της Αθήνας».
«Ο πολιτισμός αναδεικνύει την Αθήνα σε ανερχόμενο τουριστικό προορισμό, ενώ αφήνει παράλληλα μεγάλο οικονομικό αποτύπωμα στη ζωή της πρωτεύουσας», υπογράμμισε ακόμα ο Γιώργος Καμίνης, ενώ αναφέρθηκε και στον θετικό αντίκτυπο της έκθεσης Documenta 14 στην Αθήνα με 340.000 επισκέπτες, καθώς και στο μεγάλο στοίχημα της ανακήρυξης της Αθήνας σε Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου για το 2018.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε ένα δείγμα 1.008 Αθηναίων από όλες τις δημοτικές κοινότητες του δήμου Αθηναίων, το 60% αυτών δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που γίνονται στην Αθήνα, ενώ από όσους πηγαίνουν σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, το 81% δηλώνουν ικανοποιημένοι από όσες έχουν παρακολουθήσει, και μόνο το 19% έχει αντίθετη άποψη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 28% των Αθηναίων θεωρούν ακριβές τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που γίνονται σήμερα στην Αθήνα, με το 12% να τις θεωρεί φθηνές, ενώ ένα 32% να κρίνει ότι δεν είναι ούτε φτηνές, ούτε ακριβές.
Όσον αφορά στο πώς ενημερώνονται για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, το 42% των Αθηναίων στηρίζονται στο Διαδίκτυο (social media, e-mail, newsletters, ιστοσελίδες), ενώ το 29% ενημερώνονται από την τηλεόραση. Σε μικρότερο ποσοστό ενημερώνονται από το ραδιόφωνο (9%) και τις εφημερίδες (7%).
Από την έρευνα προκύπτει ότι το 39% των Αθηναίων έχουν επισκεφθεί τον τελευταίο χρόνο το Μουσείο της Ακρόπολης, το 26% έχει παρακολουθήσει έστω και μία φορά εκδηλώσεις στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το 24% στην Τεχνόπολη. Το 22% των Αθηναίων έχουν επισκεφθεί το Μέγαρο Μουσικής και το 19% το Μουσείο Μπενάκη, ενώ το 17% το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στο 14% ανέρχεται το ποσοστό όσων επισκέφθηκαν φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και στο 12% το Βυζαντινό Μουσείο και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, ενώ το 10% των Αθηναίων επισκέφθηκε το Εθνικό Θέατρο.
Εξάλλου, το 79% των Αθηναίων έχει διαβάσει τουλάχιστον ένα βιβλίο τους τελευταίους 12 μήνες, το 56% έχει παρακολουθήσει μία θεατρική παράσταση, το 50% μία ταινία στον κινηματογράφο, το 48% κάποια μουσική εκδήλωση, το 38% έχει παρακολουθήσει ταινία στο Διαδίκτυο, το 31% έχει επισκεφθεί κάποια έκθεση ζωγραφικής, φωτογραφίας και εικαστικών, ενώ το 17% έχει παρακολουθήσει παράσταση χορού.
Μεταξύ των τεχνών, αυτή που συγκινεί περισσότερο τους Αθηναίους είναι το θέατρο (24%), και ακολουθούν η μουσική (17%), η ζωγραφική (14%), ο κινηματογράφος (10%), ο χορός (8%) και η λογοτεχνία (8%).
Το αγαπημένο είδος κινηματογράφου των Αθηναίων είναι ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος (39%), έναντι του ευρωπαϊκού κινηματογράφου (26%), του αμερικανικού κινηματογράφου (17%) και του νέου ελληνικού κινηματογράφου (3%).
Με βάση τις απαντήσεις που δόθηκαν, η έρευνα διαχωρίζει το αθηναϊκό κοινό σε τέσσερις κατηγορίες: αμέτοχοι (27%), μονοθεματικοί (16%), δραστήριοι (36%) και υπερδραστήριοι (22%). Τα χαρακτηριστικά της κάθε κατηγορίας έχουν ως εξής:
Αμέτοχοι
Αντιπροσωπεύουν το 27% των Αθηναίων. Είναι κυρίως γυναίκες, άτομα μέσης μόρφωσης, ιδεολογικά προσκείμενα στην Δεξιά/Κεντροδεξιά.
Τι κάνουν συνήθως:
- Δεν ενδιαφέρονται για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις.
- Δεν έχουν επισκεφθεί μουσεία, πολιτιστικά ιδρύματα, χώρους θεάτρου, μουσικής, τέχνης και εικαστικών του Athens Culture Net τους τελευταίους 12 μήνες.
- Δεν έχουν παρακολουθήσει θεατρικές παραστάσεις, μουσικές εκδηλώσεις, ταινίες στον κινηματογράφο ή εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας και εικαστικών τους τελευταίους 12 μήνες.
- Διάβασαν, κατά μέσο όρο, 6 βιβλία τους τελευταίους 12 μήνες.
- Δεν παρακολούθησαν ταινίες στις αίθουσες κινηματογράφου τους τελευταίους 12 μήνες.
- Παρακολουθούν γενικά ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου και ακούν ελληνική μουσική.
- Πιστεύουν ότι η Ελλάδα πρέπει να στραφεί περισσότερο στην ελληνορθόδοξη παράδοση.
- Μιλούν κατά μέσο όρο 1 ξένη γλώσσα και δεν έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό τα τελευταία 3 χρόνια.
Μονοθεματικοί
Αντιπροσωπεύουν το 16% των Αθηναίων. Είναι κυρίως γυναίκες, άτομα μέσης μόρφωσης, ιδεολογικά προσκείμενα στην Δεξιά/Κεντροδεξιά.
Τι κάνουν συνήθως:
- Ενδιαφέρονται για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και ενημερώνονται κυρίως από την τηλεόραση.
- Δεν έχουν επισκεφθεί μουσεία, πολιτιστικά ιδρύματα, χώρους θεάτρου, μουσικής, τέχνης και εικαστικών του Athens Culture Net τους τελευταίους 12 μήνες.
- Δεν έχουν παρακολουθήσει θεατρικές παραστάσεις, μουσικές εκδηλώσεις, ταινίες στον κινηματογράφο ή εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας και εικαστικών τους τελευταίους 12 μήνες.
- Διάβασαν, κατά μέσο όρο, 9 βιβλία τους τελευταίους 12 μήνες.
- Παρακολούθησαν, κατά μέσο όρο, 2 ταινίες στις αίθουσες κινηματογράφου τους τελευταίους 12 μήνες.
- Παρακολουθούν γενικά ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου και ακούν ελληνική μουσική.
- Πιστεύουν ότι η Ελλάδα πρέπει να στραφεί περισσότερο στην ελληνορθόδοξη παράδοση.
- Μιλούν κατά μέσο όρο 1 ξένη γλώσσα και δεν έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό τα τελευταία 3 χρόνια.
Δραστήριοι
Αντιπροσωπεύουν το 36% των Αθηναίων. Είναι κυρίως άντρες, άτομα ανώτερης μόρφωσης, ιδεολογικά προσκείμενα στην Αριστερά/Κεντροαριστερά.
Τι κάνουν συνήθως:
- Ενδιαφέρονται για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και ενημερώνονται κυρίως από το διαδίκτυο.
- Έχουν επισκεφθεί κυρίως μουσεία του Athens Culture Net τους τελευταίους 12 μήνες.
- Έχουν παρακολουθήσει κυρίως θεατρικές παραστάσεις, μουσικές εκδηλώσεις και ταινίες στον κινηματογράφο τους τελευταίους 12 μήνες.
- Διάβασαν, κατά μέσο όρο, 8 βιβλία τους τελευταίους 12 μήνες.
- Παρακολούθησαν, κατά μέσο όρο, 5 ταινίες στις αίθουσες κινηματογράφου τους τελευταίους 12 μήνες.
- Παρακολουθούν γενικά ξένο κινηματογράφο και ακούν ελληνική μουσική.
- Πιστεύουν ότι η Ελλάδα πρέπει να στραφεί περισσότερο στον ευρωπαϊκό τρόπο ζωής.
- Μιλούν κατά μέσο όρο 1 ξένη γλώσσα και έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό τα τελευταία 3 χρόνια.
Υπερδραστήριοι
Αντιπροσωπεύουν το 22% των Αθηναίων. Είναι κυρίως γυναίκες, άτομα ανώτερης μόρφωσης, ιδεολογικά προσκείμενα στην Αριστερά/Κεντροαριστερά.
Τι κάνουν συνήθως:
- Ενδιαφέρονται για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και ενημερώνονται κυρίως από το διαδίκτυο.
- Έχουν επισκεφθεί μουσεία, πολιτιστικά ιδρύματα, χώρους θεάτρου, μουσικής, τέχνης και εικαστικών του Athens Culture Net τους τελευταίους 12 μήνες.
- Έχουν παρακολουθήσει θεατρικές παραστάσεις, μουσικές εκδηλώσεις, ταινίες στον κινηματογράφο, εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας και εικαστικών τους τελευταίους 12 μήνες.
- Διάβασαν, κατά μέσο όρο, 13 βιβλία τους τελευταίους 12 μήνες.
- Παρακολούθησαν, κατά μέσο όρο, 12 ταινίες στις αίθουσες κινηματογράφου τους τελευταίους 12 μήνες.
- Παρακολουθούν γενικά ξένο κινηματογράφο και ακούν ξένη μουσική.
- Πιστεύουν ότι η Ελλάδα πρέπει να στραφεί περισσότερο στον ευρωπαϊκό τρόπο ζωής.
- Μιλούν κατά μέσο όρο 2 ξένες γλώσσες και έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό τα τελευταία 3 χρόνια.
diastixo.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

VIENNA MOZART ORCHESTRA