Το Γκρόβερ άρχισε να γράφεται σχεδόν αμέσως μετά τη δολοφονία Γρηγορόπουλου. Ο λόγος ήταν μάλλον η ξεκάθαρη αμηχανία ως προς το γεγονός καθαυτό. Συγκεκριμένα, όντας μέλος της επόμενης γενιάς από αυτήν του 2008, συν του γεγονότος ότι βρισκόμουνα εκτός Ελλάδας (συγκεκριμένα στο Λονδίνο), υπήρχε πάντα η έγνοια για το πώς αντιλαμβανόμαστε αυτά που γινόταν στην Ελλάδα, αν τα βλέπουμε στην πραγματική τους διάσταση, «σωστά» αν θέλετε.
Το μεγαλύτερο μέρος του μυθιστορήματος, παρ’ όλα αυτά, είναι γραμμένο πολύ αργότερα. Συγκεκριμένα, ξαναέπιασα το μυθιστόρημα μετά από τρία χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων είχα ξεχάσει καν ότι το είχα ξεκινήσει. Το μυθιστόρημα είναι προϊόν μυθοπλασίας, όμως παρακολουθεί αρκετά στενά χρονολογικά την πραγματική ζωή μου στο Λονδίνο, Μονπελιέ και Γκέτεμποργκ. Έτσι ο ήρωας, αν και δεν συνδέεται με εμένα στην πραγματικότητα, ακολουθεί χρονολογικά και τοπικά τις ίδιες συντεταγμένες με εμένα.
Το μεγαλύτερο μέρος του μυθιστορήματος, παρ’ όλα αυτά, είναι γραμμένο πολύ αργότερα. Συγκεκριμένα, ξαναέπιασα το μυθιστόρημα μετά από τρία χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων είχα ξεχάσει καν ότι το είχα ξεκινήσει. Το μυθιστόρημα είναι προϊόν μυθοπλασίας, όμως παρακολουθεί αρκετά στενά χρονολογικά την πραγματική ζωή μου στο Λονδίνο, Μονπελιέ και Γκέτεμποργκ. Έτσι ο ήρωας, αν και δεν συνδέεται με εμένα στην πραγματικότητα, ακολουθεί χρονολογικά και τοπικά τις ίδιες συντεταγμένες με εμένα.
Το κύριο μοτίβο πίσω από το Γκρόβερ είναι μια αίσθηση αμηχανίας, ίσως και ματαίωσης, μπροστά σε σοβαρά πολιτικά γεγονότα της νεότερης πολιτικής μας ιστορίας, ξεκινώντας από τη δολοφονία Γρηγορόπουλου. Τα γεγονότα αυτά και η αίσθηση που αποκομίζουν οι ήρωες από αυτά, τους οδηγούν σε τραγελαφικές, γκροτέσκες και σε κάποια σημεία σουρεαλιστικές συμπεριφορές.Σε πρώτο επίπεδο, το Γκρόβερ είναι προφανώς ένα χιουμοριστικό μυθιστόρημα. Αν υπάρχουν επιπλέον επίπεδα μετά από αυτό, ένα θα ήθελα να είναι η μερική αποτύπωση της ιστορίας μιας γενιάς που δεν κατάφερε να απαντήσει σε βασικά ζητήματα της θέσης της στην ελληνική κοινωνία. Της γενιάς που ανδρώθηκε στα χρυσά 90s και τα ακόμα πιο χρυσά «early 00s».
Στο Γκρόβερ, προσπαθώ πάνω από όλα να είμαι αυτοκριτικός και αυτοσαρκαστικός. Αν αυτό επιτυγχάνεται, είναι ένα άλλο θέμα, αλλά ένα από τα κύρια στοιχεία του μυθιστορήματος ήθελα να είναι αυτό. Σε πρώτο επίπεδο, το Γκρόβερείναι προφανώς ένα χιουμοριστικό μυθιστόρημα. Αν υπάρχουν επιπλέον επίπεδα μετά από αυτό, ένα θα ήθελα να είναι η μερική αποτύπωση της ιστορίας μιας γενιάς που δεν κατάφερε να απαντήσει σε βασικά ζητήματα της θέσης της στην ελληνική κοινωνία. Της γενιάς που ανδρώθηκε στα χρυσά 90s και τα ακόμα πιο χρυσά «early 00s» και έζησε την πλήρη απολιτικοποίηση της ελληνικής κοινωνίας. Παρ’ όλα αυτά, θα ήθελα να είναι και η μερική παράλληλη ιστορία των επόμενων γενεών, της γενιάς του Γρηγορόπουλου, για παράδειγμα, αλλά και των προηγούμενων γενιών, ίσως και μέχρι τη γενιά του Πολυτεχνείου. Σε ένα μεγαλύτερο βάθος, και σε άμεση συνάρτηση με το προηγούμενο, ο κεντρικός πυρήνας του Γκρόβερ είναι σε κάποιο βαθμό μία ακόμα ιστορία ματαίωσης της ελληνικής Αριστεράς μέσα από περιγραφές προσωπικών εμπειριών των ηρώων και φαινομενικά μη σχετικών περιστατικών.
Γκρόβερ
Στέργιος Χατζηκυριακίδης
Δίαυλος
288 σελ.
ISBN 978-960-531-404-0
Τιμή: €13,00
Στέργιος Χατζηκυριακίδης
Δίαυλος
288 σελ.
ISBN 978-960-531-404-0
Τιμή: €13,00
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου