Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Igor Stravinsky ήταν μια μεγάλη τομή στην ιστορία της δυτικής μουσικής, καθώς απαρτίωσε την υφολογία της εποχής και έκανε το ρυθμό αληθινό κινητήρα της δραματουργίας. Πέρα από τις πολλές ερμηνείες που προσπάθησαν να αποκρυπτογραφήσουν μουσική και χορό, μέγα μυστήριο παραμένει το γιατί προκάλεσε τόσο μεγάλη οργή στο κοινό της πρεμιέρας της. Εδώ έρχεται η Ψυχανάλυση για να κομίσει την πρότασή της και να επιχειρηματολογήσει για αυτό που το συνολικό γεγονός του έργου (χορός, μουσική και θεματική) επέτρεψε να αναδυθεί, φέρνοντας ένα μεγάλο τραύμα στο προσκήνιο. Το όλο ζήτημα πυκνώνεται στον καταληκτικό Θυσιαστικό Χορό. Η παρουσίαση του Θυσιαστικού Χορού, που θα γίνει από την πιανιστική μεταγραφή του Sam Raphling (1975), θα φέρει προς συζήτηση ζητήματα ερμηνείας, αισθητικής και ρυθμού, μιας και ο πιανίστας έρχεται αντιμέτωπος με ένα έργο-μεγαθήριο τέτοιων προεκτάσεων που εξαρχής δεν συνετέθη για πιάνο. Για τι ακριβώς μας ομιλεί η Ιεροτελεστία;
Εκδήλωση του Σεμιναρίου:
Διονύσης Μαλλούχος: ΣεμινάριοΠιάνου στο ΑττικόΩδείο 3-4-5 Μαΐου
https://www.facebook.com/events/645030102634701/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου