Κύκλος «Η νεολαία που καινοτομεί»:
Προβολή: Το σχολείο του αύριο, η καινοτομία στον κόσμο
23.05.2019, 19.00΄ | IFG
Η εκπαίδευση αντικατοπτρίζει το επίπεδο ανάπτυξης μιας χώρας και αποτελεί παράγοντα της ανθρώπινης ανάπτυξης και οικονομικής ευημερίας· συνεπώς είναι απαραίτητο να γίνει αντιληπτός ο σημαντικός αντίκτυπος της επιλογής ενός εκπαιδευτικού μοντέλου σε μια κοινωνία και να εξεταστούν όλες οι πιθανές βελτιώσεις του.
Ο Frédéric Castaignède μας ξεναγεί στα πιο πολλά υποσχόμενα εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο, προκειμένου να μας βοηθήσουν να σκεφτούμε το σχολείο του αύριο. Ο Frédéric Castaignède πραγματοποίησε ένα ταξίδι ξεκινώντας από τη Σιγκαπούρη και φτάνοντας μέχρι τις Ηνωμένες Πολιτείες, περνώντας από τη Φινλανδία και τη Γαλλία, για να μας δείξει με τη βοήθεια της γνωστικής επιστήμης ποια είναι τα πιο επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα.
Στην κορυφή της κατάταξης του Διεθνούς Προγράμματος PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών το 2015, η Σιγκαπούρη είναι μια πρώην φτωχή χώρα και τώρα αποτελεί το διεθνές σημείο αναφοράς όσον αφορά τη σχολική εκπαίδευση. Η προσοχή στον προϋπολογισμό για την καινοτομία, η κατάρτιση του διδακτικού προσωπικού, η προσοχή στα μαθηματικά... τόσες πολλές πτυχές που συνθέτουν την εκπαίδευση του αύριο. Φυσικά, το θέμα θα προβληθεί από την οπτική γωνία του Frédéric Castaignède, την οποία θα ανακαλύψουμε παρακολουθώντας το ντοκιμαντέρ.
Η Γαλλία κατέχοντας την 27η θέση στην ίδια κατάταξη της PISA, βρίσκεται αντιμέτωπη με την αμφισβήτηση του σχολείου ως αξιοκρατικού θεσμού λόγω της τάσης του να αναπαράγει ανισότητες. Ωστόσο, πολλά σχολεία μετατρέπονται σε εργαστήρια καινοτομίας που αναπτύσσουν καταπληκτικές μεθόδους ενάντια στο κατεστημένο των ανισοτήτων.
Οι περιπτώσεις των Ηνωμένων Πολιτειών και της Φινλανδίας ολοκληρώνουν αυτό το εκπληκτικό ντοκιμαντέρ που μας προβληματίζει σχετικά με τις νέες τεχνολογίες:
«Αν χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία του 21ου αιώνα, μαζί με την παιδαγωγική μέθοδο του 20ου αιώνα, εφαρμόζοντας ένα σχολικό σύστημα που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα, το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι μια σχέση έντασης που οδηγεί σε μεγάλο πλήγμα για την εκπαίδευση των μαθητών», λέει ο Andreas Schleicher της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ.
Μια δήλωση που σίγουρα τονίζει την επείγουσα ανάγκη να βρεθούν και να διαδοθούν νέα καινοτόμα μοντέλα.
Είσοδος ελεύθερη , ταυτόχρονη μετάφραση
Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Cycle « Jeunesse innovante » :
Projection : Demain l'école, les innovations dans le monde
23.05.2019, 19h00 | Auditorium Theo Angelopoulos – IFG
À la suite de la soirée sur le thème de l’Edtech du 9 mai 2019, l’IFG vous emmène à la découverte des innovations dans le champ éducatif au sein de pays très différents. L’éducation étant à la fois liée au niveau de développement d’un pays et facteur de développement humain et de croissance économique, il parait essentiel de réaliser l’impact significatif du choix d’un modèle éducatif sur une société et de se pencher sur toutes les améliorations possibles de ce modèle.
Frédéric Castaignède nous propose un tour du monde des systèmes éducatifs les plus prometteurs, dans le but de nous aider à penser l’école de demain. Frédéric Castaignède a ainsi parcouru le monde, de Singapour aux États-Unis en passant par la Finlande et la France, pour nous montrer à l’aide des sciences cognitives les systèmes éducatifs qui sont réellement les plus performants.
En tête des classements PISA (Programme International pour le Suivi des Acquis) de l’OCDE en 2015, Singapour est un ancien état pauvre qui est maintenant la référence internationale en termes d’enseignement scolaires. Important budget pour l’innovation, la formation du corps enseignant, la place octroyée aux mathématiques, tant de pistes pour l’éducation de demain. Avec aussi sa part d’ombre, à découvrir dans le documentaire.
La France située à la 27e place de ce même classement PISA, est confrontée à la remise en cause de l’école comme institution méritocratique du fait de sa propension à reproduire les inégalités. Cependant, de nombreuses écoles se transforment en laboratoires d’innovation qui créent des méthodes étonnantes pour casser la spirale inégalitaire.
Les cas des États-Unis et de la Finlande viennent compléter cet étonnant documentaire qui nous offre également une réflexion sur les nouvelles technologies :
« Si nous utilisons la technologie du 21e siècle, ajoutée à la pédagogie du 20e siècle et avec un système scolaire qui date du 19e siècle, cela crée un rapport de tension dont résulte une diminution de l’apprentissage des élèves » nous indique ainsi Andreas Schleicher, de la Direction de l’Éducation de l’OCDE.
Un constat qui ne fait que rappeler l’urgence de trouver et de diffuser de nouveaux modèles innovants !
Entrée libre, traduction simultanée
Attestation de présence délivrée
https://www.facebook.com/events/415907119231587/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου