Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016

ΟΙ ΝΕΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΠΟΛΥ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ. Ξανανοίγει ο φάκελος «Αμφίπολη» - Κ.Περιστέρη: «Υπάρχουν κι άλλοι σημαντικοί τάφοι στον Τύμβο Καστά» - Ποιανού είναι το μνημείο;

Ενάμισυ χρόνο μετά την ανακάλυψη της Αμφίπολης ακόμα δεν έχουμε μάθει ποιοι είναι νεκροί που ανακαλύφθηκαν εντός του ταφικού μνημείου, ενώ τώρα η υπεύθυνη των αρχαιολογικών ανασκαφών Κατερίνα Περιστέρη έδωσε στη δημοσιότητα νέα στοιχεία για τον τάφο της Αμφίπολης και τα μυστικά του σε ομιλια της σε φοιτητές του πανεπιστημίου Κύπρου αποκαλύπτωντας όμως ότι:
"Υπάρχουν και άλλοι σημαντικοί τάφοι στο εσωτερικό του μνημείου".

«Η μοναδικότητα της κατασκευής του περιβόλου του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης από θασίτικο μάρμαρο καθώς και η σημαντική χρονική περίοδος οδηγούν τη σκέψη μας στην ύπαρξη σημαντικών ταφών στο εσωτερικό του περιβόλου που μια ανασκαφική συνέχεια θα αποκαλύψει» υπογράμμισε η Κατερίνα Περιστέρη στην ομιλία της στο Πανεπιστήμιο Κύπρου 

Συνεπώς δημόσια η Κ.Περιστέρη αποκαλύπτει ότι οι αανσκαφές στον Τύμβο Καστά δεν έχουν τελειώσει, τουναντίον αφού μιλάει για τάφους και όχι επιπλεόν τάφο, η ανασκαφή βρίσκεται ακόμα στην αρχή της.

Σημείωσε με έμφαση ότι, "από τα έως τώρα αποτελέσματα των ηλεκτρικών τομογραφιών η ανασκαφική ομάδα γνωρίζει πολύ καλά που πρέπει να σκάψει."


Προφανώς η συνέχεια των αποκαλύψεων θα γίνει και στο Αρχαιολογικό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, ενω αυτές θα έχουν άμεση σχέση με την ταυτοποίηση των νεκρών. 

«Υπάρχουν μορφές που ορισμένες είναι πάνω σε άρματα. Βλέπουμε όπλα πολεμιστή με θώρακα. Ένα άρμα με μια μορφή. Εδώ βλέπουμε ένα ταύρο στο κέντρο, ενώ δεξιά και αριστερά βρίσκονται δυο κένταυροι. Υπάρχει η φτερωτή νίκη πάνω στην πλώρη ενός πλοίου που φαίνεται ξεκάθαρα και δίπλα οι τρίποδες...

Υπάρχουν και σφίγγες. Εδώ υπάρχουν και μορφές που ξεχωρίζουν. Υπάρχει ένα αφηρωισμένων μορφών. Οι φτερωτές μορφές κρατούν ένα κόκκινο πανί και πάνω του μεταφέρουν κάτι. Παραδίπλα υπάρχει μια συγκέντρωση κάποιων Θεών. Εκεί μεταφέρεται ο νεκρός ,σε κάποια συγκέντρωση Θεών».

"Δίπλα στη θήκη του τάφου, υπάρχει η ειδική διαμόρφωση ενός χώρου με τη μορφή «Π». Είναι πολύ σημαντικό γιατί δίπλα υπάρχει ένα "Π" που θα μπορούσαν να μπαίνουν και να βλέπουνε το χώρο αυτό. Μέσα στο θάλαμο αυτό βρέθηκαν υπολείμματα νεκρικής κλίνης. Στολίδια από γυαλί και κόκκαλο και χρυσά κυκλικά διακοσμητικά με μορφές όπως νύφες.

Μιλάμε για γυναικείες μορφές που τρέχουν ή στέκονται. Παρόμοια οστέινα βρέθηκαν στην Πέλλα, στη Βεργίνα και στον Μακεδονικό τάφο Γ στον Άγιο Αθανάσιο. Με τους σκελετούς δεν έχουμε κανέναν στοιχείο ακόμη είναι προς μελέτη. Δεν ξέρουμε αν είναι σκελετοί ανδρών ή γυναικών δεν έχουμε στοιχεία. Είναι προς μελέτη για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τι συμβαίνει"

Η Κατερίνα Περιστέρη αναφέρθηκε και στα χάλκινα νομίσματα που βρέθηκαν στο χώρο της ανασκαφής και παρουσίασε ως κυρίαρχο αυτό, του Μέγα Αλέξανδρου. «Έχουμε νομίσματα χάλκινα του Αλέξανδρου του Γ (336 323 πχ) από την Αμφίπολη και φέρουν το μονόγραμμα του Αλέξανδρου. Βρέθηκαν επίσης νομίσματα Κασσάνδρου (319 317 πχ) και είναι σε πολύ καλή κατάσταση καθώς και χάλκινα νομίσματα των Αμφιπολιτών».

Τι θέλει όμως να πει αναφερόμενη στα νομίσματα της εποχής του Μ.Αλέξανδρου; Εν τέλει απ'ότι φαίνεται δεν γνωρίζουμε ακόμα τίποτα για το ταφικό μνημείο, και καθώς υπάρχουν και άλλοι τάφοι εντός του, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.

Σημειώνεται ότι η κα Περιστέρη προ μερικών μηνών παρουσίασε επιγραφή η οποία αναγράφει: «Παρέλαβον Ηφαιστιώνος», που πιστοποιεί την «εργολαβία» του έργου που φαίνεται πως έγινε με εντολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου και σε εκτέλεση του Δεινοκράτη.

Σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα της ανασκαφής στην Αμφίπολη, Μιχάλη Λεφαντζή, ο Μέγας Αλέξανδρος έδωσε την παραγγελία για την κατασκευή του μνημείου στον Δεινοκράτη. «Όπως φανερώνουν οι επιγραφές, το ταφικό μνημείο ήταν αφιερωμένο στον αδελφικό φίλο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ηφαιστίωνα», ανέφερε.

Η αρχαιολόγος και προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών παρουσίασε μέρος της ζωγραφιστού επιστυλίου, που ήταν τοποθετημένο στον τάφο της Αμφίπολης, το οποίο δείχνει έναν Μακεδόνα ιππέα, σε σκηνή μάχης και ακριβώς δίπλα απεικονίζεται μία υπερμεγέθης λεοντοκεφαλή, σαν αυτή που είχε στο κράνος του ο Μέγας Αλέξανδρος. Σε άλλο σημείο φαίνονται δύο υδρίες και μία Σφίγγα σαν αυτή που είναι γλυπτή στην είσοδο του τάφου που τις φυλάει.

Η κα Περιστέρη - μεταξύ άλλων - ανέφερε ότι βρέθηκε το μονόγραμμα του Αντίγονου του Μονόφθαλμου και του Ηφαιστίωνα, ενώ για ακόμα μια φορά επισήμανε ότι ο τύμβος έχει υποστεί πολυάριθμες λεηλασίες μέχρι τον καιρό των τελευταίων Μακεδόνων. Υπογράμμισε, επίσης,  ότι τα στοιχεία αποκαλύπτουν την ύπαρξη λατρευτικού χώρου εντός του μνημείου για μεγάλο ήρωα.

Τελικά όμως όπως φαίνεται το μυστικό της Αμφίπολη μπορεί να μην σταματάει μόνο στον Ηφαιστίωνα.

Aς δούμε τώρα τι λένε αρχαίες μαρτυρίες, διότι πριν ακούσουμε τους "ειδικούς" καλό ειναι να βλέπουμε από μόνοι μας τι λένε οι αρχαίες πηγές.

Μια προσεκτική ματιά στον Παυσανία που αποτελεί πηγή της εποχής θα δέιξει ότι υπάρχει η πιθανότητα αυτή καθώς ο ιστορικός αναφέρει σαφέστατα ότι ο Μ.Αλέξανδρος ετάφη σύμφωνα με τον Μακεδονικό νόμο από τον Πτολεμαίο. Αυτό σημαίνει ότι ο Αλέξανδρος αποτεφρώθηκε και εν συνεχεία κάποια στιγμή η σορός επέστρεψε στα πάτρια εδάφη της Μακεδονίας.

Η σορός του Αλεξάνδρου αναχωρώντας από την Βαβυλώνα είχε προορισμό  τις Αιγές όπως μας αναφέρει ο Παυσανίας. Ο Πτολεμαίος όμως υφαρπάζει την σωρό την οποία και θάβει προσωρινά στην Μέμφιδα με βάση τον Παυσανία και το Πάριο Χρονικό αποτεφρώνοντας την λόγω της αναφοράς του Παυσανία ότι τηρήθηκε  ο Μακεδονικός νόμος κατά την ταφή, και μετά από λίγους μήνες, μετά από κοινή συμφωνία των διαδόχων στην διάσκεψη στον Τριπαράδεισο, τα οστά του Αλεξάνδρου μεταφέρονται μαζί με τους δύο βασιλείς (Φίλιππο Αριδαίο και Αλέξανδρο Δ’) στην Μακεδονία όπου θάβεται στον ήδη ετοιμασμένο τάφο που κατασκευαζόταν την διετία κατά την οποία η σορός του Αλεξάνδρου ήταν σε «αναμονή» στην Βαβυλώνα.

Ο Αλέξανδρος, πάντα σε ένα μυστικό μέρος της καρδιάς του, εκτός από την μεγάλη αγάπη στην μητέρα του, κρατούσε και την εικόνα του σπουδαίου, επιτυχημένου και δολοφονημένου πατέρα του, που ένιωθε σαν χρέος του να τιμήσει όσο τίποτα άλλο στον κόσμο, τότε ιδίως που είχε καταφέρει να συντρίψει τους Πέρσες και να προχωρά από νίκη σε νίκη και από κατάκτηση σε κατάκτηση, απελευθερώνοντας την ανθρωπότητα από την σκλαβιά, την αμορφωσιά, τη δουλεία και την φτώχεια!

Την επιθυμία του αυτή καταγράφει ο ιστορικός Διόδωρος Σικελιώτης, αναφέροντας ότι βασιλιάς μας, καθώς πέθανε πρόωρα, δεν είχε προλάβει να πραγματοποιήσει κάποια μεγάλα σχέδιά του, για τα οποία έδινε μάλιστα γραπτές οδηγίες στον Στρατηγό και φίλο του Κρατερό, τον οποίο έστελνε πίσω στη Μακεδονία σαν Αντιβασιλέα του (Επίτροπο), για να αντικαταστήσει τον Επίτροπο Αντίπατρο, πατέρα του Κάσσανδρου και του Ιόλα.

Ο Αντίπατρος είχε πέσει σε δυσμένεια και είχε συνεχείς προστριβές με την βασιλομήτορα Ολυμπιάδα. Ο δε Αντίπατρος του παραπονιόταν με γράμματα για τις συνεχείς παρεμβάσεις της. Και ο Μέγας Αλέξανδρος έλεγε τότε  «δεν ξέρει ότι ένα δάκρυ της μάνας μου σβήνει δέκα χιλιάδες τέτοια γράμματα»;

Στο τέλος λοιπόν αποφάσισε να στείλει αντικαταστάτη τον Κρατερό, μαζί με τις γραπτές οδηγίες για τα μεγάλα έργα που θα έκανε για λογαριασμό του. Καθώς όμως ο Κρατερός γύριζε στη Μακεδονία μαζί με χιλιάδες παλαίμαχους που επέστρεφαν σπίτι και ενώ είχε φτάσει ήδη στην Κιλικία, έμαθε ότι ο Μέγας Αλέξανδρος είχε πεθάνει. Λέγεται δε πως ο Αντίπατρος φοβούμενος πια για τη ζωή του, είχε ήδη στείλει δηλητήριο εναντίον του Αλέξανδρου, το οποίο έριξε στο κρασί του  ο οινοχόος Ιόλας, γιος του Αντίπατρου...

Ο Κρατερός μη γνωρίζοντας τα γεγονότα (εάν συνέβησαν έτσι) συμμάχησε τελικά με τον Αντίπατρο κατά των άλλων διαδόχων και μάλιστα νυμφεύθηκε και την κόρη του Αντίπατρου, την Φίλα.

Ένα λοιπόν από τα σχέδια-διαταγές  του Μεγαλέξανδρου που δόθηκαν στον Κρατερό, ήταν και αυτό, όπως το καταγράφει ο Διόδωρος:
«Ένας τάφος για τον πατέρα του Φίλιππο ήταν να κατασκευαστεί, ο οποίος θα ήταν τόσο μεγάλος όσο οι  μεγαλύτερες πυραμίδες της Αιγύπτου, που ορισμένοι συγκαταλέγουν ανάμεσα στα Επτά Θαύματα του Κόσμου!»

Δηλαδή ο νέος Μεγάλος Τάφος του Φιλίππου, δεν θα ήταν κρυφός και ασημείωτος όπως στις Αιγές (και γι΄ αυτό γλύτωσε την σύληση), αλλά ολοφάνερο Μνημείο σαν τις Πυραμίδες!

Κάτι τέτοιο δείχνει ο εξαιρετικής ποιότητας περίβολος στην Αμφίπολη, με τα λευκά περίτεχνα μάρμαρα Θάσου, ο οποίος μάλιστα ήταν σκεπασμένος με επίσης εξαιρετικής τέχνης και διακόσμησης μαρμάρινες πλάκες με κλίση υδρορροών!

Φυσικά ο κύριος τάφος θα ήταν σφραγισμένος και φρουρούμενος, επειδή ήταν διακριτός και από τον περίβολο και από τον μαρμάρινο βασιλικό λέοντα στην κορυφή...

Ο Κρατερός, ως πολύ καλός παιδικός φίλος του Μεγαλέξανδρου, που τον βλέπουμε μαζί του να κυνηγούν λιοντάρι στο γνωστό ψηφιδωτό της Πέλλας, ίσως δεν ξέχασε την επιθυμία του Βασιλιά του και ξεκίνησε το έργο, σε μικρότερες από την μεγάλη πυραμίδα διαστάσεις, αλλά και πάλι σε πελώριες για τα ελληνικά και ευρωπαϊκά δεδομένα, χωρίς όμως τελικά να προφτάσει να μεταφέρει τον Φίλιππο από τις Αιγές και ο Μεγάλος Τάφος ή Τάφοι της Αρχαίας Αμφίπολης χρησιμοποιήθηκε-αν για να ενταφιαστούν άλλα μέλη της οικογένειας του Αλέξανδρου όπως η Ρωξάνη και ο γιος της Αλέξανδρος Δ΄, που φαίνεται όμως να τάφηκε ή να μεταφέρθηκε στις Αιγές (τάφος δίπλα στου Φιλίππου), ή ο Φίλιππος Αρριδαίος (που είχε οριστεί αυθαίρετα διάδοχος του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ο Κρατερός προστάτης του και έπειτα τον ανέλαβε υπό την προστασία του ο Αντίπατρος και ο Κάσσανδρος), ενώ αργότερα μπορεί να τάφηκε εκεί και ο Φίλιππος Ε΄, ώστε ο τύμβος Καστά να γίνει η Βασιλική "Νεκρόπολη" της Αμφίπολης!

Ίσως πάλι το έργο του μεγάλου νέου Τάφου του Φιλίππου, να το είχε κιόλας αρχίσει ο Μέγας Αλέξανδρος, αναθέτοντάς το ήδη στον Δεινοκράτη, το περίφημο αρχιτέκτονά του που έχτιζε Αλεξάνδρειες! Και τον μόνο ικανό να φέρει εις πέρας τέτοιο τεράστιο έργο...

Φυσικά ο Τάφος του Φιλίππου Β΄ είναι αναντίρρητα στις Αιγές. Αλλά ο Αλέξανδρος ήθελε να φτιάξει έναν πολύ μεγαλύτερο και να μεταφέρει εκεί από τον Τάφο των Αιγών τον πατέρα του!

Είναι άγνωστο εάν επιθυμούσε να μεγαλώσει τον ήδη υπάρχοντα τάφο των Αιγών ή ήθελε να φτιάξει έναν νέο σε άλλο μέρος.

Σε μια τέτοια περίπτωση ίσως δεν υπήρχε καλύτερο και πιο εύκολα προσβάσιμο μέρος από το κεντρικό λιμάνι του, την Αρχαία Αμφίπολη, την οποία γνώριζε ο ίδιος καλά και από την οποία αναχώρησε ο στόλος του για την εκστρατεία κατά των Περσών!

Η Μεγάλη τώρα Πυραμίδα του Χέοπα στην Αίγυπτο, την οποία ήθελε να ξεπεράσει σαν Βασιλικό Τάφο του πατέρα του Φίλιππου ο Αλέξανδρος, έχει μήκος πλευράς 230,4 μέτρα και ύψος 146,5 μ.

Δηλαδή επί της ουσίας, ο Ταφικός λόφος της Αρχαίας Αμφίπολης είναι 5 περίπου φορές μικρότερος της Μεγάλης Πυραμίδας και πάνω από 10 φορές μεγαλύτερος από τον Τάφο των Αιγών!

Όταν λοιπόν πέθανε ο Αλέξανδρος, τις διαταγές προς τον Κρατερό έμαθε ο Περδίκκας, επίσης φίλος του Βασιλιά και επειδή είδε πως απαιτούνταν για όλα μαζί τα σχέδια του Αλέξανδρου υπέρογκα ποσά, θέλησε να τα ματαιώσει, αλλά πάλι δεν τολμούσε μόνος του να πάρει μια τέτοια απόφαση και θέλοντας συνειδησιακά να μη θεωρηθεί προσωπικά υπεύθυνος, έφερε τα 5 μεγάλα σχέδια στη Συνέλευση των Μακεδόνων, όπου η πλειοψηφία αποφάσισε να τα ματαιώσει...

    Όμως είναι βέβαιο, ότι κάποιοι θα στεναχωρήθηκαν από αυτή την απόφαση, κάποιοι που αγαπούσαν πραγματικά τον Αλέξανδρο και τον Φίλιππο, όπως ο Ναύαρχος Νέαρχος π.χ., που είχε μεγαλώσει στην Αμφίπολη και την θεωρούσε πατρίδα του! Και είχε μάλιστα πάρει υπό την προστασία του την ανεπίσημη γυναίκα του Αλέξανδρου, τη Βαρσίνη και τον γιο του Αλέξανδρου από εκείνη, τον Ηρακλή! Ή ο Κρατερός που συμμάχησε με τον Αντίπατρο, ή ο Αντίγονος ο Μονόφθαλμος. Οπότε το μνημείο χτίστηκε, αλλά ποιος μπήκε μέσα σε αυτό;

Kαι όμως ακόμα και στους αρχαίους καιρούς δεν γνώριζαν  ποιος ήταν θαμμένος στο συγκεκριμένο Τύμβο Καστά, γνώριζαν όμως την υπαρξη του ταφικού μνημείου, και ήξεραν ότι  επρόκειτο για κάποιον πολύ σπουδαίο άντρα.

 Ο Έλληνας συγγραφέας και ποιητής Αντίπατρος ο Σιδώνιος, γεννημένος το 280 περίπου π.Χ, κάνει την γνωστή αναφορά του στον λέοντα της Αμφίπολης λέγοντας: "Ειπέ Λέον, φθιμένοιο τίνος τάφον αμφιβέβηκας , βουφάγε; Τις τασ άξιος ην αρετάς;". 

Η μετάφραση είναι η εξής:"Πες, λέοντα, ποιανού τον τάφο φυλάς , εσύ που τρως τα βουβάλια; Ποιος ήταν άξιος των αρετών σου;"

 (Υπενθυμίζεται ότι ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος ήταν γνωστός για τον κατάλογο που συνέταξε για τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Μάλιστα λέγεται ότι τα επισκέφτηκε όλα για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι αν άξιζε να συμπεριληφθούν στον κατάλογό του.) 
Όπως φαίνεται το ταφικό μνημείο ολοκληρώθηκε. Και αφού αποδεδειγμένα μέσα δεν κρύβεται η σορός του Φιλίππου, τότε ποιανού κρύβεται; Και εάν το όνομα αυτού είναι ιδιαιτέρως βαρύ, θα έχει το θάρρος η ελληνική Πολιτεία να το αποκαλύψει;

Τι είπε πριν ένα χρόνο ο Μητροπολίτης Άνθιμος από τον άμβωνα; "Η πατρίδα μας, η Ελλάδα και η πίστη μας. Οι Μακεδόνες Ελληνες έχουν μια αξίωση από τους πολιτικούς, ποτέ δε θα δοθεί το όνομα της Μακεδονίας στο κράτος των Σκοπίων. Γιατί είναι επικίνδυνο κράτος. Πρέπει να είναι ξεκάθαρη θέση. Την πατρίδα μας δεν την πουλάμε. Μιλήστε καθαρά τι γίνεται στην Αμφίπολη. Γιατί κρύβονται ευρήματα που φωνάζουν ότι εδώ είναι Μακεδονία; Είτε είναι σκελετοί είτε οτιδήποτε άλλο" δηλαδή ο Άνθιμος γνώριζε για τα ευρήματα πριν ανακοινωθούν;

Γιατί ανακοινώθηκαν τώρα λίγες μόλις ημέρες πριν τις εκλογές; Για να αλλάξει η ατζέντα που οδηγούσε σε συντριβή; Άλλη μια "επιτυχία" της κυβέρνησης λίγο πριν την κάλπη; Eλπίζουν να αλλάξουν κάτι στην επερχόμενη συντριβή;

Όμως ο Άνθιμος λέει κάτι πιο βαρύ ακόμα.Πιστεύει ότι δεν ανακοινώνονται τα ευρήματα για να μην πάθουν ζημιά τα Σκόπια. Και όπως φάινεται συμφωνεί με τον Κυριάκο Βελόπουλο, στο ότι ακόμα και έαν πρόκειται για τον Μ.Αλέξανδρο θα έχουν το θάρρος οι κυβερνωντες να το αποκαλύψουν στον πλανήτη; Αυτό θα σημάνει το τέλος των Σκοπίων και δεν το θέλουν ουτε οι Αμερικανοί, αλλά ούτε και οι Γερμανοί.

Σημειώνεται ότι και οι δύο είναι "πολυαγαπημένοι" μας "σύμμαχοι".

Ελπίζουμε, εάν όντως βρισκόμαστε μπροστά σε μια τέτοια τεράστια ανακάλυψη να υπάρχει το ανάλογο θάρρος.
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου

pronews.gr

http://amfipolinews.blogspot.gr/2016/01/blog-post_5047.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

VIENNA MOZART ORCHESTRA