Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
at 8:30pm 14
ΝΟΕhttp://www.thessalonikipianofestival.gr/papageorgiou
Χ. Παπαγεωργίου Στυλιστικές παραλλαγές πάνω ένα τραγούδι
“Στο περιγιάλι το κρυφό” του Μίκη Θεοδωράκη
Εισαγωγή (Ηλεκτρονική παραλλαγή 1)
Θέμα (και προέκταση)
Κουπερέν (τσέμπαλο)
Ατονικό - Βέμπερν
Σονάτα Σκαρλάτι (τσέμπαλο)
Σαντούρι
O Xάυντν των διακριτικών εκπλήξεων
Λουτοσλάβσκυ
10. 11. Μότσαρτ - το μουσικό συνεχές (3 παραλλαγές)
Επίγραμμα - George Crumb
Ραχμάνινωφ
Από αργό μέρος σονάτας Μπετόβεν
Χαρούμενο Γκόσπελ
Λιστ
Impromptu Σούμπερτ
Από τον Σούμαν στον Μπραμς
Στραβίνσκυ
Σοπέν
Χιναστέρα
Ντεμπυσσί
Μπάρτοκ
Ο Χατζιδάκις κάτι μου είπε…
Ένα τραγούδι του Μπρόντγουεη για τη Τζένια
Παράξενο Ροκ εν Ρολλ στα τρία όγδοα
Τζαζ
Κηθ Τζάρετ
Αφαίρεση
Πρελούδιο - Ουβερτούρα Χαίντελ
Φούγκα του Μπαχ για όλες τις εποχές
Επίλογος - Προς το Επέκεινα (Ηλεκτρονική παραλλαγή 2)
Εισιτήρια 10 και 5 ευρώ
Προπώληση, γκαλερί Αγγελόπουλου, Τσιμισκή 121, τηλ.2310273298, Δευτέρα-Σάββατο 10.00-14.00, εκτός αργιών
Επισημαίνεται ότι, όσοι προαγοράσουν το εισιτήριο τους, κατοχυρώνουν τη θέση τους στις πρώτες σειρές του θεάτρου.
Εισιτήρια πωλούνται στο ταμείο του ΜΜΣΤ την ημέρα της συναυλίας από 19.00
ΣΤΥΛΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Οι “Στυλιστικές Παραλλαγές πάνω σε ένα τραγούδι του Μκη Θεοδωράκη’’ είναι ένα νέο έργο του Χρίστου Παπαγεωργίου για σόλο πιάνο με αφετηρία την πασίγνωστη μελωδία του τραγουδιού του Μίκη Θεοδωράκη "Στο περιγιάλι το κρυφό". Την επεξεργάζεται σε όλα τα μουσικά στύλ από τον Κουπερέν μέχρι τον Κήθ Τζάρετ αλλά και ακόμη παραπέρα… με τη βοήθεια του Τμήματος Μουσικής Έρευνας και Τεχνολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου (καθηγητές Θ. Λώτης & Α. Μνιέστρης).
Ο Χρίστος Παπαγεωργίου συναδελφώνει ετερόκλητα μουσικά στύλ με κοινό σημείο αναφοράς φυσικά, το πιάνο. Από τον Μπάχ και τον Χαίντελ ξετυλίγεται μια μεγάλη σειρά από εμβληματικούς πιανίστες-συνθέτες της ιστορίας (Μότσαρτ, Σούμαν, Μπάρτοκ κ.α.), οι οποίοι συνομιλούν μουσικά με ... τον Μίκη Θεοδωράκη! Το ξεχωριστό αυτό πρόγραμμα αγκαλιάζει σαν ένα μουσικό οδοιπορικό τις πιανιστικές τάσεις και προσωπικότητες που διεμόρφωσαν την μουσική σκέψη μέσω του πιάνου ανά τους αιώνες. Ξεκινώντας από τα πρώιμα μουσικά στύλ πληκτροφόρων όπως του τσέμπαλου, φτάνει να ανιχνεύσει τις άγνωστες ηχητικές προεκτάσεις του πιάνου με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής μουσικής τεχνολογίας.
Σκοπός πέρα από την καθαρά μουσική απόλαυση είναι επίσης να εκφράσει στους ακροατές την άποψη, πώς η μουσική που ονομάζουμε "σοβαρή", πέρα από την εκάστοτε εποχιακή της αμφίεση, μπορεί να διατηρεί ουσιαστικά μια άρρηκτη σύνδεση με τις βαθειές και αναλλοίωτες κοινωνικές αξίες όπως, το λαϊκό τραγούδι, ο χορός, το χιούμορ...
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
"Αριστούργημα,… θα μείνει στην ιστορία,... ένα μεγάλο μουσικό έργο, και ταυτόχρονα η δυσκολότερη πρόκληση για κάθε συνθέτη... ο μουσικός πρεσβευτής της Ελλάδος αυτή τη στιγμή, που πρέπει να παίζεται σε όλο τον κόσμο..."
Μίκης Θεοδωράκης
«… μοναδικό one man show…… μας καθήλωσε με ένα και μόνον έργο… σε καλοσχεδιασμένο πάρκο μαγικό όπου άνθιζαν απειράριθμες τεχνοτροπίες… ένα απλούστατο πασίγνωστο μοτίβο, είχε απελευθερώσει κρουνούς πανέμορφης μουσικής αστραπιαία μεταμορφούμενης… ένα ανεπανάληπτο Σαββατόβραδο» (Ο.Μ.Μ.Α.20-2-2010)
Γιώργος Λεωτσάκος (Εφημερίδα «Εξπρές» 13 Μαρτίου 2010)
«Ο Στραβίνσκυ και ο Μπάρτοκ χαμογελούν μές στούς τάφους τους. Ο Ντεμπυσσί γνέφει με το κεφάλι του σιωπηλή επιδοκιμασία. Ο Μότσαρτ και ο Πατέρας Μπαχ θαυμάζουν κατάπληκτοι… ένα αριστούργημα… όχι μόνο για την αίθουσα συναυλιών αλλά και για την αίθoυσα διδασκαλίας… οι απανταχού διδάσκαλοι διαθέτουν πλέον ένα ανεκτίμητο εργαλείο για να ανοίξουν τις καρδιές των νέων… αυτό το έργο θα αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου.»
Hobart Earle, Μαέστρος-Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Οδησσού, ”Καλλιτέχνης του λαού
www.odessaphilharmonic.com
«… μια από τα λαμπρότερες νέες παρουσιάσεις στη Νέα Υόρκη αυτή την εποχή. Το κοινό παρακολουθούσε απόλυτα μετουσιωμένο από την αρχή μέχρι το τέλος,… όπου οι αδιάκοπες μεταπτώσεις και η μαγική ενέργεια το προωθούν πέρα από τα όρια της φαντασίας… μοναδική σύλληψη… Η υψηλοτάτου επιπέδου εκτέλεση και ερμηνεία του έργου του από τον κύριο Παπαγεωργίου ήταν ένα μεγάλο γεγονός από μόνο του».
Εlmira Darvarova, Βιολονίστα, Πρώην Eξάρχων Μητροπολιτικής Όπερας Ν.Υ.
www.elmiradarvarova.com
Πρόεδρος και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του «Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της Νέα Υόρκης»
«Εκπληκτικό και ευφυές….και πολύ διασκεδαστικό!»
Peter Tiboris
www.petertiboris.com
Γενικός και Καλλιτεχνικός Διευθυντής MidAmerica Productions, Inc.N.Y. & Festival of the Aegean, Syros
“Η Συναυλία αυτή είναι πρότυπο για το πώς θα μπορούσε να υπάρξει η μουσική στο μέλλον.”
Γιώργος Κουμεντάκης, Συνθέτης
“…μεταμορφώνοντας το διάσημο τραγούδι «Στο περιγιάλι το κρυφό», ο Παπαγεωργίου μάς ταξίδεψε σε υφολογικά διαφορετικούς κόσμους,…. που άλλαζαν ανάλογα, πάντα με επιτυχία. Η άρτια πιανιστική τεχνική και η πλούσια-επινοητική φαντασία του Παπαγεωργίου, κέρδισαν το κοινό.”
Κωνσταντίνος Καράμπελας Σγούρδας Tar 31-7-2012
«Ο Παπαγεωργίου συνθέτης και ο Παπαγεωργίου ερμηνευτής αποτελούν μοναδικό one man show…”
Γιώργος Λεωτσάκος (Εφημερίδα «Εξπρές» 13 Μαρτίου 2010)
"Αριστούργημα… θα μείνει στην Ιστορία,...’’
Μίκης Θεοδωράκης για το έργο του Χ.Π. «Στυλιστικές Παραλλαγές»
«… Η υψηλοτάτου επιπέδου εκτέλεση και ερμηνεία του έργου του από τον κύριο Παπαγεωργίου ήταν ένα μεγάλο γεγονός από μόνο του».
για το έργο του Χ.Π. «Στυλιστικές Παραλλαγές»
Βιογραφικό σημείωμα
«Θέλω να ηχογραφήσω πολύ δύο Έλληνες συνθέτες Καλομοίρη και Παπαγεωργίου» Περιοδικό Interview Νέα Υόρκη 2009
Εlmira Darvarova, NAXOS, Βιολονίστα, Πρώην Eξάρχων Μητροπολιτικής Όπερας Ν.Υ.
Πρόεδρος και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του «Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της Νέα Υόρκης»
Για το έργο του «Πυρρίχιος»
«Ένας εκπληκτικός συνθέτης… Ο Πυρρίχιος είναι ένας απόλυτος νικητής…»
JoAnn Falletta Grammy award winner Μαέστρος & Καλλ. Διευθ. της Φιλαρμονικής του Μπάφαλλο
«.. Ένα υπέροχο εναρκτήριο έργο… κάποιου που την πορεία αξίζει να παρακολουθήσουμε.»
“CITY & REGION” By Garaud MacTaggart
«… στους 36 χορούς του Σκαλκώττα θα μπορούσε να αποτελεί τον… 37ο»
Γιώργος Μονεμβασίτης, «Ελευθεροτυπία», Μάρτιος 2013
Ο Χρίστος Παπαγεωργίου είναι μουσικός. Πιανίστας και συνθέτης με διεθνείς διακρίσεις και συνεχή καλλιτεχνική παρουσία σε διαφορετικούς μουσικούς τομείς μεταξύ των οποίων η διεύθυνση ορχήστρας και η διδασκαλία σε Aνώτερα και Ανώτατα Ιδρύματα και στα ΜΜΕ.
Από το 2002 είναι παραγωγός της εκπομπής "Αναζητώντας την κυρία με τη Στρυχνίνη" της Κρατικής Ραδιοτηλεόρασης. με πάνω από 40 τηλεοπτικές και πάνω από 700 μουσικολογικές εκπομπές.
Το 2013 έπαιξε και διηύθυνε Μότσαρτ στο Avery Fisher Hall της Νέας Υόρκης και την ίδια χρονιά η Φιλαρμονική της Οδησσού, η ΚΟΑ και η Φιλαρμονική του Μπάφαλλο (Buffalo NY) περιέλαβαν στο πρόγραμμά τους τη σύνθεσή του «Πυρρίχιος». Η τελευταία απέσπασε την ίδια χρονιά και βραβείο από την ASCAP για την παρουσίασή του. Το ίδιο έτος ανακηρύχτηκε Artist in Residence του βραβευμένου θερινού Festival of the Aegean που γίνεται κάθε χρόνο στη Σύρο.
Από τον Ιούνιο του 2014 είναι ο νέος Διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος της Ραδιοφωνίας της ΝΕΡΙΤ.
Τον Απρίλιο του 2015, με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΝΕΡΙΤ επανέλαβε για πρώτη φορά μετά από 85 χρόνια το επίτευγμα του Δημήτρη Μητρόπουλου παίζοντας και διευθύνοντας ταυτόχρονα το 3ο κοντσέρτο για πιάνο του Προκόφιεφ, που μεταδόθηκε τηλεοπτικά από τη ΝΕΡΙΤplus.http://webtv.nerit.gr/
Ο Χρίστος Παπαγεωργίου έχει τιμηθεί με σημαντικά μουσικά βραβεία μεταξύ των οποίων το 1999 το 1ο βραβείο του διεθνούς διαγωνισμού σύνθεσης “2 Agosto” στην Bologna της Ιταλίας, στο πιάνο ντούο στους διαγωνισμούς Reding Piette 1995, Franz Schubert1994, Tokyo Competition 1994 καθώς και από την "΄Ενωση Ελλήνων Κριτικών, Θεάτρου και Μουσικής" για το 1998 κ.α.
Έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα ως πιανίστας και συνθέτης σε μερικά από τα σημαντικότερα μουσικά κέντρα του κόσμου, όπως Carnegie Hall, Avery Fischer Hall, Symphony Space Auditorium (Νέα Υόρκη), Berlin Philharmonie (Γερμ.), Barbican Hall, SouthBank Center (Queen Elizabeth Hall), Wigmore Hall, Kensington Palace, St. James Palace (Λονδίνο), στις αίθουσες Codaira Hall, Casals Hall και Κioi Hall (Τόκυο), Rudolfinum Dvorak Hall (Πράγα), στο Bern Kulturkazino, Hans Huber Saal Basel, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Μ.Μ.Θεσσαλονίκης κ.α. καθώς και πληθώρα συναυλιακών χώρων σε επαρχιακές πόλεις του εξωτερικού και της Ελλάδας . Επίσης σε πολλές άλλες αίθουσες σε Αμερική (Hamptons, Chicago επίσημος καλεσμένος καλλιτέχνης μαζί με τους Harry Belafonte και Νάνα Μούσχουρη, για την 50th Unicef Anniverssary) Ευρώπη (Festival de 7 Chaplelles Brettagne), σε πολλές ελληνικές πόλεις και νησιά όπως Πάτρα, Βόλος, Σπάρτη, Καλαμάτα, Λευκάδα, Κοζάνη, Έδεσσα, Κρήτη, Καβάλα, Άνδρο, Τήνο, Λήμνο, Φεστιβάλ Μάνης, Φεστιβάλ Αιγαίου (Σύρο) Φεστιβάλ Διονύσου, σε πολλά πνευματικά κέντρα Δήμων ανά την Ελλάδα κ.α.
Έχει συμπράξει ως σολίστ και ως συνθέτης με σημαντικές ορχήστρες όπως η Philharmonia του Λονδίνου, η Οxford Philomusica, η Orchestre Symphonique du Capitοle de Toulouse, Buffalo Philharmonic, η Malaga Symphony Orchestra, η Συμφωνική του Μονάχου, η Φιλαρμονική της Οδησσού, η N.H.K. της Ιαπωνικής Ραδιοτηλεόρασης, η Orchestra Sinfonica del Emiglia Romagna “Arturo Toscanini”, η Orchestre Symphonique de Neuchatel, η Czech Radio Symphony, η Odessa Chamber Orchestra, η Opawa Chamber Orchestra, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, η Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ., η Ορχήστρα Δωματίου Πατρών, η Συμφωνική Ορχήστρα Βόλου, η Ορχήστρα των Χρωμάτων και επιπλέον ως μαέστρος με τους New England Symphonic Ensemble Ν.Υ., την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΝΕΡΙΤ, την Ορχήστρα Καμεράτα των Φίλων της Μουσικής, την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ κ.α.
Μαζί με τους σημαντικούς Έλληνες μαέστρους έχει επίσης συμπράξει με εξέχοντες ξένους μαέστρους όπως οι M. Plasson, P. Entremont, H. Earle, P. Calderon, D. Callegari, M. Belli, M. Kramer κ.α. Μουσική του παρουσιάζεται από διακεκριμένους καλλιτέχνες όπως ο κιθαρίστας Oscar Gighlia, οι New York Philharmonic Chamber Soloists, ο Stanley Drucker (1o κλαρινέτο της N.Y.Phil.), η Elmira Darvarova (πρώην εξάρχουσα της ορχήστρας της MetΝ.Υ.) ο διακεκριμένος σαξοφωνίστας Θεόδωρος Κερκέζος, η Μαρία Φαραντούρη κ.α.
Είναι ο συνθέτης του πρώτου μιούζικαλ που ανέλαβε να ανεβάσει η ΕΛΣ στη μακρόχρονη ιστορία της.
Έχει ηχογραφήσει ως σολίστ και συνθέτης, για διεθνή τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά κανάλια όπως το BBC, το Berlin Radio 3, το Swiss Radio, το RAI, το ARD, το 3ο Πρόγραμμα της Ε.Ρ.Α. κ.α. καθώς και μουσική του υπάρχει σε δισκογραφία.
Οι σπουδές του αριθμούν μια σειρά διπλωμάτων, μεταπτυχιακών τίτλων,διακρίσεων σπουδών και διεθνών υποτροφιών στους τομείς: σύνθεση, πιάνο, διεύθυνση ορχήστρας, μουσικολογία, διδασκαλία, από Ιδρύματα όπως το Ωδείο Αθηνών «Α΄βραβεία σε πιάνο και σύνθεση), Royal Αcademy of Music (Leverhume Fellow 1994, Winnifred Cristie Award 1992), London University (Master in Music and Related Studies), Thames Valley University, το Ίδρυμα Ωνάση κ.α.
Ο Χρίστος Παπαγεωργίου, έχει διδάξει επί μια δεκαετία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, είναι επί σειρά ετών καθηγητής μουσικής στην Κρατική Σχολή Χορού, πραγματοποιώντας παράλληλα πλήθος σεμιναρίων και συναυλιών-διαλέξεων (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πάντειο κ.α.)
Έχει τελέσει μέλος κριτικών επιτροπών διαγωνισμών όπως Eurovision Young Artists2014, New Soloists Διεθνής Διαγωνισμός πιάνου «Μαρία Χαιρογιώργου Σιγάρα» 2008, Volos Competition 2006, “Franz Schubert” 1996 Piano Duo Competition, κ.α.
www.christospapageorgiou.c
https://www.facebook.com/events/885497228170360/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου