Μουσική διεύθυνση: Ζωή Ζενιώδη
Σολίστ: Μαίρη-Έλεν Νέζη-μεσόφωνος
Οι Μουσικοί της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, ανοίγουν τον Κύκλο συναυλιών τους στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τρία αριστουργήματα της εποχής του Ρομαντισμού, ερμηνευμένα από δύο σπουδαίες Ελληνίδες καλλιτέχνιδες: τη διακεκριμένη μαέστρο Ζωή Ζενιώδη και την διεθνώς προβεβλημένη μεσόφωνο Μαίρη-Έλεν Νέζη.
Τρία μοναδικά έργα, από την πένα των μεγάλων ρομαντικών Εκτόρ Μπερλιόζ και Ρίχαρντ Βάγκνερ, με αφετηρία τον Έρωτα.
O περίφημος κύκλος τραγουδιών "Νύχτες καλοκαιριού" (Nuits d'été) είναι ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του μεγάλου Γάλλου συνθέτη. Ο Μπερλιόζ γράφει τις πιο ερωτικές του μουσικές, μελοποιώντας ποίηση του Θεόφιλου Γκωτιέ, με αφορμή τoν έρωτα και την εξέλιξη των ερωτικών συναισθημάτων στην πορεία της ανθρώπινης ζωής: από την νεανική αθωότητα, στην απώλεια και τελικά στην ανανέωση και στην ελπίδα.
Ο κύκλος τραγουδιών "Βέζεντονκ" (Wesendonck lieder) του Βάγκνερ αρχικά γραμμένος για φωνή και πιάνο, ενορχηστρώθηκε από τον Φέλιξ Μόττλ, διακεκριμένο βαγκνερικό μαέστρο, ενώ το τελευταίο τραγούδι ενορχηστρώθηκε από τον ίδιο τον Βάγκνερ με σκοπό να παρουσιαστεί ως "καντάδα γενεθλίων" κάτω από το παράθυρο της Ματθίλδης Βέζεντονκ. Ο Βάγκνερ έγραψε τον κύκλο αυτόν την εποχή που συνέθετε τον περίφημο "Τριστάνο". Σε δύο από τα τραγούδια μάλιστα βάζει ο ίδιος την επικεφαλίδα: "σπουδή στoν Τριστάνο". Ο Βάγκνερ έμενε τότε ως φιλοξενούμενος στην βίλλα του Όττο Βέζεντονκ στη Ζυρίχη. Ο Βέζεντονκ ήταν ένας από τους υποστηρικτές του Βάγκνερ και η σύζυγος του Ματθίλδη έγραψε τα ερωτικά ποιήματα τα οποία αποτέλεσαν την έμπνευση για την υπέροχη μουσική του κύκλου τραγουδιών. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο Βάγκνερ και η Ματθίλδη διατηρούσαν ερωτική σχέση, κάτι το οποία φόρτισε ιδιαίτερα την δημιουργία των αριστουργηματικών αυτών τραγουδιών.
To υπέροχο συμφωνικό ποίημα "του ειδύλλιο του Ζίγκφρηντ" (Siegfried Idyll) είναι ίσως το πιο πολυπαιγμένο έργο του Βάγκνερ εκτός από τις μεγάλες όπερες και είναι κι αυτό ένα δώρο γενεθλίων: αυτή τη φορά για την αγαπημένη του σύζυγο Κόζιμα, η οποία μόλις είχε γεννήσει τον γιο τους Ζίγκφρηντ. Και πάλι το έργο παίχτηκε σαν πρωινή" καντάδα" κάτω από το παράθυρο της Κόζιμα, το πρωί των Χριστουγέννων του 1869. Ο Βάγκνερ χρησιμοποιεί στοιχεία από το έργο αυτό στην μετέπειτα όπερα του "Siegfried".
Γνωστή για τις έντονες, γεμάτες πάθος ερμηνείες της, η Ζωή Ζενιώδη εμφανίζεται τακτικά με σημαντικές Ορχήστρες σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Ο διεθνής τύπος την αποκαλεί “δυναμίτη” και “ευφυή Ελληνίδα μαέστρο” και αναφέρεται στην “προφανή ικανότητά της να εμπνέει”. Είναι η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και έχει διατελέσει Καλλιτεχνική Διευθύντρια και Μαέστρος ορχηστρών και φεστιβάλ στην Ελλάδα και την Αμερική. Από το 2016 είναι μέλος του Ινστιτούτου Γυναικών Μαέστρων της Όπερας του Ντάλας.
Η Μαίρη- Έλεν Νέζη έχει διαγράψει μια μεγάλη καριέρα στο εξωτερικό έχοντας τραγουδήσει στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου. Έχει συνεργαστεί με διάσημες Ορχήστρες και μαέστρους σε ένα ιδιαίτερα ποικίλο ρεπερτόριο που κινείται από τον 17ο αιώνα σε μεγάλους ρομαντικούς ρόλους (Κάρμεν, Σαρλότ) καθώς και σε μουσική του 20ου αι.
https://www.facebook.com/events/435598613666837/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου