Δημοσιογράφος: Η Ελλάδα έχει εξέλθει από την κρίση;
Π. Γερουλάνος: Με την αναδιάρθρωση του χρέους στα μέσα Μαρτίου, αποκαθίσταται σιγά σιγά η σταθερότητα στην Ελλάδα, μετά από μια δύσκολη διετία, στην οποία επλήγη η διεθνής εικόνα της χώρας. Κατά την περίοδο αυτή, η Ελλάδα προχώρησε σε μια απότομη αλλά αναγκαία παρέκκλιση από το προηγούμενο οικονομικό μοντέλο. Οι αλλαγές αυτών των διαστάσεων είχαν ως αποτέλεσμα πολλές κοινωνικές δοκιμασίες, άνοιξαν, όμως, το δρόμο για νέες στρατηγικές οικονομικής και πολιτικής ανάπτυξης. Η Ελλάδα δεν προχώρησε απλά σε περικοπές μισθών για την αποπληρωμή του χρέους, αλλά αφοσιώθηκε ουσιαστικά στην κοινωνική μετάβαση. Υπό το φως αυτό, ο τουρισμός αναδείχθηκε ως βιομηχανία που μπορεί να αποτελέσει θεμελιώδες στοιχείο της οικονομικής ανάταξης της χώρας. Μελετήσαμε νέες προσεγγίσεις των αγορών με τον παραδοσιακά μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών, όπως η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία. Ταυτόχρονα, η Ελλάδα προετοιμάζει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για την προσέλκυση νέων επισκεπτών από τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Σερβία, την Τουρκία, το Ισραήλ, και εν γένει από χώρες και λαούς που είναι δεκτικοί απέναντι μας, που κατανοούν τη κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει, αγνοούν τις φήμες και προτιμούν με συνέπεια την Ελλάδα ως προορισμό των διακοπών τους.
Στο πλαίσιο της μακρόχρονης στρατηγικής για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα, εντάσσεται ένα ειδικό σχέδιο για την προσέλκυση επισκεπτών από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, την Κίνα, την Ινδία, οι οποίοι πιστεύουμε ότι θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο της ανάπτυξης της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας τα επόμενα 10-20 χρόνια. Ο αριθμός των Κινέζων που επισκέφθηκαν την Ελλάδα πέρυσι αυξήθηκε κατά 75% σε σύγκριση με το 2010. Αλλάζει λοιπόν, η εικόνα της Ελλάδας που υποδέχεται βορειοευρωπαίους τουρίστες, οι οποίοι διατίθενται να επισκεφθούν τα ίδια μέρη: τη Κω, τη Ρόδο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο…
Π. Γερουλάνος: Με την αναδιάρθρωση του χρέους στα μέσα Μαρτίου, αποκαθίσταται σιγά σιγά η σταθερότητα στην Ελλάδα, μετά από μια δύσκολη διετία, στην οποία επλήγη η διεθνής εικόνα της χώρας. Κατά την περίοδο αυτή, η Ελλάδα προχώρησε σε μια απότομη αλλά αναγκαία παρέκκλιση από το προηγούμενο οικονομικό μοντέλο. Οι αλλαγές αυτών των διαστάσεων είχαν ως αποτέλεσμα πολλές κοινωνικές δοκιμασίες, άνοιξαν, όμως, το δρόμο για νέες στρατηγικές οικονομικής και πολιτικής ανάπτυξης. Η Ελλάδα δεν προχώρησε απλά σε περικοπές μισθών για την αποπληρωμή του χρέους, αλλά αφοσιώθηκε ουσιαστικά στην κοινωνική μετάβαση. Υπό το φως αυτό, ο τουρισμός αναδείχθηκε ως βιομηχανία που μπορεί να αποτελέσει θεμελιώδες στοιχείο της οικονομικής ανάταξης της χώρας. Μελετήσαμε νέες προσεγγίσεις των αγορών με τον παραδοσιακά μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών, όπως η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία. Ταυτόχρονα, η Ελλάδα προετοιμάζει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για την προσέλκυση νέων επισκεπτών από τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Σερβία, την Τουρκία, το Ισραήλ, και εν γένει από χώρες και λαούς που είναι δεκτικοί απέναντι μας, που κατανοούν τη κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει, αγνοούν τις φήμες και προτιμούν με συνέπεια την Ελλάδα ως προορισμό των διακοπών τους.
Στο πλαίσιο της μακρόχρονης στρατηγικής για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα, εντάσσεται ένα ειδικό σχέδιο για την προσέλκυση επισκεπτών από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, την Κίνα, την Ινδία, οι οποίοι πιστεύουμε ότι θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο της ανάπτυξης της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας τα επόμενα 10-20 χρόνια. Ο αριθμός των Κινέζων που επισκέφθηκαν την Ελλάδα πέρυσι αυξήθηκε κατά 75% σε σύγκριση με το 2010. Αλλάζει λοιπόν, η εικόνα της Ελλάδας που υποδέχεται βορειοευρωπαίους τουρίστες, οι οποίοι διατίθενται να επισκεφθούν τα ίδια μέρη: τη Κω, τη Ρόδο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο…
Δημοσιογράφος: Η έλλειψη καυσίμων, οι απεργιακές κινητοποιήσεις στις υπηρεσίες αεροδρομίων, οι αποκλεισμοί λιμένων, οι φήμες περί έλλειψης τροφίμων σε ορισμένους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ανά την Ελλάδα, και ειδικά στη βόρεια Ελλάδα, όπου συνήθως παραθερίζουν οι επισκέπτες από τη Σερβία, τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν σπάνια φαινόμενα. Τι μπορούν να αναμένουν φέτος στην Ελλάδα οι τουρίστες από τη Σερβία;
Π. Γερουλάνος: Οι φήμες περί έλλειψης τροφίμων είναι κακόβουλες και πλήρως αναληθείς. Τα καύσιμα είναι εισαγόμενο προϊόν, που επιβαρύνεται με πολλούς δασμούς και ως εκ τούτου είναι πιθανό ορισμένα παράγωγα του πετρελαίου να είναι σε κάποια μέρη πιο ακριβά από ό,τι σε κάποια άλλα. Στη διάρκεια της διετούς κρίσης, οι Έλληνες συνειδητοποίησαν την εξαιρετική σημασία που έχει ο τουρισμός για την οικονομική ανάκαμψη, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την εισροή άμεσων ξένων επενδύσεων. Σήμερα έχουμε στο προσκήνιο μια νέα γενιά τουριστικών στελεχών, οι οποίοι ξέρουν να προσφέρουν ελκυστικά πακέτα διακοπών στην Ελλάδα και να κάνουν τη χώρα πιο ανταγωνιστική στην τουριστική αγορά. Η τουριστική προσφορά της Βόρειας Ελλάδας είναι φέτος εξαιρετικά πλούσια και ποικίλη, προσιτή σε όλα τα βαλάντια.
Δημοσιογράφος: Στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς γίνονται ολοένα και περισσότερες διαδικτυακές πρωτοβουλίες όπως «Δώστε μια ευκαιρία στην Ελλάδα», «Αυτή είναι η Αθήνα μου», «Η Ελλάδα αλλάζει», οι οποίες προσπαθούν να προβάλουν την Ελλάδα υπό ένα νέο μετακρισιακό φως. Κατά πόσον η κρίση έχει υπονομεύσει την διεθνή εικόνα της Ελλάδας;
Π. Γερουλάνος: Τα τελευταία δύο χρόνια σε ένα τμήμα των ΜΜΕ του αναπτυγμένου κόσμου η Ελλάδα απεικονίζεται ανελέητα ως «χώρα τεμπέληδων και ανεύθυνων» και για ορισμένο διάστημα δεν ήταν δυνατό να εξαλειφθεί η εντύπωση αυτή. Σήμερα, με τις εξελίξεις αυτής της φάσης της κρίσης, η Ελλάδα είναι σε θέση, σε όλες τις κονωνικές πτυχές της, να προβληθεί και να περιγραφεί εντελώς διαφορετικά, ως ένα δημιουργικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, έτοιμο για το μέλλον. Στο βαθμό αυτό, όλες οι πρωτοβουλίες του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, των νέων, των επιχειρηματιών για την μετακρισιακή αναβάθμιση της εικόνας της Ελλάδας είναι χρήσιμες και ευπρόσδεκτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου