Σε μια συμπαραγωγή με την Όπερα Δωματίου Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου, τη Γαλλική Πρεσβεία στην Ελλάδα και το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει δυο μονόπρακτες όπερες σε πανελλήνια πρώτη.
Η ΠΛΑΝΗ ΜΕ ΤΟ ΑΙΣΙΟ ΤΕΛΟΣ
Η μουσική διεύθυνση του Ερρίκου Φρεζή ακολουθούσε ανάλαφρα τους νέους αλλά εκλεκτούς πρωταγωνιστές που πραγματικά με εντυπωσίασαν.
Η σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη ήταν παιχνιδιάρικη και αν εξαιρέσουμε το απότομο τρέξιμο των πρωταγωνιστών δεξιά και αριστερά η ιδέα της να μεταφέρει την υπόθεση στην εποχή των ασπρόμαυρων ταινιών του Χόλιγουντ και των σταρ ήταν πρωτότυπη. Ωραία τα σκηνικά και τα κοστούμια του Γιώργου Πάτσα, και οι φωτισμοί του Γιώργου Μιχελή.
Ως Ιζαμπέλλα η σοπράνο Μαριάννα Μανσόλα ήταν άρτια φωνητικά και με πολλή καλή σκηνική παρουσία. Η φωνή της με αρμονικό βιμπράτο ερμήνευσε τις περίτεχνες άριες μπελ κάντο του Τζοακίνο Ροσσίνι. Ο ΔιονύσηςΤσαντίνης ξεχώρισε με την σπιρτάδα του και την ζεστή φωνή του ως Ταραμπόττο. Οι ρολοι σιμπλιροθηκαν με τους Αντώνη Κορωναίο ως Δούκας Μπερτράντο, Διονύσης Σούρμπης ως Μπατόνε και και ο δυναμικός βαρύτονος Γιώργος Ματθαιακάκης ως Ορμόντο. Βοηθητικοί ρόλοι Κώστας Γώγούλος, Γιάννης Δενδρινός, Παναγιώτης Καμμένος
ΧΟΡΟΣ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΩΝ
Η σκηνοθέτης κυρία Κωνσταντίνα Ψωμά δημιούργησε ένα σουρεαλιστικό οπτικό ύφος με τον βαρύτονο Γκι Μπονφίλιο και την χορεύτρια Χριστίνα Βασιλοπούλου.
Η περιπαικτική αντιμετώπιση της καθημερινότητας, η αυτοειρωνεία και η συγκίνηση δημιουργούν μια παρωδία στην σκηνή, χαρακτηριστικό του έργου του Γάλλου συνθέτη και πιανίστα Φρανσίς Πουλένκ।
Η ΠΛΑΝΗ ΜΕ ΤΟ ΑΙΣΙΟ ΤΕΛΟΣ
Η μουσική διεύθυνση του Ερρίκου Φρεζή ακολουθούσε ανάλαφρα τους νέους αλλά εκλεκτούς πρωταγωνιστές που πραγματικά με εντυπωσίασαν.
Η σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη ήταν παιχνιδιάρικη και αν εξαιρέσουμε το απότομο τρέξιμο των πρωταγωνιστών δεξιά και αριστερά η ιδέα της να μεταφέρει την υπόθεση στην εποχή των ασπρόμαυρων ταινιών του Χόλιγουντ και των σταρ ήταν πρωτότυπη. Ωραία τα σκηνικά και τα κοστούμια του Γιώργου Πάτσα, και οι φωτισμοί του Γιώργου Μιχελή.
Ως Ιζαμπέλλα η σοπράνο Μαριάννα Μανσόλα ήταν άρτια φωνητικά και με πολλή καλή σκηνική παρουσία. Η φωνή της με αρμονικό βιμπράτο ερμήνευσε τις περίτεχνες άριες μπελ κάντο του Τζοακίνο Ροσσίνι. Ο ΔιονύσηςΤσαντίνης ξεχώρισε με την σπιρτάδα του και την ζεστή φωνή του ως Ταραμπόττο. Οι ρολοι σιμπλιροθηκαν με τους Αντώνη Κορωναίο ως Δούκας Μπερτράντο, Διονύσης Σούρμπης ως Μπατόνε και και ο δυναμικός βαρύτονος Γιώργος Ματθαιακάκης ως Ορμόντο. Βοηθητικοί ρόλοι Κώστας Γώγούλος, Γιάννης Δενδρινός, Παναγιώτης Καμμένος
ΧΟΡΟΣ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΩΝ
Η σκηνοθέτης κυρία Κωνσταντίνα Ψωμά δημιούργησε ένα σουρεαλιστικό οπτικό ύφος με τον βαρύτονο Γκι Μπονφίλιο και την χορεύτρια Χριστίνα Βασιλοπούλου.
Η περιπαικτική αντιμετώπιση της καθημερινότητας, η αυτοειρωνεία και η συγκίνηση δημιουργούν μια παρωδία στην σκηνή, χαρακτηριστικό του έργου του Γάλλου συνθέτη και πιανίστα Φρανσίς Πουλένκ।
(Φωτογραφίες: Ο Παναγιώτης Καρούσος με την σοπράνο Μαριάννα Μανσόλα και η Ελένη Γκιλιπαθη με τον βαρύτονο Διονύση Τσαντίνη)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου