Όπως προκύπτει και από τη σύγκριση που κάνει το ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ, η περικεφαλαία δείχνει σαφέστατα Μακεδονική, τόσο με το χαρακτηριστικό γείσο που στην απόληξή του δημιουργεί έλικα, όσο και από τις χαρακτηριστικέςπαραγναθίδες, που προστάτευαν το πλαϊνό του προσώπου και δενόταν σφιχτά με κορδόνια! (δείτε το κράνος του Φιλίππου Β΄ και παρακάτω τα μακεδονικά κράνη του Τάφου Λύσωνος & Καλλικλέους στα Λευκάδια Νάουσας)
Ο Πλούταρχος μας πληροφορεί ότι η περικεφαλαία του Αλεξάνδρου ήταν σιδερένια και έλαμπε σαν γυαλισμένο ασήμι! Ήταν δε έργο του οπλοποιού Θεοφίλου! Του οποίου έργο ίσως ήταν και η περικεφαλαία του Φιλίππου, επίσης σιδερένια, η οποία έφερε και χυτή εικόνα της Αθηνάςπρομάχου, για να προστατεύει τον βασιλιά στη μάχη!
Ο Φίλιππος έφερε μάλιστα στην πλαϊνή, δεξιά μεριά της πανοπλίας του, στο κάτω και πιο εκτεθειμένο στον εχθρό μέρος, την χρυσή εικόνα της Αθηνάς προμάχου! (δείτε φωτογραφία, λεπτομέρεια)
Στο συγκεκριμένο τώρα εύρημα της Αμφίπολης, βλέπουμε ότιστο λοφίο της περικεφαλαίας, αντί άλλου συμβόλου (π.χ. αετού ή φτερών) υπάρχει φίδι που σκαρφαλώνει από δέντρο. Κάτι που θυμίζει το κράνος της Αθηνάς προμάχου και πάλι με τα φίδια της, όπως τα βλέπουμε σε μακεδονικά νομίσματα, σαν τον εικονιζόμενο Χρυσό Στατήρα "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ", που κόπηκε μάλιστα στην Αμφίπολη!
Δεν είναι τυχαία η ευσέβεια Φιλίππου και Αλεξάνδρου στην Αθηνά, όπως φανερώνει και η μοναδική κίνηση του Μακεδόνα Βασιλιά και Πανέλληνα Στρατηλάτη, να στείλειαφιέρωμα 300 περσικές πανοπλίες στον Παρθενώνα από την νίκη του στον Γρανικό... Και η Αθήνα ακόμη δεν του έχει κάνει ένα αντάξιο άγαλμα-μνημείο... Και τον αφήνει εντελώς ανυπεράσπιστο στις διεκδικήσεις, πλαστογραφήσεις και τα αγάλματα-μνημεία διεκδίκησης των σφετεριστών της ελληνικής ιστορίας και κληρονομιάς....
"ΠΑΙΣ ΔΙΟΣ"
Από την άλλη το φίδι υποδηλώνει προφανώς τον μύθο της δήθεν γέννησης του Αλέξανδρου από τον Δία που είχε πάρει τάχα την μορφή "φιδιού" σμίγοντας στον ύπνο της με την Ολυμπιάδα. Κάτι που ο Αλέξανδρος άφηνε να φημολογείται και στην Αίγυπτο (όαση Σίουα) και στην Ασία, για να τονώνεται το ηθικό των ανδρών, όπως έκανε στην Μάχη των Γαυγαμήλων, μιλώντας στον στρατό του:
"Τότε, αφού μίλησε για πολύ στους Θεσσαλούς και στους άλλους Έλληνες, καθώς του έδιναν θάρρος φωνάζοντας να τους οδηγήσει εναντίον των βαρβάρων, παίρνοντας με τ' αριστερό χέρι το ακόντιο, παρακαλούσε τους θεούς με το δεξί και ευχόταν, όπως λέει ο Καλλισθένης, αν πράγματι είχε γεννηθεί από το Δία, να προσφέρουν βοήθεια και ενίσχυση στους Έλληνες. Ο μάντης Αρίστανδρος επίσης με λευκή χλαμύδα και χρυσό στεφάνι πάνω στο άλογο, δίπλα του, έδειχνε έναν αετό (σ.σ. ο αετός ήταν σύμβολο του Δία) που πέταξε πάνω από το κεφάλι του Αλέξανδρου και τον κατηύθυνε πετώντας κατευθείαν εναντίον των εχθρών, ώστε ενθάρρυνε πολύ όσους έβλεπαν, και με τις προτροπές του ενός στον άλλον οι ιππείς επιτέθηκαν τρέχοντας στους εχθρούς, και ακολουθούσε η φάλαγγα σαν κύμα. Προτού όμως συμπλακούν οι πρώτοι, οι βάρβαροι έφυγαν από τις γραμμές τους και άρχισε η καταδίωξη, καθώς ο Αλέξανδρος οδηγούσε τους νικημένους στη μέση όπου βρισκόταν ο Δαρείος" (Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι)
Ο ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ
Αν όμως ο εικονιζόμενος στο μαρμάρινο ανάγλυφο της ζωφόρου του βάθρου του λέοντας Αμφιπόλεως είναι ο Μέγας Αλέξανδρος, τότε το ζωηρό, ατίθασο και με δυνατό, μυώδες κεφάλι δίπλα του, ίσως είναι ο θρυλικός Βουκεφάλας! Κάτι τέτοιο σημαίνει πως μπορεί πλέον να έχουμε την εικόνα του καταπληκτικότερου και γενναιότερου αλόγου της ιστορίας, για πρώτη φορά στα χρονικά!
Ο Βουκεφάλας βέβαια δεν ζούσε όταν είχε πεθάνει ο Ηφαιστίωνας, αλλά ο καλλιτέχνης προφανώς δεν θα μπορούσε να στερήσει τον Αλέξανδρο από το αχώριστο άλογό του... Έτσι όπως το θυμόταν η Μακεδονία, σαν ξεκινούσε νεαρό παλικάρι από εδώ, για να κάνει τους μεγαλύτερους στον κόσμο άθλους και κατορθώματα ...
ΝΕΚΡΙΚΗ ΠΟΜΠΗ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ
Υπήρξε όμως νεκρική πομπή για τον Ηφαιστίωνα; Και εάν ναι ήταν εκεί ή την οδήγησε ο Αλέξανδρος;
Ο Αρριανός στο 7ο βιβλίο του "Αλεξάνδρου Ανάβασις", αναφέρει μια φήμη (προηγούμενων ιστορικών ή συγγραφέων, τα έργα των οποίων χάθηκαν) που έλεγε πως ο Αλέξανδρος είχε πάρει μέρος στην νεκρική πομπή και πως για κάποιο διάστημα οδηγούσε μάλιστα ο ίδιος το άρμα με τη σορό του Ηφαιστίωνα! Ο Αρριανός προσθέτει πάντως πως θεωρεί κάτι τέτοιο αβάσιμο...
Αν λοιπόν υπήρχε τέτοια φήμη και σοβαρό ενδεχόμενο, εξηγείται καθαρά και το γιατί ο καλλιτέχνης τοποθετεί σε αυτή τη νεκρική πομπή τον Αλέξανδρο...
Αυτός είναι ο Μέγας Αλέξανδρος της Αμφίπολης, όπως τον σχεδίασε η μαθήτρια Β΄ τάξης του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης Στ. Κ., βασιζόμενη στις φωτογραφίες που παρουσιάστηκαν την Παρασκευή από την ομάδα της Κατερίνας Περιστέρη και του Μιχάλη Λεφαντζή, στη Φιλοσοφική Σχολή Θεσσαλονίκης!
Το νέο εύρημα είναι ένα μαρμάρινο ανάγλυφο από τη ζωφόρο του βάθρου του Λέοντος Αμφιπόλεως και αποτελείτμήμα παράστασης Μακεδόνων Στρατιωτών!
Η ερμηνεία της ανασκαφικής ομάδας και του Αντόνιο Κόρσο, είναι ότι πρόκειται για τον Μέγα Αλέξανδρο, που κρατά τα όπλα του Ηφαιστίωνα κατά την νεκρική πομπή τού αλησμόνητου και μονάκριβου φίλου του!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου