Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Με επιτυχία ανέβηκε στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη ο «Προμηθέας Δεσμώτης» του Παναγιώτη Καρούσου με τον Βασίλη Ασημακόπουλο



Στις 15 Ιουνίου στο Ληξούρι της Κεφαλονιάς και στις 16 Ιουνίου στο Δημοτικό Θέατρο Ιθάκης παρουσιάστηκε η όπερα «Προμηθέας Δεσμώτης» του Παναγιώτη Καρούσου. Το έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου δημιούργησε αίσθηση στους φιλόμουσους επτανησίους.
Οι Ληξουριώτες που αγαπούν την ποιοτική μουσική ενθουσιάστηκαν από το έργο και αλλά και για τους Ιθακήσιους που είχαν να δουν όπερα στο νησί από τους σεισμούς του 1953 ήταν μια ιστορική στιγμή.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Προμηθέα ήταν ο νεαρός ταλαντούχος βαθύφωνος Βασίλης Ασημακόπουλος ο οποίος κέρδισε τις καρδιές των Κεφαλλονιτών και των Ιθακήσιων με την επιβλητική του παρουσία και την πλούσια φωνή του.
Ότι και να πει κανείς για τον Βασίλη Ασημακόπουλο θα είναι λίγο, μέσα στην στειρότητα όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και παγκοσμίως από πηγαία ταλέντα, το να βγει ένας νέος ερμηνευτής που να κερδίζει τόσο έντονα το κοινό είναι όχι σπάνιο αλλά φαινόμενο. Ο Βασίλης Ασημακόπουλος αγαπήθηκε από το ακροατήριο που άφωνο παρακολούθησε την καταπληκτική του ερμηνεία στο ρόλο του Προμηθέα.
Υπάρχουν μερικοί ρόλοι που είθισται να τους ερμηνεύουν οι καλλιτέχνες στην ωριμότητα τους, επίσης κατατάσσουμε τους καλλιτέχνες στο βάθρο των σημαντικών της τέχνης αφού δοκιμαστούν σε αρκετούς μεγάλους ρόλους, ναι έτσι είναι, όμως συμβαίνει και αυτό είναι σπάνιο αλλά συμβαίνει κάποιες φορές να παρουσιαστεί ένας ερμηνευτής που ο ρόλος να του ταιριάζει απόλυτα ή και πάλι να έχει το κάτι σπάνιο και διαφορετικό και αυτό έπειτα από την γνώμη του κοινού και μόνο, και τότε δεν μπορούμε να μην εκθειάσουμε το ταλέντο και την μαγεία που έδωκε στο κοινό γιατί δεν δοκιμάστηκε σε άλλους ρόλους ή γιατί δεν ωρίμασε στο σανίδι ακόμα, θα ήταν αδικία. Όσο αυστηρά και με ακαδημαϊκά κριτήρια και αν κρίνουμε τον Βασίλη Ασημακόπουλο η κριτική για τον Προμηθέα του παραμένει στον υπερθετικό βαθμό.
Βέβαια μπορεί να δημιουργήσει κι άλλο μέσα σε αυτόν τον περίπλοκο από ψυχολογικής πλευράς ρόλο, μπορεί να ωριμάσει κι άλλο μέχρι να φτάσει στην τελειότητα, αλλά το ότι συγκίνησε, μάγεψε, έζησε τον ρόλο είναι ένα γεγονός αναμφισβήτητο που με την ευθύνη που θα έχει τώρα στο μέλλον θα πρέπει να ξεπεράσει τον εαυτό του και θα μπει κι αυτός στο βάθρο των μεγάλων.
Το σπουδαίο για τον Βασίλη Ασημακόπουλο είναι ότι δεν φαίνεται ότι καταβάλει κάποια προσπάθεια να ερμηνεύσει τον ρόλο, του βγαίνει με μια τέτοια περίεργη φυσικότητα που είναι ο ρόλος, κι αυτό τον κάνει μοναδικό οπερατικό Προμηθέα.
Η φωνή στον θρήνο του Προμηθέα όπως και στην άρια «Και τώρα μόνος», είναι μελωδική, σπαραχτικά τραγική, και μέσα στην μουσική αρμονία που δεν υπάρχουν λόγια να εκθειάσει κανείς, κατέχει τόσο πολύ μουσικά το ρόλο που είναι σαν να έγραψε αυτός το έργο. 
Η κάθε νότα της μελωδικής φράσης ακόμα και όταν δεν τραγουδάει ερμηνεύεται από τις εκφράσεις του προσώπου του και των ματιών του.
Μαζί του ένα επιτελείο συμπρωταγωνιστών με επικεφαλής την σοπράνο Ειρήνη Κώνστα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που εντυπωσίασε το κοινό και την επιβλητική σκηνική της παρουσία και την άρτια φωνητική τεχνική της.
Ο τενόρος Χρήστος Δεληζώνας ερμήνευσε τους ρόλους του Ερμή και Ωκεανού με πλούσια φωνή εκρηκτικό ταμπεραμέντο και εκφραστικότητα.
Η σοπράνο Ελένη Μπούκη-Αγιομυργιανάκη στον ρόλο της Ιούς συγκίνησε το ακροατήριο.
Η καταπληκτική πιανίστρια Βιβή Κλεισούρα συνόδευσε υπέροχα τους τραγουδιστές.
Βιβή Κλεισούρα, Ειρήνη Κώνστα, Ελένη Μπούκη-Αγιομυργιανάκη,
Παναγιώτης Καρούσος, Βασίλης Ασημακόπουλος,  Χρήστος Δεληζώνας,


Το ενθουσιασμένο ακροατήριο καταχειροκρότησε τους πρωταγωνιστές και τον δημιουργό του έργου Παναγιώτη Καρούσο.
Την άρτια οργάνωση και παρουσίαση έκαμε η πρόεδρος του Ομίλου UNESCO Κεφαλονιάς και Ιθάκης Αναστασία Παπαδάτου – Αποστολοπούλου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

VIENNA MOZART ORCHESTRA