Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025

Μια συναυλία στο πολιτιστικό κέντρο της Κηφισιάς, με το Τριπλό Κοντσέρτο του Μπετόβεν

 

Μια συναυλία στο πολιτιστικό κέντρο της Κηφισιάς, με το Τριπλό Κοντσέρτο του Μπετόβεν, που δεν εκτελείται συχνά, σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Το ευρύ φάσμα του έργου και η εσωτερική ομορφιά πολλών από τις ιδέες του το καθιστούν ένα συναρπαστικό στάδιο στην εξέλιξη του έργου του Μπετόβεν. Ο Μπετόβεν συνέθεσε το Τριπλό Κοντσέρτο, έργο 56, για τον μαθητή και προστάτη του, Αρχιδούκα Ροδόλφο της Αυστρίας, έναν ερασιτέχνη πιανίστα και συνθέτη. Το κοντσέρτο προοριζόταν να ερμηνευτεί από τον ίδιο τον Αρχιδούκα, μαζί με τον βιολονίστα και τον τσελίστα της αυλής του, έτσι ο Μπετόβεν έκανε το μέρος για πιάνο πολύ πιο απλό από τα μέρη των δύο σολιστών εγχόρδων. Η επιλογή τριών σολιστών για το κοντσέρτο του σε Ντο μείζονα ήταν ασυνήθιστη. Η επιλογή των σόλο οργάνων μπορεί να υπαγορεύτηκε από τον νεαρό Αρχιδούκα Ροδόλφο, ο οποίος ήθελε η σύνθεση να ερμηνευτεί από την προσωπική του ορχήστρα. Ήταν ένας από τους γιους του Αυτοκράτορα, ένας καλός πιανίστας ο ίδιος (μαθητής του Μπετόβεν) και παρέμεινε ένας από τους πιο πιστούς υποστηρικτές του συνθέτη για πολλά χρόνια. Ο ίδιος ο Αρχιδούκας επρόκειτο να παίξει πιάνο σε αυτή την παράσταση, και το μέρος για τσέλο γράφτηκε για τον κύριο μουσικό της ορχήστρας, τον τσελίστα Άντον Κραφτ, έναν από τους κορυφαίους βιρτουόζους της εποχής. Ο Μπετόβεν προφανώς θαύμαζε ιδιαίτερα τον Κραφτ, καθώς το μέρος για τσέλο είναι σημαντικά πιο δύσκολο από οποιοδήποτε από τα άλλα δύο σόλο μέρη και παραμένει, στην πραγματικότητα, ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια στο ρεπερτόριο του τσέλου. Στην πρόσφατη συναυλία, το έργο αυτό ερμηνεύτηκε άριστα από τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Τσέλικου. Οι σολίστες, νέοι ταλαντούχοι μουσικοί Σβετλάνα Σμόλινα (πιάνο), Ιάννης Γεωργιάδης (βιολί) και Χριστόφορος Μιρόσνικοβ (τσέλο), συνέβαλαν στην επιτυχία.

Alexis Miroshnikov







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου